Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The Old Man of Storr (zw)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • The Old Man of Storr (zw)




    Nog eentje uit het archief.







    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

  • #2
    Re: The Old Man of Storr (zw)

    Love it! Heel mooie omzetting ook!
    Denk dat een meer vierkantere crop (lucht gecropt tot net onder de bovenste heldere wolken) ook heel goed zou werken...dan zou de bovenkant van je foto bestaan uit de donkere wolken wat wel bijdraagt tot de dramatiek...maar 't is detailkritiek hoor, zo ook heel erg mooi!
    facebook

    500px

    Comment


    • #3
      Re: The Old Man of Storr (zw)

      bam, da noemen ze nu knal erop. mss zou de vermelde krop er nog iets meer uit kunnen halen.
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: The Old Man of Storr (zw)

        Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
        Love it! Heel mooie omzetting ook!
        Denk dat een meer vierkantere crop (lucht gecropt tot net onder de bovenste heldere wolken) ook heel goed zou werken...dan zou de bovenkant van je foto bestaan uit de donkere wolken wat wel bijdraagt tot de dramatiek...maar 't is detailkritiek hoor, zo ook heel erg mooi!
        Dit was ook mijn eerste gedachte!
        Heel mooi hoor...knappe omzetting en wat een dramatiek!
        Gr Pascale
        Eerlijkheid duurt het langst!!
        Mijn website: http://www.degrafon.be/

        Comment


        • #5
          Re: The Old Man of Storr (zw)

          heel mooi Kurt ,maar ik heb zo een vermoeden dat de kleurversie ook heel mooi zou zijn ,maar deze is ook prachtig hoor

          Comment


          • #6
            Re: The Old Man of Storr (zw)

            Prachtig zeg, graaf gerust nog wat verder in je archief.
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: The Old Man of Storr (zw)

              Heel mooi Kurt. Een ietsje zachtere omzetting (minder uitbranding en ruis in wolken en minder felle highlights op de stenen) had ik waarschijnlijk nog liever gezien.
              D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
              500px FaceBook

              Comment


              • #8
                Re: The Old Man of Storr (zw)

                :-) ook toevallig, ik was net vandaag voor de eerste keer aan het kijken welke stops we deze zomer gaan doen in Schotland. Dus ik heb al enkele beelden hiervan gezien vandaag :-).

                Heel knap!
                Website: http://vvbelleg.jalbum.net/

                Comment


                • #9
                  Re: The Old Man of Storr (zw)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
                  Love it! Heel mooie omzetting ook!
                  Denk dat een meer vierkantere crop (lucht gecropt tot net onder de bovenste heldere wolken) ook heel goed zou werken...dan zou de bovenkant van je foto bestaan uit de donkere wolken wat wel bijdraagt tot de dramatiek...maar 't is detailkritiek hoor, zo ook heel erg mooi!
                  Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                  heel mooi Kurt ,maar ik heb zo een vermoeden dat de kleurversie ook heel mooi zou zijn ,maar deze is ook prachtig hoor
                  Oorspronkelijk geplaatst door Codon Bekijk bericht
                  Heel mooi Kurt. Een ietsje zachtere omzetting (minder uitbranding en ruis in wolken en minder felle highlights op de stenen) had ik waarschijnlijk nog liever gezien.

                  'k Heb heel veel verschillende versies uitgetest van deze foto. Kleur of zwart/wit - vierkante crop, portrait of landscape - harde omzetting of zachte omzetting...
                  'k Heb er zelfs lang over getwijfeld om hem te plaatsen (de foto is anderhalf jaar oud) enkel en alleen omdat ik zelf niet kon beslissen welke versie ik verkoos.

                  De voorstellen zijn zeker ook de moeite waard maar deze versie genoot uiteindelijk mijn voorkeur.

                  Bedankt voor de fijne reacties
                  vriendelijke groeten, Kurt
                  Mijn foto's
                  Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: The Old Man of Storr (zw)

                    Ik hou van deze foto zoals hij is. Rots op de juiste plaats en ondanks de portretstand toch zo'n weidsheid. Mooi
                    Groetjes Hilde
                    http://hildeg.smugmug.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: The Old Man of Storr (zw)

                      Prachtige contrasten... Deze op groot canvas aan de muur...dat moet machtig zijn. Die kleuren versies zoals is me nog kan herinneren waren ook zeer goed.
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

                      Comment


                      • #12
                        Re: The Old Man of Storr (zw)

                        Knap !
                        www.damafoto.be
                        Facebook Damafoto

                        Comment


                        • #13
                          Re: The Old Man of Storr (zw)

                          Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                          Prachtige contrasten... Deze op groot canvas aan de muur...dat moet machtig zijn.
                          Denk ik ook.
                          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: The Old Man of Storr (zw)

                            een mooie maar jammer van die rotsen.
                            zonder lijkt me veel mooier.
                            of deze rotsen vanuit een ander camerastandpunt genomen.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: The Old Man of Storr (zw)

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              een mooie maar jammer van die rotsen.
                              zonder lijkt me veel mooier.
                              of deze rotsen vanuit een ander camerastandpunt genomen.
                              grt,bouk.
                              bouk, je commentaren zijn soms hilarisch, bedoeld of onbedoeld... maar hier moest ik toch erg om lachen, zeker om de eerste zin.
                              (The Old Man of Storr... mooie foto maar jammer van de rotsen... )

                              Er zit echter veel waarheid achter de rest van je commentaar.

                              Eén van de redenen waarom ik nog eens terug wil gaan naar Skye is om de Old Man vanuit een ander standpunt te kunnen fotograferen.
                              De plaats is echt plat gefotografeerd en toch wil je er als fotograaf je eigen versie van maken... en ik zou er nog veel meer eigen versies willen van maken.
                              vriendelijke groeten, Kurt
                              Mijn foto's
                              Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                              Comment

                              Working...
                              X