Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Banding"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • "Banding"

    Iedereen zal het wel eens tegenkomen zeker? :-s
    -> Foto bewerken met onderwerp tegen een effen achtergrond
    -> Gradiënt of vignet gebruiken
    -> Vanuit LR exporteren naar JPG
    -> Dan zien dat de mooie geleidelijke achtergrond banden vertoond....

    Iemand enige tips om dit te voorkomen??

    Thanks en groetjes
    ----------------
    Mijn portfolio

  • #2
    Re: "Banding"

    Oorspronkelijk geplaatst door Hans Verleysen Bekijk bericht
    Iedereen zal het wel eens tegenkomen zeker? :-s
    -> Foto bewerken met onderwerp tegen een effen achtergrond
    -> Gradiënt of vignet gebruiken
    -> Vanuit LR exporteren naar JPG
    -> Dan zien dat de mooie geleidelijke achtergrond banden vertoond....

    Iemand enige tips om dit te voorkomen??

    Thanks en groetjes
    Hoe je het kan voorkomen weet ik niet, maar misschien kan je het camoufleren met een filter zoals gaussiaans vervagen?

    Comment


    • #3
      Re: "Banding"

      D'er is hier al eens een uitgebreide discussie over geweest, maar ik vind het niet meteen terug. Alleen herinner ik mij dat landschapsfotografen zoals Dama (maar ook anderen) daaraan deelnamen. Conclusie was bijvoorbeeld om zolang mogelijk in 16-bits te werken.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: "Banding"

        Is het alleen te zien op jouw scherm, of ook op de print?
        www.guydewestelinckfotografie.be

        Comment


        • #5
          Re: "Banding"

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          D'er is hier al eens een uitgebreide discussie over geweest, maar ik vind het niet meteen terug. Alleen herinner ik mij dat landschapsfotografen zoals Dama (maar ook anderen) daaraan deelnamen. Conclusie was bijvoorbeeld om zolang mogelijk in 16-bits te werken.

          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: "Banding"

            Fantastisch, Bouk!
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: "Banding"

              Intussen heb ik de link gelezen, en het is toch niet helemaal wat ik mezelf voorstelde. Bovendien verwijst jouw link naar de tweede pagina, terwijl je misschien (zeker voor die topic) bovenaan begint.
              D'er moet nog een andere zijn (ik sprak van Dama, en van landschapsfotografie... en dat vond ik niet meteen terug).
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: "Banding"

                Thanks iedereen voor de info tot nu toe!!
                Ik ga zeker dat andere topic eens doorlezen. Ik denk echter al dat ik met de grootst mogelijke kleurruimte werk (RAW in LR en ProPhotoRGB in Photoshop)

                Heb nog niet geprobeerd te printen.

                Grtz., H.
                ----------------
                Mijn portfolio

                Comment

                Working...
                X