Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp gevraagd

    Ik wil jullie hulp inroepen:
    Dit is ongeveer de beste foto die ik van mijn (overleden) broer heb. Het is een Jpeg van twee foto's. Ik heb het portret geselecteerd en in een andere achtergrond geplaatst. Maar de omtrek van de persoon is nog niet goed losgekomen van de achtergrond van de originele foto.
    Hoe krijg ik die rode zweem weg bij het hoofd. En hoe maak ik de afmeting van de foto zodanig dat ik hem op 20 bij 3o kan afdrukken?
    Alle hulp is welkom. Ik zou het heel erg fijn vinden als ik een redelijke foto kan krijgen.

    www.janbos.net

  • #2
    Re: Hulp gevraagd

    Ik ben geen expert maar ik zou het op volgende manier proberen in PS(e)
    Je neemt het portret, eerst zorg je dat het histogram en het contrast van het portret goed zit dan dan ga je via de layer de lagen samen voegen. Dan dupliceer je de laag en selecteerd je broer (doeselaar op 0) je zoomt in om de selectie randen goed te controleren. Dan keer je de selectie om, en Delete (del knop) de selectie. nu klik je het oogje van de background laag uit normaal heb je nu enkel nog de afbeelding van je broer zonder achtergrond. Om de rode zweem rond het hoofd te verminderen zou ik proberen nu dat rood selecteren en dan het rood minder satureren tot het goed zit. Nu kan je deze afbeelding op een ander foto gaan plakken. Als het contrast van je portret goed zit zal het makkelijker loskomen van de achtergrond.
    Er zijn waarschijnlijk ander manieren op Youtube vind je veel filmkes over hoe je de dingen moet aanpakken.
    Ik hoop dat ik je al een beetje opweg heb kunnen helpen.
    Last edited by kawaracer; 31 december 2012, 21:23.

    Comment


    • #3
      Re: Hulp gevraagd

      Ik ben ook geen expert maar wil wel een poging doen. Ik stuur U strakjes een PM.
      Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
      flickr

      Comment


      • #4
        Re: Hulp gevraagd

        Hier de aangepaste foto

        Groetjes Olaf Bok
        Actueel Nieuws 030

        Mvg[/QUOTE]

        Comment


        • #5
          Re: Hulp gevraagd

          Bedankt,
          Dit is al een hele verbetering. Toch zijn er nog een aantal hinderlijke plekken, bij op de mouw links op de foto.
          Daarom mijn vraag: Wat heb je nu precies gedaan om deze verbeteringen aan te brengen?Misschien kan het in een volgende situatie dan zelf proberen.
          Maar vooralsnog: Hartelijk bedankt.

          Jan.
          www.janbos.net

          Comment


          • #6
            Re: Hulp gevraagd

            Het is inderdaad een hele verbetering. Ik ben ook al bezig geweest maar zoek een programma om ruis te verwijderen. Ergens heb ik een plugin voor photoshop. Ik heb hem ook al wat scherper gekregen.
            Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
            flickr

            Comment


            • #7
              Re: Hulp gevraagd

              Mss iets beter.

              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

              Comment


              • #8
                Re: Hulp gevraagd

                Met wat ruiswegwerking:


                Zonder ruiswegwerking:


                Enige tool gebruikt is de "clone tool"
                flickr
                facebook

                Comment


                • #9
                  Re: Hulp gevraagd

                  Bedankt voor jullie reacties ik ben er heel erg blij mee.
                  ~B~ Ik neem aan dat je ook iets hebt verscherpt. Met welk gereedschap heb je dat gedaan? Bovendien heb ik de indruk dat je iets met de tanden hebt gedaan. Hoe en wat?

                  Ik ben er in ieder geval blij mee.

                  Kan ik de afbeelding nog wel wat vergroten om eventueel een afdruk van 20 * 30 te maken?

                  Jan
                  www.janbos.net

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hulp gevraagd

                    Vind die van Macroshopper 't mooiste qua scherpte, van B mooier zonder dat rood. Leer hier ook bij.
                    facebook
                    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hulp gevraagd

                      Oorspronkelijk geplaatst door janbos Bekijk bericht
                      ~B~ Ik neem aan dat je ook iets hebt verscherpt. Met welk gereedschap heb je dat gedaan? Bovendien heb ik de indruk dat je iets met de tanden hebt gedaan. Hoe en wat?
                      scherpte is minimaal aangepast door een high-pass filter op opacity 30% met blending mode op "soft light" op een background duplicate layer te plaatsen.
                      Aan de tanden heb ik niets veranderd

                      Qua grootte voor af te drukken heb ik geen idee van.
                      Heb wel een vermoeden dat je resolutie te klein gaat zijn om scherp op 20x30 af te drukken.
                      flickr
                      facebook

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hulp gevraagd

                        Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                        Het is inderdaad een hele verbetering. Ik ben ook al bezig geweest maar zoek een programma om ruis te verwijderen. Ergens heb ik een plugin voor photoshop. Ik heb hem ook al wat scherper gekregen.
                        Heb gevonden waar ik deze plugin vond, voor degene die interesse hebben:
                        http://forum.belgiumdigital.com/f66/...fe-418694.html

                        Ik probeer het deze avond uit.
                        Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                        flickr

                        Comment

                        Working...
                        X