Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina 80/400 AF AT X II ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tokina 80/400 AF AT X II ??

    De reviews ivb deze lens die ik gevonden en gelezen heb zijn vrij positief, zijn er op BD die met deze lens werken en eventueel wat commentaar kwijt willen of kunnen over deze lens ?
    D7000 + 28 tot 400mm

  • #2
    Die lens is optisch goed, bouwkwaliteit ook (ge kunt er ene mee doodkloppen) maar enorm traag in AF.

    Comment


    • #3
      Originally posted by LuCC
      De reviews ivb deze lens die ik gevonden en gelezen heb zijn vrij positief, zijn er op BD die met deze lens werken en eventueel wat commentaar kwijt willen of kunnen over deze lens ?
      Optisch vergelijkbaar met je Sigma 70-300.
      Er is beter en goedkoper te vinden...
      Wat is de nieuwprijs?
      http://www.digifotofreak.nl

      Comment


      • #4
        Dus zeker niet te vergelijken met de sigma 50/500(bereik niet meegeteld)
        @marcfoto : bij AC foto 477euro
        Aan gebruikers van de sigma 50/500 : is er een percentage op te plakken hoeveel die lens op jullie toestel staat ?
        Hoe zitten de verhoudingen van max diafragma en brandpunt ?
        D7000 + 28 tot 400mm

        Comment


        • #5
          Originally posted by LuCC
          Dus zeker niet te vergelijken met de sigma 50/500(bereik niet meegeteld)
          Aan gebruikers van de sigma 50/500 : is er een percentage op te plakken hoeveel die lens op jullie toestel staat ?
          Hoe zitten de verhoudingen van max diafragma en brandpunt ?
          De 50-500 speelt een reeks of twee hoger. Bij mij zit de lens vooral in de zomer heel vaak op het toestel. Ik zit niet zo met het gewicht (of anders neem ik de 70-200 mee), en ik vind vooral het ruime bereik een absoluut pluspunt. Als ik een percentage moet noemen, zeg ik 30. Dat is vrij veel aangezien ik er momenteel 6 heb.

          Aangezien ik de lens meestal uit de hand gebruik, maak ik heel veel foto's op max. diafragma, maar deze lens kan daar goed tegen. De 500mm stand wordt heel vaak aangesproken, zelfs met 1.4x teleconverter erop. Met de converter moet je wel een stop dichtdraaien om voldoende scherpte te behouden.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Pieter G. dus op 500mm met f8 werken, met de convertor erop heb je dan nog AF ? (waarschijnlijk niet maar toch effe vragen)
            Ik heb het dus voor tele, vind jij de 50/500 een aanrader ? en vraagt het een speciale techniek van werken ?
            Het onderste bereik heb ik niet direct nodig, zou de 175/500 ook in aanmerking komen?
            Heb nog maar een beperkte kennis en ervaring vandaar de vele vragen
            D7000 + 28 tot 400mm

            Comment


            • #7
              Originally posted by LuCC
              Pieter G. dus op 500mm met f8 werken, met de convertor erop heb je dan nog AF ? (waarschijnlijk niet maar toch effe vragen)
              Ik heb het dus voor tele, vind jij de 50/500 een aanrader ? en vraagt het een speciale techniek van werken ?
              Het onderste bereik heb ik niet direct nodig, zou de 175/500 ook in aanmerking komen?
              Om met de converter op 500mm de AF aan de praat te krijgen, moet je een paar pins van de TC afplakken en hopen op zomerweer. Het gaat dus, maar soms moeilijk. Je hebt heel wat contrast nodig om die f9 nog aan de praat te krijgen.

              De 50-500 is absoluut een aanrader als je het gewicht en de omvang erbij neemt. Je moet ook een beetje een vast hand hebben; een gestabiliseerde versie zou welkom zijn.

              De 170-500 is optisch ook goed - op oneindig misschien ietsjes minder - maar in vergelijking is de AF behoorlijk traag. De prijs is natuurlijk wel een stuk lager; het moet ergens zitten.
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #8
                Tokina ???

                Wordt dit niet gebruikt voor jam en pindakaaspot bodems...

                Ik zou zeggen... Hou het op de Sigma

                Originally posted by LuCC
                De reviews ivb deze lens die ik gevonden en gelezen heb zijn vrij positief, zijn er op BD die met deze lens werken en eventueel wat commentaar kwijt willen of kunnen over deze lens ?

                Comment


                • #9
                  Ik kan de anderen bijtreden:
                  ga onmiddllijk voor Sigma 50-500 of 170-500 of 135-400 als geld niet zo'n rol speelt. Optisch veel beter...


                  http://www.digifotofreak.nl

                  Comment


                  • #10
                    Bedankt aan allen voor de raadgevingen. Mijn keuzeprobleem is nog niet opgelost maar weet al zeker wat er niet zal komen, dus gaan we nu es overleggen wat het word van de sigma's. 50/500 is eerste keus maar het gewicht schrikt mij wat af om rond de nek te dragen bij een wandeling en ook een beetje de beperking dat je toch redelijk wat licht zult nodig hebben en morgend en avondfoto's waarschijnlijk een probleem zullen geven. Het bereik is natuurlijk formidabel en het efit dat er minder lenswissels moet gebeuren. Enfin we hinken dus nog op 2 of 3 gedachten
                    D7000 + 28 tot 400mm

                    Comment


                    • #11
                      Het "subjectieve" gewicht van een lens - m.a.w. hoe zwaar je ze ervaart - is sterk afhankelijk van de riem aan je camera. Het prulletje dat canon met de 10D en 300D meelevert, is gewoon ontoereikend. Met een Lowepro neopreenriem of iets vergelijkbaars van een ander merk zal dat gewicht van de 50-500 al een heel ander gevoel geven.
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Pieter G.
                        Het "subjectieve" gewicht van een lens - m.a.w. hoe zwaar je ze ervaart - is sterk afhankelijk van de riem aan je camera. Het prulletje dat canon met de 10D en 300D meelevert, is gewoon ontoereikend. Met een Lowepro neopreenriem of iets vergelijkbaars van een ander merk zal dat gewicht van de 50-500 al een heel ander gevoel geven.
                        Ben vandaag gaan shooten met Tom en macChap en heb even Tom's 50-500 vast gehad.
                        Amai die is groot en zwaar , dat viel mij echt tegen...
                        'k Moet er natuurlijk ook wel bijzeggen dat ik niet echt het 'Schwarzenegger' type ben (eerder het Dehaene type )
                        http://www.digifotofreak.nl

                        Comment


                        • #13
                          Tokina ???

                          Wordt dit niet gebruikt voor jam en pindakaaspot bodems...

                          Ik zou zeggen... Hou het op de Sigma


                          quote:
                          --------------------------------------------------------------------------------
                          Originally posted by LuCC

                          De reviews ivb deze lens die ik gevonden en gelezen heb zijn vrij positief, zijn er op BD die met deze lens werken en eventueel wat commentaar kwijt willen of kunnen over deze lens ?
                          Ahum, ik zou hier even opletten met wat je zegt.
                          Als je de Tokina 80-400 gaat vergelijken met de Sigma 135-400, dan weet ik wel wat te kiezen hoor. De 135-400 van Sigma is EVEN traag dan de 80-400, dus ik zou de extra mm aan de wide kant kiezen. Optisch zijn deze 2 elkaar gelijk.

                          Het zal eerder zijn wat je vindt aan ee redelijke prijs.

                          Als je over confituurpot glas spreekt, dan zou ik eerst es ff de hand in eigen boezem steken. De 18-55 kitlens bvb.

                          Comment


                          • #14
                            Een 18-55 kitlens heb ik niet.
                            Ik ga voor de L lijn.
                            Maar weet je wat... Ik vindt het allemaal wel best.

                            Ieder zijn keus

                            [QUOTE] Originally posted by Tom
                            Tokina ???


                            quote:
                            --------------------------------------------------------------------------------
                            Originally posted by LuCC


                            Het zal eerder zijn wat je vindt aan ee redelijke prijs.

                            Als je over confituurpot glas spreekt, dan zou ik eerst es ff de hand in eigen boezem steken. De 18-55 kitlens bvb.

                            Comment

                            Working...
                            X