Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Inside a "Cooling Tower"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Inside a "Cooling Tower"

    Weer op verboden gronden een shootje gedaan,
    nu van de binnenkant van een koeltoren.
    Meestal zien we de bordjes van "toegang verboden" of "privaat" niet,
    we kunnen niet alles opmerken natuurlijk... So shoot your shot...







    https://www.facebook.com/PorkyPigsPhotographs

  • #2
    Re: Inside a "Cooling Tower"

    Mooie foto dacht ik eerst, maar na het lezen van de twee laatste lijntjes van je 'intro', trekt ie op niks meer.
    Mag iedereen zomaar op uw eigendom komen..... ik denk het niet en wellicht staan er zelfs geen bordjes bij U.

    Er zijn hier zoveel zaken verboden op het forum, maar foto's van zaken waarbij men moedwillig verboden terrein moet betreden worden getolereerd.
    Vooral hier waarbij TS duidelijk aangeeft dat het zonder toelating was.
    Begrijpe wie het begrijpen kan. Misschien kan één van de mod's daar eens een zinnig antwoord op geven.
    Ik ga ze alvast de vraag stellen.

    I have shot my shot......zoals u gevraagd heeft.

    Groetjes
    Last edited by Guest17; 29 december 2012, 20:16.

    Comment


    • #3
      Re: Inside a "Cooling Tower"

      Vind het toch indrukwekkend, vraag me af hoe groot het daar werkelijk is.
      facebook
      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

      Comment


      • #4
        Re: Inside a "Cooling Tower"

        idd indrukwekkend. mss linkse lijn vanuit de hoek laten vertrekken, persoonlijke smaak voor mij. je kan idd niet alle bordjes zien
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

        Comment


        • #5
          Re: Inside a "Cooling Tower"

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Mooie foto dacht ik eerst, maar na het lezen van de twee laatste lijntjes van je 'intro', trekt ie op niks meer.
          ach, het is hier toch een forum om beelden te beoordelen op hun fotografische kwaliteiten, niet?
          ik vind deze foto goed.

          Comment


          • #6
            Re: Inside a "Cooling Tower"

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Mooie foto dacht ik eerst, maar na het lezen van de twee laatste lijntjes van je 'intro', trekt ie op niks meer.
            Mag iedereen zomaar op uw eigendom komen..... ik denk het niet en wellicht staan er zelfs geen bordjes bij U.

            Er zijn hier zoveel zaken verboden op het forum, maar foto's van zaken waarbij men moedwillig verboden terrein moet betreden worden getolereerd.
            Vooral hier waarbij TS duidelijk aangeeft dat het zonder toelating was.
            Begrijpe wie het begrijpen kan. Misschien kan één van de mod's daar eens een zinnig antwoord op geven.
            Ik ga ze alvast de vraag stellen.

            I have shot my shot......zoals u gevraagd heeft.

            Groetjes
            Mag ik je even toelichten ivm dit soort van fotografie, namelijk zoals het in het milieu wordt genoemd URBEX, dat wij enkel de pracht en het verval van bepaalde gebouwen, industrie, villa s, enz willen laten zien. Idd wij vragen geen toestemming, maar wij forceren nooit een deur, poort, of gooien nooit een raam in, wij zijn geen vandalen. Ook wordt er nooit iets verplaatst van het interieur. Nooit wordt er iets meegenomen van op de lokatie. Wij hebben respect voor het geheel en willen enkel laten zien wat er bvb achter die gesloten poort van dat vervallen kasteel nog te zien is, aan de buitenwereld. Natuurlijk heb je steeds meer en meer mensen die zich ook wagen aan deze kunstvorm van fotografie die de regels niet respecteren, dit betreuren wij ten zeerste. We just take pictures and left only our footprints. Ons groot voorbeeld en vriend is bvb Henk van Rensbergen-google hem maar als je hem niet kent. Om af te sluiten nog een ding, we zijn geen pubers meer van 18 jaar, zijn al een aantal jaren op de baan om zulke unieke beelden te nemen, dus we kennen de risico s van het vak. Indien je meer vragen hebt of uitleg wil, stuur even een PB ik geef je telkens een eerlijk antwoord...

            Comment


            • #7
              Re: Inside a "Cooling Tower"

              Oorspronkelijk geplaatst door Porkypig2011 Bekijk bericht
              Mag ik je even toelichten ivm dit soort van fotografie, namelijk zoals het in het milieu wordt genoemd URBEX, dat wij enkel de pracht en het verval van bepaalde gebouwen, industrie, villa s, enz willen laten zien. Idd wij vragen geen toestemming, maar wij forceren nooit een deur, poort, of gooien nooit een raam in, wij zijn geen vandalen. Ook wordt er nooit iets verplaatst van het interieur. Nooit wordt er iets meegenomen van op de lokatie. Wij hebben respect voor het geheel en willen enkel laten zien wat er bvb achter die gesloten poort van dat vervallen kasteel nog te zien is, aan de buitenwereld. Natuurlijk heb je steeds meer en meer mensen die zich ook wagen aan deze kunstvorm van fotografie die de regels niet respecteren, dit betreuren wij ten zeerste. We just take pictures and left only our footprints. Ons groot voorbeeld en vriend is bvb Henk van Rensbergen-google hem maar als je hem niet kent. Om af te sluiten nog een ding, we zijn geen pubers meer van 18 jaar, zijn al een aantal jaren op de baan om zulke unieke beelden te nemen, dus we kennen de risico s van het vak. Indien je meer vragen hebt of uitleg wil, stuur even een PB ik geef je telkens een eerlijk antwoord...
              Geef me dan maar één eerlijk antwoord : mag je daar binnen zonder toestemming ja of neen ?

              Comment


              • #8
                Re: Inside a "Cooling Tower"

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Geef me dan maar één eerlijk antwoord : mag je daar binnen zonder toestemming ja of neen ?
                Neen, maar dit valt niet onder de noemer van inbraak, of vandalisme. Als we betrapt worden kunnen ze ons enkel een boete opleggen voor huisvredebreuk, en in de jaren dat ik dit doe is me dat nog nooit voorgevallen. Boze buren, ja politie ja, maar als we dan haarfijn uitleggen wat onze bedoelingen zijn laten ze ons gewoon doen. Ik begrijp je reactie Djivan, maar zolang je weet wat je doet en de grenzen kent, krijg je weinig of geen problemen. Hopelijk is dit een eerlijk antwoord?

                Comment


                • #9
                  Re: Inside a "Cooling Tower"

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Mooie foto dacht ik eerst, maar na het lezen van de twee laatste lijntjes van je 'intro', trekt ie op niks meer.
                  Mag iedereen zomaar op uw eigendom komen..... ik denk het niet en wellicht staan er zelfs geen bordjes bij U.

                  Er zijn hier zoveel zaken verboden op het forum, maar foto's van zaken waarbij men moedwillig verboden terrein moet betreden worden getolereerd.
                  Vooral hier waarbij TS duidelijk aangeeft dat het zonder toelating was.
                  Begrijpe wie het begrijpen kan. Misschien kan één van de mod's daar eens een zinnig antwoord op geven.
                  Ik ga ze alvast de vraag stellen.

                  I have shot my shot......zoals u gevraagd heeft.

                  Groetjes
                  Op een fotoforum, waar een eerlijke toelichting over het maken van de foto geplaatst wordt, kan ik dit alleen maar toejuichen.
                  Uw reactie getuigt van bekrompenheid. Ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen hier geportretteerd zijn zonder hun toestemming.
                  Bij mijn weten, bron is dit forum, is deze STEEDS vereist. Ik vind het erger een foto te plaatsen van iemand die niet weet dat zijn foto geplaatst wordt,
                  dan van een URBEX locatie, waarvan eigenlijk iedereen weet dat men er niet mag komen, maar wel mooie foto's kan maken.

                  Tot daar... en nu een woordje over de foto,
                  waarbij ik de poging goed vind, maar lakend aan de nodige discipline die architectuurfotografie vereist.
                  Er is hier ongetwijfeld een symmetrie te vinden, en deze is in de foto ver zoek. Bovendien staat de horizon niet recht (foto helt iets naar rechts).
                  Uw zonden zijn vergeven in de beginnershoek... maar als je straks in showcase wil uitpakken met een symmetrische compositie,
                  zorg dan ook dat ze perfect in orde is.
                  Werk steeds vanaf statief, en maak uw foto meermaals, met verschillende brandpuntsafstanden, vanaf verschillende afstanden.
                  Zet het raster in uw zoeker en activeer, als uw camera er over beschikt de virtuele horizon.
                  Probeer een perfecte foto te maken, en bij een stilstaand onderwerp, heb je daar tijd en mogelijkheden toe.
                  Met de lijnen op deze locatie is heel veel te doen.
                  Gebruik de hoeken als vertrekpunt voor invoerende lijnen.
                  Een andere uitsnede van het beeld, met bovenaan een stuk eraf, geeft een enorme diepte.
                  Een plaats en een beeld met potentieel...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Inside a "Cooling Tower"

                    Mooie foto hoor !

                    Ivm het urbex gebeuren, ik vind dit ook heerlijk om te doen en hou me zeker aan de regels die deze tak van fotografie kent. Spijtig genoeg zijn er meer en meer mensen die dit niet zo nauw nemen ( en niet enkel die er net mee beginnen ).

                    MAAR

                    Voor mij hoef je het er niet zo specifiek bij te zetten dat je op verboden gronden bent geweest, het is precies of je er een beetje over stoeft.

                    Mvg John
                    http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Inside a "Cooling Tower"

                      heb ook al een paar keer ge-urbexed. Leuk, maar niet genoeg om er mijn 'specialiteit' van te maken.
                      Maar wanneer ik de kans ertoe krijg...

                      verder ga ik voluit akkoord met hetgeen Vedeka schreef over de foto
                      ik probeer...
                      mijn Fijsboecq en mijn flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Inside a "Cooling Tower"

                        mooie foto, vond je vorige wel spectaculairder.....
                        groetjes aline

                        Comment


                        • #13
                          Re: Inside a "Cooling Tower"

                          Mooi beeld ziet er wel heel impressionant uit! (risico waard!)
                          vriendelijke groeten, Sien

                          Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Inside a "Cooling Tower"

                            Knap beeld, heel futuristisch.
                            Groetjes,
                            Dominic

                            Comment


                            • #15
                              Re: Inside a "Cooling Tower"

                              knap in beeld gebracht
                              off topic:ieder zijn mening over het betreden van zoiets,maar ik hou het voor mezelf
                              __________________________________________________ _
                              Sony A580 en wat glas.

                              Comment

                              Working...
                              X