Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meeldauwlieveheersbeestje overkop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Meeldauwlieveheersbeestje overkop

    In volle fotoshoot ging dit kereltje plots overkop...




    100mm 2.8 macro met tussenring(en) en één losse flits links van de camera.

    RoméJo

    If I had made myself, I would be perfect. The same goes for my photographs.

  • #2
    Re: Meeldauwlieveheersbeestje overkop

    Beetje rode opname vind ik
    Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

    Comment


    • #3
      Re: Meeldauwlieveheersbeestje overkop

      Ik volg Luc ook wel en redelijk veel ruis in de foto. Heft waarschijlijk wat te maken met iso 800 n dan een niet zo snelle sluitertijd.
      Maar het is wel eens een ander beeld van dit beestje met de pootjes in de lucht.
      Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
      www.myriamvos.jalbum.net of facebook

      Comment


      • #4
        Re: Meeldauwlieveheersbeestje overkop

        vind de ruis en de reflectieplekjes toch wel storen

        Comment


        • #5
          Re: Meeldauwlieveheersbeestje overkop

          Met m'n neus op het scherm, zie ik inderdaad ruis en reflectievlekjes.
          Ga ik 2 à 3m naar achter, dan zie ik een mooie plaat waarbij de geel/rood combinatie mij erg kan bekoren.
          Maar zoals gezegd ... nog een beetje beter de puntjes op de i zetten.
          De omstandigheden zijn ook niet de makkelijkste geweest (beweging, weinig licht, ...).

          Comment


          • #6
            Re: Meeldauwlieveheersbeestje overkop

            Oorspronkelijk geplaatst door Peterr Bekijk bericht
            vind de ruis en de reflectieplekjes toch wel storen
            Ook mijn gedacht.
            Grt
            Theike
            Mijn Site http://www.theovanvlierden.be

            Comment


            • #7
              Re: Meeldauwlieveheersbeestje overkop

              Ik ga mee in het commentaar van mijn voorgangers, maar vind het toch wel een erg leuke foto.

              groetjes

              moniq
              groetjes, moniq (BD1321BE)

              A picture paints a thousand words

              Comment


              • #8
                Re: Meeldauwlieveheersbeestje overkop

                Ik denk dat reflectieplekjes bijna niet te vermijden zijn als je flitst op de glanzende keverhuid. En flitsen was nodig, want de foto is gemaakt in een duister bos , en de afbeeldingsmaatstaf was groter dan 1:1.
                De flitser was verzacht met een groot diffusiescherm (meer dan een halve meter doormeter) op een halve meter van de kever af. De flitser stond nog op zo'n 30 cm achter het diffusiescherm, in groothoekmodus. Wellicht heeft de hotspot in dat diffusiescherm voor de reflectieplekjes gezorgd? Ik heb nog een witte paraplu ; volgende keer gebruik ik die als reflectiescherm. Hopelijk gaat dat beter.
                Toen ik de foto postte, had ik niet gedacht veel commentaar op die toch wel kleine reflecties te krijgen.

                De ruis, die valt mij persoonlijk niet zo op, ook niet de ruis op foto's die gepost zijn door anderen. Daar moet ik dus nog werk van maken.

                De achtergrond bestaat vooral uit gevallen beukenbladeren, die zijn een beetje roodachtig van tint. Ik heb het rode nog wat versterkt om nog een sterker herfstgevoel te geven, en om wat beter aan te sluiten bij het geel-oranje van de kever.

                RoméJo

                If I had made myself, I would be perfect. The same goes for my photographs.

                Comment

                Working...
                X