Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

New York

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • New York

    Ik ga binnenkort naar New York en wil jullie advies omtrent de camera die ik best meeneem.
    Ik heb een oudere Nikon D5000 en een Nikon D600.
    Op de D5000 heb ik een 18-105 mm en een 55-300 mm. Op de D600 een 24-85 mm.
    Welke combinatie is het best?
    Ik ben een beetje bang om mijn nieuwe D600 mee te nemen... Maar twijfel!
    Ga ik met die 85 mm niet te kort schieten?
    Beelden maken is plezant!

  • #2
    Re: New York

    Hangt ervanaf wąt je wilt gaan fotograferen in NY... Met al die hoge gebouwen is een groothoek geen overbodige luxe denk ik.
    Nu die 18-105 op crop is niet meer groothoek dan die 24 op FF.
    Heeft die D600 niet meer dan genoeg pixels om naderhand een beetje bij te croppen als je toch voelt dat hij te kort komt?
    Plus, in de states zijn de objectieven doorgaans goedkoper, misschien een idee om daar een tele bij te kopen?
    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

    Comment


    • #3
      Re: New York

      Mbt veiligheid hoef je al een tijdje niet meer bang te zijn in NY dus ik zou de D600 meenemen.
      Manhattan is één van de veiligste steden die ik de laatste jaren heb gezien, Brussel kan er nog iets van leren.
      Je moet natuurlijk niet om 3u 's nachts met dat ding in Queens op straat staan zwaaien ook ...

      Comment


      • #4
        Re: New York

        Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht

        Plus, in de states zijn de objectieven doorgaans goedkoper, misschien een idee om daar een tele bij te kopen?
        en deze vind je in de beste fotowinkel van NY:

        Comment


        • #5
          Re: New York

          zeker met de D600 gaan... anders ga je zo veel spijt hebben!!

          ik heb nog een groothoek liggen voor een appel en een ei die op je D600 past... click
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: New York

            Veiligheid was eigenlijk geen issue, wel de dx tov de fx obectieven.
            B&H staat op de to-do lijst, maar niet voor objectieven, wel voor zaken met weinig risico voor wat de garantie betreft!

            Nog een bijkomende vraag: pak ik mijn flits SB 700 mee of niet?
            Beelden maken is plezant!

            Comment


            • #7
              Re: New York

              Oorspronkelijk geplaatst door tjoekerke Bekijk bericht
              Veiligheid was eigenlijk geen issue, wel de dx tov de fx obectieven.
              B&H staat op de to-do lijst, maar niet voor objectieven, wel voor zaken met weinig risico voor wat de garantie betreft!

              Nog een bijkomende vraag: pak ik mijn flits SB 700 mee of niet?
              Ghoh, je zal idd wel redelijk wat binnen doen, als je graag musea doet, maar daar mag je doorgaans niet flitsen...
              Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

              Comment


              • #8
                Re: New York

                Oorspronkelijk geplaatst door tjoekerke Bekijk bericht
                ....
                Ik ben een beetje bang om mijn nieuwe D600 mee te nemen... Maar twijfel!
                niet twijfelen meenemen dat toestel.
                of ga je ook op je oude schoenen en met versleten kleren op reis...?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: New York

                  Hoi
                  Ik ben in september in NY geweest en had mijn D800 met 14-24 en 24-70 mee ik heb hier geen tele gemist;
                  Voor de veiligheid moet je geen schrik hebben, je moet er natuurlijk niet met te koop lopen s' avonds, en in de metro,en Chinatown.
                  Voor de aankoop van lenzen zou ik toch maar goed vergelijken voor je vertrekt in september was een 70-200 van Nikon daar 150€ duurder dan hier.
                  Het hangt van de wisselkoers dollar € af of het goedkoper is daar. Ja en BH store moet je doen een hele ervaring volk niet te doen. Kijk ook wel eerst de openingstijden na, bij een joodse feestdag zijn ze toe en de dag er voor sluiten ze vroeger.
                  grt goede reis
                  dirk

                  Comment


                  • #10
                    Re: New York

                    Ik loop al een tijdje niet meer met een dslr rond, zeker niet op citytrip, komaan, wat een gedoe. Lenzen en zo, voor wat, 10% betere foto's dan een goede kompakt?
                    En als je toch een dslr wil meenemen, groothoek en de beste dan.
                    NY is best veilig, maar dat sleuren met een fototoestel..... :-(

                    Comment

                    Working...
                    X