Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

teleconverter voor s7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • teleconverter voor s7000

    fuji heeft een teleconverter van 1.5 voor de s serie.

    maar ik heb begrepen dat olympus een teleconverter heeft van 1.7
    die ook op de fuji past.

    wie weet hier meer over.

    of andere onverters die er ook op passen
    FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
    Canon EOS600d

  • #2
    Die Olympus is in elk geval ook een hele goeie. Enige waar je naar moet kijken is dat de TC dezelfde schroefdraad heeft als de adaptor tube (buis die over de vaste lens heen komt). Bij de meeste TC's moet je dus ook nog de prijs van zo'n adapter bijrekenen. Bij de Fuji zit die erbij...
    Hoe er wel rekening mee, dat hoe groter de vergroting, hoe slechter de beeldkwaliteit...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Een half jaartje terug heb ik een vergelijkbare vraag gesteld en aan de hand van de antwoorden op dit forum heb ik heb de TCON17 van Olympus bij mijn 602 zoom gekocht. Je hebt inderdaad een adapterring nodig (kosten rond de 20 Euro) Ik vind het een prima combinatie en ook anderen op dit forum waren/zijn positief.

      Verlies in scherpte is me nog nooit opgevallen, wel moet je rekening houden met vignettering in het eerste deel van het zoombereik (maar dat deel is overlap met het standaard bereik van de lens).
      Groeten, Eric

      Nikon Coolpix 8800
      Fuji S602 Zoom

      Comment


      • #4
        Originally posted by r.marijnissen
        maar ik heb begrepen dat olympus een teleconverter heeft van 1.7
        die ook op de fuji past.
        Probeer eventueel de Oly B300 tweedehands te pakken te krijgen. Er is een TCON17 uitgebracht voor de CP5700 destijds, die als opvolger van de B300 moest dienen, maar ik weet niet of die uiteindelijk even goed bleek te zijn. De "oude" B300 was in elk geval zowat het beste dat je kon krijgen voor de Fuji 602, maar ze waren toen zo gegeerd dat ze ruim 250-300 euro gingen op eBay.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Optisch zitten de oude en de nieuwe niet ver uit elkaar. Wat ik wel begrepen heb is dat de oude B300 wat zwaarder gebouwd is dan de nieuwe. Maar of dat nu een probleem vormt voor het gewone gebruikt, dat lijkt me niet...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment

          Working...
          X