Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 50mm 1.4 of 1.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 50mm 1.4 of 1.8

    is de canon het prijs verschil waard
    ik leest dat bij nicon de 1.8 bijna gelijk waardig aan de 1.4 is dat ook bij canon
    volgens mij heeft erik een 1.4?
    en hoe bevalt hij?
    groet Jack

  • #2
    Beide zijn heel goed, maar de 1.4 is ietsjes scherper, heeft een heuse focusring en wellicht ook USM (?) Het prijsverschil is groter dan het kwaliteitsverschil, maar dat ligt misschien hoofdzakelijk aan de lage prijs van de 1.8.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Of het verschil in prijs de moeite waard is, is heel persoonlijk.
      Behalve de 2/3 stop verschil is het objectief beter gemaakt en heeft het een metalen bajonetaansluiting. Optisch ontlopen ze elkaar niet zo veel. Bij 1.8 presteert de 1.4 iets beter, daarna maakt het niets uit.
      Ik heb de Canon 50mm F1.4 en ben er zeer tevreden over.

      Comment


      • #4
        Oja, het heeft USM, maar dan van een ouder soort. Deze USM loopt niet zo snel en geruisloos dan die van bijvoorbeeld de 17-40L, maar het geluid is zeer acceptabel
        en de snelheid is ruim voldoende.

        Comment


        • #5
          ALs je persé een metalen vatting wil op een 1.8, ga dan op zoek naar een mk I. Die focust ongeveer even snel als de huidige, heeft een afstandschaal (niet meer op het actieve model)... Hij lijkt wel een beetje luider, omwille van het nogal metalige geluid van de focus...
          Optisch zijn de mkI en mkII gelijk...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            Volgens deze test is de 50/1.4 ook scherper dan de 50/1.8 , ook bij kleinere diafragma.

            http://akamera.no/art.php?artikkelid=7065
            Groetjes, Blord

            Canon 7D en wat lenzen.

            Comment

            Working...
            X