Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zeeslakje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zeeslakje

    Onderwater zijn er heel veel soorten slakjes te vinden, sommige hebben echt de meest exotische kleuren, ik vind ze echt prachtig.
    Dit word een minireeksje van 3 verschillende slakjes.
    Echt moeilijk zijn ze niet te fotograferen gezien ze langzaam voortbewegen. Lastig is wel om ze mooi "los" van andere objecten te fotograferen.
    Ik zie sommige duikers ze dan verplaatsen naar een mooier plekje op een stukje koraal, maar dat doe ik niet.

    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

  • #2
    Re: Zeeslakje

    Knap gedaan
    dergelijk zeeslakje zag ik nog nooit eerder.
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Zeeslakje

      Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
      Echt moeilijk zijn ze niet te fotograferen gezien ze langzaam voortbewegen. Lastig is wel om ze mooi "los" van andere objecten te fotograferen.
      Het klopt idd dat naaktslakken doorgaans niet op de meest en best toegankelijke plaats te zien zijn. Logisch anders zouden deze dieren in een mum van tijd van het leven worden beroofd. Los hiervan en het feit dat ze zich relatief traag voortbewegen zijn dit één van de moeilijkste onderwerpen om te fotograferen. Afhankelijk van wat je er wenst van te maken. We gaan met deze onderwerpen richting macro, liefst met detail, en dit is geen sinecure. Boven water ook niet trouwens.

      Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
      Ik zie sommige duikers ze dan verplaatsen naar een mooier plekje op een stukje koraal, maar dat doe ik niet.
      Nog nooit opgemerkt niettegenstaande zou dit me niet verwonderen. Doorgaans neem ik 1 of meerdere foto's, louter ter determinatie achteraf, en keer ik nadien terug, na 5 min., in de hoop op een betere setting. De vogel is gaan vliegen Jos, ... zo traag zijn ze niet. Wat de foto op zich betreft ... spreekt niet zo zeer, goed voor de waarneming, niet meer maar ook niet minder. Het gaat hier trouwens om wratslak (wetenschappenlijke naam: Phyllidiella pustulosa) die met regelmaat ook te spotten is in de Rode Zee.
      grt, TROPCAL
      www.tropcal.be

      Comment


      • #4
        Re: Zeeslakje

        Voor mij is het steeds prettig om te kunnen meekijken zo diep onder water.
        Heerlijk.

        groetjes

        moniq
        groetjes, moniq (BD1321BE)

        A picture paints a thousand words

        Comment


        • #5
          Re: Zeeslakje

          staat er mooi op

          Oorspronkelijk geplaatst door moniq Bekijk bericht
          Voor mij is het steeds prettig om te kunnen meekijken zo diep onder water.
          Heerlijk.

          groetjes

          moniq
          hier het zelfde gedacht
          maar goed dat er zo goede onderwater camera's zijn die ons van deze mooie beelden laten mee genieten
          Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
          Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

          Comment

          Working...
          X