Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

punkertjes +up

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • punkertjes +up




    Ik heb eens een setup uit geprobeerd met men 2 externe flitsers met een optische trigger op statief en de flits van de camera als trigger.
    laat maar weten wat beter kan, een volgende keer zal ik in ieder geval 1 flits nog meer naast hun zetten om de slag schaduwen nog te verminderen.
    Last edited by kawaracer; 29 december 2012, 23:25.

  • #2
    Re: punkertjes

    ik vind het een funny en pretentieloze foto.
    daarom storen de slagschaduwen niet en ook niet de armleuning op de voorgrond.

    Comment


    • #3
      Re: punkertjes

      Oorspronkelijk geplaatst door fonteintje Bekijk bericht
      ik vind het een funny en pretentieloze foto.
      daarom storen de slagschaduwen niet en ook niet de armleuning op de voorgrond.
      jep ik volg,

      zonder slagschaduw en leuning zou hij nog beter zijn

      Comment


      • #4
        Re: punkertjes

        Knappe acteurs, zeer spontaan
        En het probleem van de slagschaduw ken je al.
        mvg,
        Eddy
        Smaken verschillen

        Comment


        • #5
          Re: punkertjes

          Los van al het technische, op dat vlak ken ik zelf nog niets van, heerlijke foto gewoon zeg!!!!
          facebook
          Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

          Comment


          • #6
            Re: punkertjes

            Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
            Ik heb eens een setup uit geprobeerd met men 2 externe flitsers met een optische trigger op statief en de flits van de camera als trigger.
            laat maar weten wat beter kan, een volgende keer zal ik in ieder geval 1 flits nog meer naast hun zetten om de slag schaduwen nog te verminderen.
            Valt echt niet op...
            Ik dacht dat hij gewoon frontaal geflitst was.
            Ik weet niet welk type camera je gebruikt, maar afhankelijk daarvan zijn je mogelijkheden vrij beperkt.
            Bij sommige camera's werkt de interne flitser steeds mee, en overheerst hij zelfs, en die indruk krijg ik hier ook.

            Tips...
            Werken met externe flitsers, vereist ook toebehoren, zoals paraplu's of softboxen om hetzelfde effect te bekomen dan interne flitsers.
            De flitsers te laten bouncen op witte oppervlakken kan ook.
            Zorg steeds dat je interne flitser zo weinig mogelijk meewerkt, en dat doe je door een klein diafragma te gebruiken, de externe flitsers volledig manueel in te stellen.
            Gebruik desgevallend eerst een pop om het gewenste licht te zoeken, en gebruik daarna dezelfde opstelling voor je modellen.
            Hou afstand van de achtergrond, en dan ben je die slagschaduwen alvast kwijt.

            Spontaan beeld... inderdaad pretentieloos, maar als ik het opzet zie, vind ik het niet echt geslaagd.
            Het gebruik van reflecterende materialen bemoeilijkt de situatie, en dan krijg je een blauwige flash in de bril, een te opvallende reflectie in de vest.
            De bril zou ik zeker wegwerken met de kloonstempel.
            Aan de vest is weinig te doen.

            Comment


            • #7
              Re: punkertjes

              Oorspronkelijk geplaatst door vedeka Bekijk bericht
              Valt echt niet op...
              Ik dacht dat hij gewoon frontaal geflitst was.
              Ik weet niet welk type camera je gebruikt, maar afhankelijk daarvan zijn je mogelijkheden vrij beperkt.
              Bij sommige camera's werkt de interne flitser steeds mee, en overheerst hij zelfs, en die indruk krijg ik hier ook.

              Tips...
              Werken met externe flitsers, vereist ook toebehoren, zoals paraplu's of softboxen om hetzelfde effect te bekomen dan interne flitsers.
              De flitsers te laten bouncen op witte oppervlakken kan ook.
              Zorg steeds dat je interne flitser zo weinig mogelijk meewerkt, en dat doe je door een klein diafragma te gebruiken, de externe flitsers volledig manueel in te stellen.
              Gebruik desgevallend eerst een pop om het gewenste licht te zoeken, en gebruik daarna dezelfde opstelling voor je modellen.
              Hou afstand van de achtergrond, en dan ben je die slagschaduwen alvast kwijt.

              Spontaan beeld... inderdaad pretentieloos, maar als ik het opzet zie, vind ik het niet echt geslaagd.
              Het gebruik van reflecterende materialen bemoeilijkt de situatie, en dan krijg je een blauwige flash in de bril, een te opvallende reflectie in de vest.
              De bril zou ik zeker wegwerken met de kloonstempel.
              Aan de vest is weinig te doen.
              Dank u voor de tips.

              ik werk met een D90 en ik heb een nikon SB20 en een metz 30BCT4 als externe flitsers die stonden allebei op volle kracht en de ene in een hoek van 70° omhoog en de andere op bijna 90° omhoog om tegen het plafond te bouncen en de flits compensatie stond op -0.7. Ik kan die flitsers enkel aansturen door middel van een optisch oogje dat door de interne flitser getriggerd wordt dus die kan ik niet uitschakelen.

              Comment


              • #8
                Re: punkertjes

                Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                Dank u voor de tips.

                ik werk met een D90 en ik heb een nikon SB20 en een metz 30BCT4 als externe flitsers die stonden allebei op volle kracht en de ene in een hoek van 70° omhoog en de andere op bijna 90° omhoog om tegen het plafond te bouncen en de flits compensatie stond op -0.7. Ik kan die flitsers enkel aansturen door middel van een optisch oogje dat door de interne flitser getriggerd wordt dus die kan ik niet uitschakelen.
                Die kan je wel uitschakelen.
                Gebruik de commanderstand van de flitser van je toestel.
                Zet daar je interne flitser uit.
                Je krijgt nog steeds een voorflitsje dat de externe flitsers zal triggeren.

                Comment


                • #9
                  Re: punkertjes

                  up geplaatst
                  Oorspronkelijk geplaatst door vedeka Bekijk bericht
                  Die kan je wel uitschakelen.
                  Gebruik de commanderstand van de flitser van je toestel.
                  Zet daar je interne flitser uit.
                  Je krijgt nog steeds een voorflitsje dat de externe flitsers zal triggeren.
                  Dat zal ik dan nog eens moeten uitzoeken
                  nogmaals dank u

                  Comment


                  • #10
                    Re: punkertjes

                    Oorspronkelijk geplaatst door vedeka Bekijk bericht
                    Tips...
                    Werken met externe flitsers, vereist ook toebehoren, zoals paraplu's of softboxen om hetzelfde effect te bekomen dan een studioflitsinstallatie.
                    Nog even corrigeren

                    Comment


                    • #11
                      Re: punkertjes

                      Ken niet veel van portretfotografie, maar ik vind het hier gewoon jammer dat die kleine met de lederen jekker niet naar boven kijkt en dat die zetel/stoel leuning vooraan het beeld verstoort.
                      De technische kant is reeds uitgebreid besproken door de onderlegden.
                      Groetjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: punkertjes

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Ken niet veel van portretfotografie, maar ik vind het hier gewoon jammer dat die kleine met de lederen jekker niet naar boven kijkt en dat die zetel/stoel leuning vooraan het beeld verstoort.
                        De technische kant is reeds uitgebreid besproken door de onderlegden.
                        Groetjes
                        Ja het niet gelukt ze beiden tegelijk naar de camera te laten kijken, maar dit geeft toch een leuk en spontaan beeld van 2 klein mannekes die het punkertje mogen uithangen.

                        Comment


                        • #13
                          Geweldig!

                          Comment

                          Working...
                          X