Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

extra flitsers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • extra flitsers

    Ik werk veel met "one light"
    Dus 1 flits (SB900) om mijn onderwerp(en) te belichten.

    Maar de laatste tijd heb ik meerdere flitsers nodig om bijvoorbeeld een witte achtergrond echt wit te maken.
    Of voor het licht aan de andere kant te zetten om wat schaduw op te lichten.
    Nu gebruik ik altijd de flits van mijn broer en van iemand van mijn werk. Allebei SB900's

    Maar omdat het voor die mensen ook vervelend moet zijn, ze zeggen wel van niet maar ja , zou ik graag een flits of 2 willen bijkopen.
    Maar 2 SB 900 flitsers zie ik niet zitten. Veel te duur.

    Welke alternatieven zijn er die evenwaardig aan SB900 zijn.

    Ik werk niet met triggers, ik gebruik het draadloos nikon systeem
    Nikon D90 + Tamron 17 - 50 f:2.8 VC + nikkor 50 f:1,8 + Sigma 150 2.8 macro + SB 900

  • #2
    Re: extra flitsers

    Als ik me niet vergis kunnen de yongnou 568ex flitsen aangestuurd worden door zowel het canon als nikon system.


    Voor die prijs moet je zeker niet klagen.
    Ik heb hier een paar van die yongnou flitsen liggen en ben kan alleen maar zeggen dat de kwaliteit zeker even goed is als canon/nikon materiaal.

    Comment


    • #3
      Re: extra flitsers

      tweede hands? heb vorige week nog een SB800 voor 150€ op de kop getikt...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: extra flitsers

        Een 2e hands sb800/600. Evenwaardig als een sb900 voor weinig geld ga je niet vinden.

        Alternatieve merken nissin di866 heeft mooie specs.
        Een meike MK900 (ca125euro) lijkt enorm op een sb900 maar mist enkele dingen (FP-flisen) maar wel bruikbaar in het cls systeem als master en slave.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: extra flitsers

          smart-ass mode on

          witte achtergrond kan perfect met 1 flits
          oplichten van schaduwen kan perfect met een reflectiescherm

          smart-ass mode off

          als je vaak in studio werkt, dan kan je voor de prijs van 1 SB-900 al een leuke studio-kit kopen

          en zeker de 2dehands markt in de gaten houden !

          Mvg,
          TravelToy
          www.christian-bailleul.be | Blog

          Comment


          • #6
            Re: extra flitsers

            Ik heb voor hetzelfde doel bovenop mijn sb900 twee sb800's gekocht.
            175 het stuk en die voldoen heel goed.
            Er zijn goedkopere oplossingen waarschijnlijk maar ik vond deze handig, ook voor op locatie.
            Nadien nog een su800 bijgekocht want de nieuwe body had geen flits meer
            Er zijn zeker ook goedkope studiosetjes te koop maar dan moet je je goed informeren want er zijn er die weinig instelmogelijkheden hebben.
            Ze gaan bijv. maar tot 1/16de, reportageflitsers tot 1/128ste.
            D800 en een goed glasservies

            Comment


            • #7
              Re: extra flitsers

              Dus al die flitsers die jullie benoemen kunnen aangestuurd worden met mijn interne flits? Het zogenaamde CLS systeem?
              Nikon D90 + Tamron 17 - 50 f:2.8 VC + nikkor 50 f:1,8 + Sigma 150 2.8 macro + SB 900

              Comment


              • #8
                Re: extra flitsers

                je hebt verschillende alternatieve merken met zelfs ttl erin. anders gewoon in slave mode of zo.
                A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                Comment

                Working...
                X