Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panglao Pier

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panglao Pier



    Update:


    Origineel:


    Zal er later ook nog een in liggend formaat posten, met meer ruimte rechts en links van de pier.
    Last edited by jos82; 26 december 2012, 10:41.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

  • #2
    Re: Panglao Pier

    Hoi Jos,
    In 1e instantie op witte achtergrond gekeken, waarbij mijn eerste gedachte was : Een beetje donker.
    Maar toen eens dat tropisch snoepje met een zwarte achtergrond uitgepakt. Kleuren mooi beheerst toegepast.Mooi man.
    Ik twijfel een beetje over de grote hoeveelheid lucht, maar misschien dat anderen daar ook eens hun mening over willen geven.
    Groeten,
    Johan
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: Panglao Pier

      Zou de histogram aan de rechterkant nog een beeje aanvullen en onder de horizon wat licht bijgeven, de steiger is voor mij te donker.
      Al bij al een heel mooie foto mits nog wat aanpassing!

      Comment


      • #4
        Re: Panglao Pier

        Bedankt voor het reageren.
        Over het ophalen van de donkere delen had ik zeker reactie verwacht.
        Vind echter als ik de shadows op ga trekken de foto te veel een HDR gevoel geeft. (aantal keer wijze lessen van DAMA hierover gehad ). Vind zelf dat er meer dan voldoende details in de steigerplanken zit.
        Als ik het histogram meer naar rechts ga trekken vind ik de avondsfeer wat verminderen, ben van mening dat een histogram niet altijd geheel vol hoeft te zijn.
        Alles is afhakelijk van smaak natuurlijk, ben benieuwd naar andere meningen.
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: Panglao Pier

          Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
          ......

          Zal er later ook nog een in liggend formaat posten.......
          die wacht ik af.
          ---
          vind deze zo wie zo te donker.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Panglao Pier

            Persoonlijk zou ik hier de steiger iets(niet veel) meer oplichten.
            Alles is natuurlijk smaak en het is nu al een mooie sfeerfoto.
            mvg,
            Eddy
            Smaken verschillen

            Comment


            • #7
              Re: Panglao Pier

              Mooie opname. Voor mij net als bij mijn voorgangers: graag wat oplichten mbv levels. Ook had ik hier liever meer voorgrond gezien dan lucht.
              Nikon D700, wat glas en Sony RX100
              BD2424BE
              Klik voor meer!

              Comment


              • #8
                Re: Panglao Pier

                Heel erg knap Jos! De compo werkt hier wonderwel. Heel knappe lucht ook!
                Nu, in alle eerlijkheid, ik vind hem ook wel wat te donker, al begrijp ik je bezorgheid om sfeer te verliezen en om er geen HDR van te maken. Ik denk dat je de gehele foto wat kunt oplichten, zonder aan avondsfeer in te boeten en gezien je de ganse foto oplicht zal het ook geen HDR look-a-like zijn. Omdat ik het wel interessant vond voor mezelf heb ik het eens geprobeerd om de foto op te lichten en wat contrast bij gegeven (+paar kleine andere dingen). Persoonlijk vind ik de foto zo levendiger, zonder aan sfeer in te boeten, maar kan zijn dat jij het absoluut niks vind ook natuurlijk (en dan moet je het maar zeggen eh...). Laat maar weten als de link weg moet...(klik)
                Last edited by Cytochrome; 25 december 2012, 23:01.
                facebook

                500px

                Comment


                • #9
                  Re: Panglao Pier

                  Bedankt allen voor het regeren, en het geven van jullie eerlijke mening.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
                  Nu, in alle eerlijkheid, ik vind hem ook wel wat te donker, al begrijp ik je bezorgheid om sfeer te verliezen en om er geen HDR van te maken. Ik denk dat je de gehele foto wat kunt oplichten, zonder aan avondsfeer in te boeten en gezien je de ganse foto oplicht zal het ook geen HDR look-a-like zijn. Omdat ik het wel interessant vond voor mezelf heb ik het eens geprobeerd om de foto op te lichten en wat contrast bij gegeven (+paar kleine andere dingen). Persoonlijk vind ik de foto zo levendiger, zonder aan sfeer in te boeten, maar kan zijn dat jij het absoluut niks vind ook natuurlijk (en dan moet je het maar zeggen eh...). Laat maar weten als de link weg moet...(klik)
                  Bedankt Mathias. Foto in de link verliest inderdaad weinig sfeer terwijl die toch net een tikkeltje lichter is, goed resultaat.
                  Ben er zelf ook nog mee aan de slag gegaan, 0.5 stop belichting omhoog, hooglichten nog wat extra gegeven, maar wel flink wat contrast terug erin om niet te flets te worden.
                  Denk dat waarschijnlijk iedereen de update wel iets beter zal vinden.
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Panglao Pier

                    Knappe foto!
                    Dit is wat ik er van zou maken : klik
                    Last edited by ddboke; 26 december 2012, 16:59.
                    Groeten!

                    500px / Facebook

                    Comment


                    • #11
                      Re: Panglao Pier

                      Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                      Bedankt Mathias. Foto in de link verliest inderdaad weinig sfeer terwijl die toch net een tikkeltje lichter is, goed resultaat.
                      Ben er zelf ook nog mee aan de slag gegaan, 0.5 stop belichting omhoog, hooglichten nog wat extra gegeven, maar wel flink wat contrast terug erin om niet te flets te worden.
                      Denk dat waarschijnlijk iedereen de update wel iets beter zal vinden.
                      Yep voor mij de up! Denk dat jij hoofdzakelijk hetzelfde gedaan hebt als ik, half stopje overbelichten en dan wat contrast erbij. Voor mij is de up echt af! Heel erg knap!
                      facebook

                      500px

                      Comment


                      • #12
                        Re: Panglao Pier

                        Update geslaagd. Is mooi geworden, zonder de sfeer aan te tasten.
                        Groeten,
                        Johan
                        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                        Vriendelijke groeten, Johan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Panglao Pier

                          Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                          Update geslaagd. Is mooi geworden, zonder de sfeer aan te tasten.
                          Groeten,
                          Johan
                          +1
                          Goed gedaan.
                          mvg,
                          Eddy
                          Smaken verschillen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Panglao Pier

                            Yep, mooie update!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Panglao Pier

                              Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht
                              Knappe foto!
                              Dit is wat ik er van zou maken : klik
                              Dat is ook een mooie bewerking Dries.
                              Denk dat als je hem zo geplaatst zou hebben ik direct zou herkennen dat het een "ddboke" is .
                              Er zit erg veel structuur in de steigerplanken, ben wel benieuwd hoe je tot dat resultaat komt.
                              Als ik terugklik naar mijn eigen versie komt die haast soft over nu.
                              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                              MIJN WEBSITE

                              Comment

                              Working...
                              X