Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoshop vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photoshop vraagje

    Hallo allemaal,

    Ik wil in photoshop zoveel mogelijk kleur verwijderen uit mijn foto zodat ik een zachter beeld krijg.
    Maar dat klinkt makkelijker dan het is voor mij...want het lukt niet.
    Hoe kan ik het beste kleur verwijderen in photoshop zodat mijn foto een witachtig effect krijgt??

    Bedankt voor het meedenken.
    Groet, Tamara

  • #2
    Re: Photoshop vraagje

    Geef eens een voorbeeld van wat je bedoelt, want dat is mij niet duidelijk, want als je de kleur uit een foto met felle kleuren draait, bv door verzadiging op minimaal te zetten of z/w te gebruiken, dan wordt de foto niet witachtig.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Photoshop vraagje

      @hjanssen Ik heb je even gemaild met wat gegevens :-)

      Comment


      • #4
        Re: Photoshop vraagje

        waarom niet hier neerzetten?
        dan kunnen de anderen ook meehelpen.

        grtz david

        Comment


        • #5
          Re: Photoshop vraagje

          Klassieke oplossing is
          1. het slotje van je background (de foto) halen;
          2. er een witte laag onderleggen;
          3. de transparantie van je foto (laag bovenop witte ondergrond) aanpassen.
          In dit document leg ik uit hoe je een fotocollage maakt. Wel, op de tweede pagina zie je hoe ik mijn ondergrond wat melkachtig wit maak:
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Photoshop vraagje

            @LesC super bedankt voor je reactie :-) ik ga het proberen thanx

            Comment


            • #7
              Re: Photoshop vraagje

              Laat 'ns horen (of beter nog: toon het) of een en ander gelukt is!
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Photoshop vraagje

                Nou het is een beetje gelukt maar het is nog niet helemaal wat ik wil maar het is nu een kwestie van oefenen :-)
                De witachtige achtergrond is nu gelukt en daar moet ik nu mijn smaak aan gaan geven maar dit is mijn eerste oefenen foto.



                Groet, en bedankt voor het meedenken :-)

                Comment


                • #9
                  Re: Photoshop vraagje

                  Netjes gedaan, hoor! Nu enkel nog perfectioneren, en naar eigen smaak de techniek gebruiken. Weet dat je geen wit moet nemen, maar dat elke tint zijn kleur doorlaat als je de transparantie van de bovenlaag aanpast. Je kunt zelfs structuren gaan gebruiken. Nu voor een portret als deze is misschien een z.g. "texture" ook bruikbaar, en naargelang je PS vaardigheden verbeteren, leer je ook gebruikmaken van laagmaskers. En vergeet ook niet dat de verschillende blending modes (overvloeimodi) hun specifieke toepassing hebben. Da's nu eenmaal PS... je gaat zover als je wil.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Photoshop vraagje

                    Thanx ga er ook zeker mee aan de slag maar mijn photoshop skills zijn nog niet zo goed hihi net als mijn foto's daar moet ik echt nog veel over leren, maar ja van
                    oefenen kun je leren en met een beetje hulp gaat het sneller

                    Comment

                    Working...
                    X