Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leuven in de steigers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Leuven in de steigers

    Moderator Note: Deze link

    brengt je bij de helpdesk, die je alles vertelt over hoe een foto te plaatsen.
    In het kort:
    1. foto verkleinen om te voldoen aan de BD-normen (max. 900 pixels langste zijde). Daarvoor zijn verschillende softwareprogramma's bruikbaar.
    2. foto uploaden naar een hosting site van keuze (bv Photobucket, Dropbox, Flickr, Picasaweb...) en het adres van de foto noteren. Een adres begint normaal met http en eindigt op jpg (= formaat van het bestand)
    3. dat adres in je post tussen de image tags (IMG) plaatsen.
    Succes!
    Mvg,
    Luc



    Alle commentaar welkom!

    iso 100 - 18 mm - f 22 - 0,7 EV
    Last edited by Maartenverbiest; 26 december 2012, 09:07. Reden: kleinere afbeelding

  • #2
    Re: Leuven in de steigers

    Hier op de site geen foto te zien, het is niet de bedoeling om via link te kijken
    Sorry
    Renée

    Comment


    • #3
      Re: Leuven in de steigers

      Misschien eens denken om een sensor cleaning te laten doen.
      Mvg,
      Rudy Mas
      Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

      Comment


      • #4
        Re: Leuven in de steigers

        Ik ben eens gaan kijken achter het linkje.
        Aan de foto zijn toch enkele zaken die vragen om de volgende keer beter te doen:
        - de hele opname is onscherp en lijkt zelfs alsof ze door een raam is gemaakt
        - de hele foto is erg druk qua vulling. De torenkraan zal wellicht het hoofdonderwerp moeten voorstellen maar deze staat erg ongelukkig in beeld. Probeer hem de volgende keer rechts in beeld te zetten ipv links. De giek staat nu naar links in het beeld gedraaid waardoor je voor goed te zijn ook wat meer ruimte links nodig hebt.
        - er zit erg veel vervorming in je beeld. De kraan is als het ware een banaan en de gebouwen staan op omvallen. Hier kan je in de nabewerking wel wat aan doen.
        - qua compositie had ik ook eerder geprobeerd de camera meer naar beneden te richten om echt de werf in beeld te krijgen. Nu zie je niets van wat er op de begane grond gebeurd. Dit gaat dan misschien ten koste van de kraan maar geeft mss een interessanter beeld.
        - beeld kan wel extra aanpassing van levels en contrast gebruiken

        Hop, terug naar buiten en nieuwe opname maken ;-) geen tijd verspelen aan deze proberen te verbeteren.
        Nikon D700, wat glas en Sony RX100
        BD2424BE
        Klik voor meer!

        Comment


        • #5
          Re: Leuven in de steigers

          Diabolix heeft het hier perfect verwoord.
          Deze in de vuilbak kieperen en vooral zijn laatste zin toepassen.
          Volgende foto(s) rechtstreeks hier in het forum plaatsen zodat we ook de exifs achter je foto(s) kunnen lezen (toestel, objectief.....enz)
          Ook inderdaad een de sensor (laten) reinigen zoals Rudy Mas schreef.
          Als je het nog nooit gedaan hebt, eerst eens wat filmpjes over sensoreiniging bekijken op Youtube en als je het niet ziet zitten dan laten reinigen.
          Op naar een volgende/betere.
          Je zeker niet laten ontmoedigen door een slechte foto.
          Het klinkt misschien raar, maar hoe slechter/hoe meer opmerkingen er over gemaakt worden, hoe meer je er uit leert.
          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: Leuven in de steigers

            Dank je wel! daar kan ik mee verder.
            Jammer dat het vandaag weer regent ;-)
            Ik krijg overigens de afbeelding er niet rechtstreeks op, en de link naar de pdf met instructies blijkt dood.
            Tot wie richt ik me best voor hulp?
            Dank,

            m

            Comment

            Working...
            X