Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

finland-muonio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • finland-muonio

    Hey iedereen ,

    eind januari gaat een vriendin van me naar finland in muonio voor 3maand op stage, ze heeft van haar ouders een mooi bridge toestel gekregen om daar foto's te trekken.

    Nu haar vraag was als volgt, kunnen zo'n toestellen goed tegen de kou daar of word het al redelijk gevaarlijk om dit te gebruiken... Temperaturen lopen daar overdag zo van -4 tot -10 en naar de nacht toe gemakkelijk -20.

    Thx alvast ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben

    grts
    http://www.flickr.com/photos/86823466@N02/

  • #2
    Re: finland-muonio

    Niemand???
    http://www.flickr.com/photos/86823466@N02/

    Comment


    • #3
      Re: finland-muonio

      Volgens mij kan je een digitaal toestel niet kapot maken bij lage temperaturen. Het ergste is dat ze gewoon niet werken (maar ik kan mis zijn).
      Ik heb in Zweden ooit mijn GSM 's nachts bij -30° laten liggen in de koffer van de auto, vreemd om te zien hoe hij tegen zijn zin opstartte....
      Wel aan te bevelen om het toestel bij zich te dragen (lichaamswarmte). Als het uit een rugzak komt, ijskoud, en naar binnen moet gaat er condens op komen (iedereen die een bril draagt kent dat). Van buiten maar ook van binnen
      Voorleer je binnenshuis gaat : toestel in een plastic zak steken, toebinden en binnen laten acclimatiseren. Geen probleem.
      Toch niet in mijn ogen.

      Comment


      • #4
        Re: finland-muonio

        kej super bedankt alvast . Ik was het niet zeker omdat er bij meeste elektronica bijstaat dat het tot -10 aankan maar wat er dan gebeurd weet ik zelf niet
        http://www.flickr.com/photos/86823466@N02/

        Comment


        • #5
          Re: finland-muonio

          Oorspronkelijk geplaatst door insider46 Bekijk bericht
          kej super bedankt alvast . Ik was het niet zeker omdat er bij meeste elektronica bijstaat dat het tot -10 aankan maar wat er dan gebeurd weet ik zelf niet
          Persoonlijk denk ik dat ze zichzelf daarmee een beetje indekken. In Lappland hebben ze regelmatig veel lagere temperaturen, zij moeten ook telefoneren en zij willen ook foto's nemen, dus...
          Maar als je wil kan ik wel eens navragen bij kennissen ginder....

          Comment


          • #6
            Re: finland-muonio

            Handleiding, staan dit soort zaken doorgaans toch gewoon in (min en max temperaturen).

            Comment


            • #7
              Re: finland-muonio

              Zaterdag 27 januari vertrekken wij ook naar Salla (Finland) voor de 4de keer en wij hebben ook een Bridge-toestel, eentje van Nikon. Ik heb nog geen problemen gehad maar ik tracht wel de opgeladen batterijen dicht tegen mijn lichaam te dragen. Vorig jaar heb ik mooie foto's kunnen nemen met het toestel Nikon Coolpix P500 van het noorderlicht, het was toen wel -20°C. Bij die temperaturen gaat de batterij vlug achteruit maar je moet je natuurlijk ook voorzien van reserve batterijen en fijne handschoenen om de camera te bedienen. Wij gaan spijtig genoeg maar voor 2 weken maar niet om te werken (Puur vakantie). Indien je nog vragen hebt, kan je mij steeds bereiken via franky.buytaert@electrabel.com - Alvast veel plezier voor uw vriendin (en voor jou ook).

              Comment


              • #8
                Re: finland-muonio

                Zalig, heb mijn 3 maanden stage ook in Finland gedaan. Maar wel in Vaasa, zeer leuke tijd gehad
                Geniet ervan!
                Elektronica blijft wel werken bij extreme koude maar kan wel minder snel reageren en de component eigenschappen van de onderdelen kunnen niet meer gegarandeerd worden.
                Bv, bij een reflex kan het inklappen van de spiegel kan wat trager gaan dan normaal.

                Comment


                • #9
                  Re: finland-muonio

                  Ben er 7 jaar terug geweest.

                  Kans bestaat dat de batterij wat sneller leegloopt, maar in principe geen probleem.
                  Heb nachtfoto's gaan maken bij -15, was wel wat frisjes om in de sneeuw te staan wachten met lange sluitertijden.

                  Ik had nog een ouder F401 analoog reflextoestel mee, met reservebatterijen. En die reserven heb ik niet nodig gehad in die twee weken.

                  Comment

                  Working...
                  X