Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop voor snelle bewerking en doorsturen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laptop voor snelle bewerking en doorsturen

    Hallo,

    Ik werk als sportfotograaf en moet mijn foto's vaak terplekke doorsturen. Twee jaar geleden kocht ik een Imac om foto's mee te bewerken (wat fantastisch is) maar deze kan je immers niet mee op locatie nemen. Ik ben dus redelijk snel opzoek naar een laptop om men foto's terplekke snel kleine bewerkingen mee te kunnen doen en via 3G of wifi door te sturen. Iemand hier ervaring mee? Ik heb zeer goede ervaringen met Apple dus mijn eerste keus zou naar daar uitgaan? Maar is een macbook air al voldoende? Of toch eerder macbook pro? En welke versie is aan te raden (2.5ghz of 2.9?)? Het zou louter dienen voor bewerken en sturen van foto's. Of misschien andere windows varianten die evengoed en goedkoper zijn?

    Alvast bedank!

    Jasper
    www.jasperjacobs.be

    Slowly watch the fast

  • #2
    Re: Laptop voor snelle bewerking en doorsturen

    Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Jacobs Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik werk als sportfotograaf en moet mijn foto's vaak terplekke doorsturen. Twee jaar geleden kocht ik een Imac om foto's mee te bewerken (wat fantastisch is) maar deze kan je immers niet mee op locatie nemen. Ik ben dus redelijk snel opzoek naar een laptop om men foto's terplekke snel kleine bewerkingen mee te kunnen doen en via 3G of wifi door te sturen. Iemand hier ervaring mee? Ik heb zeer goede ervaringen met Apple dus mijn eerste keus zou naar daar uitgaan? Maar is een macbook air al voldoende? Of toch eerder macbook pro? En welke versie is aan te raden (2.5ghz of 2.9?)? Het zou louter dienen voor bewerken en sturen van foto's. Of misschien andere windows varianten die evengoed en goedkoper zijn?

    Alvast bedank!

    Jasper


    ASUS K95VJ-YZ010H-BE, perfecte laptop is mijn mening...
    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

    Comment


    • #3
      Re: Laptop voor snelle bewerking en doorsturen

      ik zou dan eender voor de mac book pro gaan
      Groetjes Rudy
      Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

      Comment


      • #4
        Re: Laptop voor snelle bewerking en doorsturen

        De Macbook Pro gaat voor U het gerief zijn, de 13 inch met de 2.9 processor!

        http://www.switch.be/nl/product/7807...l-core-i7.html

        MVG, jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: Laptop voor snelle bewerking en doorsturen

          De huidige macbook air gaat sneller en krachtiger zijn dan je 2 jaar oude imac. Als je imac snel genoeg is, moet een air maw ook voldoen. Enige beperking bij de macbook air is de beperkte opslag. Maar als je de 128GB versie neemt, moet die toch zeker voldoen voor de foto's van 1 shoot te verwerken.

          Een 11" air steek je bij in je fototas en je merkt het niet dat je hem bij hebt. Een macbook pro is een behoorlijk gewicht.

          Gtrz. Philippe
          BD2583BE

          Comment


          • #6
            Re: Laptop voor snelle bewerking en doorsturen

            Alvast bedankt voor de snelle reacties!

            Ik zou graag voor zo'n 'goedkopere' macbook air gaan maar mijn Imac van nu heeft toch 3.06 Ghz Intel Core i3 en die Macbook air 'slechts' 1.7. Of spelen deze niet zo'n rol? Gewicht is zeker van belang! En het zijn nooit 1000-den foto's tegelijk dat ik moet bewerken dus opzich valt dat nog mee vermoed ik?

            Zeker gezien die Macbook pro 2.9 toch nog pak duurder is (moest ik teveel op budget moeten letten had ik deze wel sowieso gekozen maarja)

            Grt,
            Jasper
            www.jasperjacobs.be

            Slowly watch the fast

            Comment


            • #7
              Re: Laptop voor snelle bewerking en doorsturen

              Jasper

              Ik ben niet meer helemaal mee met de moderne processor technologie, maar ik kan je wel vertellen dat het aantal GHz van een processor maar het halve verhaal is. In ieder geval is de processor uit de huidige Air een i5, je imac maar een i3.
              Wat je zeker ook in overweging moet nemen is de schermgrootte en resolutie. Je kan in elke macstore met de uitgestalde laptops spelen. Open iphoto even en speel er een beetje mee (ev. een paar foto's downloaden), is natuurlijk geen aperture of lightroom, maar het geeft je al een idee.

              greetz,

              Philippe

              Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Jacobs Bekijk bericht
              Alvast bedankt voor de snelle reacties!

              Ik zou graag voor zo'n 'goedkopere' macbook air gaan maar mijn Imac van nu heeft toch 3.06 Ghz Intel Core i3 en die Macbook air 'slechts' 1.7. Of spelen deze niet zo'n rol? Gewicht is zeker van belang! En het zijn nooit 1000-den foto's tegelijk dat ik moet bewerken dus opzich valt dat nog mee vermoed ik?

              Zeker gezien die Macbook pro 2.9 toch nog pak duurder is (moest ik teveel op budget moeten letten had ik deze wel sowieso gekozen maarja)

              Grt,
              Jasper
              BD2583BE

              Comment


              • #8
                Re: Laptop voor snelle bewerking en doorsturen

                Alvast bedankt voor al de reacties. Ik ga waarschijnlijk voor de macbook pro gaan vermits die niet veel duurder is dan de mac air en toch wel beter specificaties. En 'groter' scherm. Eind januari haal ik hem waarschijnlijk!
                www.jasperjacobs.be

                Slowly watch the fast

                Comment

                Working...
                X