Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BG-ED 3 grip voor 10D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • BG-ED 3 grip voor 10D

    Als ik het goed voor heb steekt in de camera 1 batterij,in de grip 2 batterijen,totaal dus 3 batterijen,gaan deze gelijktijdig leeg of één voor één ?
    En stel dat je met 1 batterij 5 uren (is maar een vb.)kunt doen, kun je dan met de grip 15 uren doen ?
    Als er verder nog voor-nadelen zijn van deze grip hoor ik het graag.
    Canon 10D-350D-30D-7D-2x 1D Mark IV,24-105 L f4 ,70-200 L f2.8,100-400 L f4.5 5.6, 300mm L f4, 500mm L f4
    http://www.cyclingphoto.be

  • #2
    De grip maakt contact via de batterij-aansluitingen, dus de batterij uit het toestel moet je verwijderen. De twee batterijen in de grip worden gelijktijdig leeggetrokken; het werkt ook met slechts één batterij in de grip. Voordeel van de grip is de stabiliteit met grotere en zwaardere lenzen, de bediening aan de rechterzijde in portretoriëntatie, en uiteraard langere autonomie. Nadeel als je maar twee batterijen hebt, is dat ze tegelijk leeg zijn als je ze allebei in de grip stopt. Vier batterijen is dus bijna een must.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Ik heb er drie in gebruik.
      De derde geeft mij nog voldoende autonomie tot de 2 andere terug opgeladen zijn.
      Originally posted by Pieter G.
      ...Vier batterijen is dus bijna een must.
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

      Comment


      • #4
        Ik gebruik 5 batterijen. De originele van Canon (voor die paar keren dat de grip van de cam afgaat om weet ik wat voor reden), en 4 extra batterijen. De reden van 4 ipv 3 extra batterijen is omdat de extra's geen originele batterijen zijn en iets meer mah bieden... en combineer je de canon met een andere batterij, dan stopt de cam van zodra de lichtste leeg is (verwacht van de beide contactpunten evenveel "stroom")
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment

        Working...
        X