Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar de juiste camera...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op zoek naar de juiste camera...

    Hoi iedereen,

    Ik zou mij graag een reflexcamera willen aanschaffen die een beetje aan de volgende eisen voldoet.
    Ik heb er zelf niet veel verstand van maar wel heel veel passie.
    Ik ben op zoek naar een compacte reflexcamera m.a.w. dus niet te groot/lomp/...
    Hij zou vooral makkelijk in de omgang moeten zijn want ik ben niet echt op de hoogte naar hoe je dat helemaal zelf moet aanpassen.
    Ik zou hem vooral gebruiken voor op reis mee te nemen en foto's te trekken van gebouwen, natuur, mensen, nachtleven, binnenin musea/kerken/kastelen/...
    Een all-round-reistoestel dus!
    En ook om thuis wat gezellige familiemomenten vast te leggen.
    Kunnen jullie mij iets aanraden? Of vraag ik te veel?
    Alvast hartelijk bedankt!

  • #2
    Re: Op zoek naar de juiste camera...

    Oorspronkelijk geplaatst door Bc016 Bekijk bericht
    Hoi iedereen,
    maar wel heel veel passie.
    Hij zou vooral makkelijk in de omgang moeten zijn......
    Ik zou hem vooral gebruiken voor op reis mee te nemen.......
    Kunnen jullie mij iets aanraden? Of vraag ik te veel?
    Alvast hartelijk bedankt!
    zit je wel op het juiste forum:
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Op zoek naar de juiste camera...

      Op welk forum zou ik dan moeten zitten?

      Comment


      • #4
        Re: Op zoek naar de juiste camera...

        Oorspronkelijk geplaatst door Bc016 Bekijk bericht
        Op welk forum zou ik dan moeten zitten?
        een datingsite..
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Op zoek naar de juiste camera...

          Ik zoek een camera... maar ja

          Comment


          • #6
            Re: Op zoek naar de juiste camera...

            Ben je zeker dat je een reflex wil? Want het grote voordeel van een reflex heb je pas als je zelf gaat bepalen wat er moet gebeuren.
            Dus zelf scherptediepte enz. gaan bepalen.
            En ook het wisselen van lenzen natuurlijk waardoor je voor andere onderwerpen andere lenzen gaat gebruiken.
            Maar als je dat niet van plan bent kan je mijn inziens beter een goede compact kopen, tegenwoordig zijn er verschillende toptoestellen op de markt die een héél goede beeldkwaliteit geven.
            Zoals bijv. een Sony RX100, Fuji X10 en er zijn er nog.
            Die toestelletjes zijn in niets meer te vergelijken met een compact van een paar jaar geleden.
            D800 en een goed glasservies

            Comment


            • #7
              Re: Op zoek naar de juiste camera...

              Als ik je vereisten lees, denk ik inderdaad dat een reflex niets voor jou is. Ik zou voor een ILC gaan zoals een Sony Nex of alternatieven.
              70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

              Comment


              • #8
                Re: Op zoek naar de juiste camera...

                Een systeemcamera lijkt me inderdaad beter. Compacte behuizing maar met goede beeldkwaliteit en de mogelijkheid om vanalles in te stellen voor wanneer je meer van fotografie wil leren.
                Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

                Comment


                • #9
                  Re: Op zoek naar de juiste camera...

                  Ik heb nu een Fuji Finepix F660EXR maar ben niet tevreden over de reactiesnelheid, de beeldscherpte en het kleurenpalet.
                  Als ik mijn flits inschakel zijn de kleuren lelijk en als ik hem niet inschakel is alles heel troebel.
                  Dat is vooral de reden waarom ik op zoek ben naar iets anders.
                  Heb in de week wat geexperimenteerd met een "meer automatische" reflex en dat lag me precies beter.
                  Maar zoals ik al zei, ik ken er niets van. Dus jullie advies is meer dan welkom

                  Comment


                  • #10
                    Re: Op zoek naar de juiste camera...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bc016 Bekijk bericht
                    Ik heb nu een Fuji Finepix F660EXR maar ben niet tevreden over de reactiesnelheid, de beeldscherpte en het kleurenpalet.
                    Als ik mijn flits inschakel zijn de kleuren lelijk en als ik hem niet inschakel is alles heel troebel.
                    Dat ligt allemaal aan jou, behalve de reactiesnelheid. Ik denk je je best eens een beetje meer verdiept in dingen zoals iso, diafragma, sluitertijd en kleurtemperatuur.
                    Nikon shooter - Samyang fan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Op zoek naar de juiste camera...

                      En hoe doe ik dat?
                      Het klinkt allemaal zo ingewikkeld.
                      En als ik dan bepaalde literatuur uitpluis, is dat meestal niet van toepassing op mijn toestel omdat het te simpel is.
                      En eigenlijk wil ik gewoon ook van toestel veranderen, iets meer zoom enzo... maar ja...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Op zoek naar de juiste camera...

                        Hier kan je veel vinden: http://www.digitalefotografietips.nl...s/sluitertijd/

                        De basis is het begin, veel oefenen is de boodschap. Wat je kan doen als het toestel niet te groot mag zijn is naar de nex 5 reeks kijken, maar... de objectieven zijn niet veel kleiner dan deze van een gewone spiegelreflex. Dus kan je evengoed naar een spiegelreflex gaan zoals de canon 600D of 650D en daar een 18-55 objectief bij nemen en een (prime) 50mm f1.8 om in mindere lichtomstandigheden te kunnen fotograferen.
                        Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                        flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Op zoek naar de juiste camera...

                          En eigenlijk wil ik gewoon ook van toestel veranderen, iets meer zoom enzo... maar ja...
                          Een zoombereik van 24-360mm in kleinbeeld equivalent op je huidig toestel en je wil meer zoom?

                          Dan zijn er maar twee lenzen voor een Dslr en dat is een Tamron 18/270 (27/405 eq.) of een Nikon 18/300 (27/450 eq.).

                          Zogenaamde reiszoom's die eigenlijk nergens in uitblinken behalve zoombereik, eigenlijk zeker geen reden om een reflex te kopen vind ik maar dat is persoonlijk.

                          Als je je zelf niet een beetje wil verdiepen in fotografie ,maar wel kritisch gaat kijken naar foto's, dan ga je met veel toestellen op de auto-stand teleurgesteld zijn vrees ik.

                          Het is een denkfout die veel gemaakt wordt, als ik een (dure) reflex koop dan kan ik mooie (technisch toch) foto's maken en daarom staan er zoveel toestellen te koop.....
                          D800 en een goed glasservies

                          Comment


                          • #14
                            Re: Op zoek naar de juiste camera...

                            Is een X-Post op dutchphotozone maar zal hier mijn antwoord wel kopieren omdat op DPZ niemand reageerde:

                            Als ik het zo hoor wil je (liever) geen reflex camera... een reflex camera koop je omdat je graag bij alle knopjes wilt kunnen en alles zelf in wilt stellen zodat je creatieve opnames wil maken, en omdat je een lompe camera wilt hebben om allemaal verschillende grote lompe lenzen op te zetten, mee te sjouwen en ook nog een tripod achter je aan te hebben bengelen.

                            Als je een compacte camera all-round lichtgewicht toestel wilt hebben voor reis foto's en familie foto's waar je niet teveel in hoeft te stellen en niet te veel accessoires hoeft mee te sjouwen, dan koop je een compact of bridge camera.

                            Hoeveel budget heb je? Heb je voorkeur voor een bepaald merk? Wil je ook bijzonder tele (ver/zoom) kunnen schieten? wil je kunnen filmen? etc?

                            Je zou je kunnen kijken naar:
                            Compact: Canon Powershot G1 X of Canon SX50 SH (veel zoom!), Fujifilm X100
                            Bridge: Leica V-Lux 4 of D-Lux 6 zijn ook erg mooi

                            Als je lenzen wilt wisselen en de flexibiliteit van DSLR wilt hebben maar toch een compact toestel wilt hebben dan is een Systeemcamera een goede uitkomst... Nikon 1 V2, Canon EOS M, of Sony Nex-7 zijn dan goede keuzes... Allen hebben ze optioneel mooie (dure!) lenzen wat het beeld beter kan maken dan de compact camera's en ze kunnen adapters aan zodat ze ook DSLR lenzen kunnen bevestigen... maar ze zijn dan wel minder compact

                            Comment


                            • #15
                              Re: Op zoek naar de juiste camera...

                              Oorspronkelijk geplaatst door edvdwal Bekijk bericht
                              Is een X-Post op dutchphotozone maar zal hier mijn antwoord wel kopieren omdat op DPZ niemand reageerde:
                              vandaar mijn reactie.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X