Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stopmotie met Pentax Optio M10

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stopmotie met Pentax Optio M10

    Hallo,

    Ik heb net een filmpje afgemaakt met zgn. stop motion techniek. Ik gebruikte hier een eenvoudige digitale camera voor en software om te animeren: Stopmotion Pro V5.
    Het is gebaseerd op een schilderij van Magritte: http://nl.wikipedia.org/wiki/La_Trahison_des_Images.
    Na het bezoek aan een museum waar ik diverse van Magritte's werk zag kreeg ik het idee om rond dit schilderij te experimenteren. Mijn filmpje is kort maar ik hoop dat jullie het toch leuk vinden.



    Commentaar is welkom :Y
    Last edited by Forumleiding; 6 januari 2013, 07:32. Reden: video zichtbaar

  • #2
    Re: Stopmotie met Pentax Optio M10

    Moderator Note: Verplaatst van Algemeen naar Video, ons nieuw subforum voor dit soort dingen.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Stopmotie met Pentax Optio M10

      @LesC: bedankt!

      Comment


      • #4
        Re: Stopmotie met Pentax Optio M10

        Waw. Een heel creatief idee.
        Dat is leuk om naar te kijken.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: Stopmotie met Pentax Optio M10

          filmpje is qua beweging en beeld ok , mocht iets meer belicht , maar dat kan nog in bewerking.
          Groeten Leon
          http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
          Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

          Comment


          • #6
            Re: Stopmotie met Pentax Optio M10

            Leuk maar een beetje kort heh

            Comment


            • #7
              Re: Stopmotie met Pentax Optio M10

              Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
              Leuk maar een beetje kort heh
              Dat komt omdat stopmotion in feite geen filmen is, maar effectief frame per frame fotograferen. Per seconde gebruikt men 24 frames. Dus hier 24 x 30 = 720 afzonderlijke foto's waarbij het voorwerp iedere keer een fractie van positie moet gewijzigd worden. Dit vergt dus heeeel veel werk.

              Comment


              • #8
                Re: Stopmotie met Pentax Optio M10

                Oorspronkelijk geplaatst door YoeriV Bekijk bericht
                Dit vergt dus heeeel veel werk.
                Ik heb aan dit filmpje zo'n 30 uur gewerkt. Wat dan eigenlijk ook weer meevalt

                Comment


                • #9
                  Re: Stopmotie met Pentax Optio M10

                  Oorspronkelijk geplaatst door groeneg Bekijk bericht
                  ...
                  Commentaar is welkom :Y
                  Leuk idee en degelijk uitgewerkt. Ik had alleen 'n beetje moeite met de tekst "it's Magritte mation" (motion?), die na "Ceci n'est pas une pipe" m.i. beter in 't Frans ("C' est une ...") had geklonken ... tot ik ging opzoeken of "mation" ook iets betekent en dit vond. Dan klinkt het natuurlijk even goed als bv. "it's Magritte's flying circus".
                  Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                  Comment

                  Working...
                  X