Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vallei van Kathmandu en Everst Base Camp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vallei van Kathmandu en Everst Base Camp

    Hallo,

    Heb me eind december een Nikon D90 met de 18-105 lens aangeschaft.
    Ik moet toegeven dit is mijn eerste Dslr toestel, vooraf met compact toestel foto's genomen.

    Ik besef dat ik nog heel veel moet leren.
    Eind januari start ik met een cursus "digitale fotografie".

    Eind maart vertrek ik voor een trekking naar Nepal met als einddoel de beklimming naar EBC.
    Ik vraag me echter af indien één lens (18-105) voldoende is?

  • #2
    Re: Vallei van Kathmandu en Everst Base Camp

    Tijdens zo'n trektocht wil je zeker niet te veel gewicht op je rug hebben.
    In het bereik van de 18-105mm kan je in ieder geval landschappen en portretten schieten.
    En daar is Nepal rijk aan.
    Als je al een andere lens zou willen kopen, zou ik niet zozeer voor een ander bereik gaan, maar voor meer kwaliteit.
    Tenzij dat voor jou niet primeert, dan kan je eventueel een breedhoek overwegen voor de landschappen en tempels.

    Comment


    • #3
      Re: Vallei van Kathmandu en Everst Base Camp

      Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
      Tijdens zo'n trektocht wil je zeker niet te veel gewicht op je rug hebben.
      In het bereik van de 18-105mm kan je in ieder geval landschappen en portretten schieten.
      En daar is Nepal rijk aan.
      Als je al een andere lens zou willen kopen, zou ik niet zozeer voor een ander bereik gaan, maar voor meer kwaliteit.
      Tenzij dat voor jou niet primeert, dan kan je eventueel een breedhoek overwegen voor de landschappen en tempels.
      Kwaliteit primeert zeker, welke breedhoek lens zou je dan overwegen?

      Comment


      • #4
        Re: Vallei van Kathmandu en Everst Base Camp

        De Tokina 11-16mm f2.8 zou prijs kwaliteit mijn voorkeur genieten als ik de reviews lees.
        Zelf heb ik de Sigma 10-20mm f4.5-5.6 (omdat die Tokina toen nog niet bestond).
        Op mijn fullframe gebruik ik de 17-40mm f4 (maar dat is een Canon).

        Comment

        Working...
        X