Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Update Mijnheer Konijn !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Update Mijnheer Konijn !

    Kwam even op bezoek in de tuin
    Ze zitten niet lang stil en het moest vlug gaan voor hij me goed zag dus niet veel tijd om in te stellen.




    Update



    Iso 500
    sec 1/6
    F. 9
    300 mm
    Graag u mening
    Last edited by Felix69; 21 december 2012, 23:18. Reden: Update blauwzweem wegwerken

  • #2
    Re: Mijnheer Konijn !

    leuk beeld maar niet zo heel scherp (1/6 op 300mm) mss was een kleiner f getal beter geweest en had je als gevolg een snellere sluitertijd kunnen nemen. de kleuren komen mij ook wat blauw over.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Update Mijnheer Konijn !

      Als je dit nog eens voor hebt is het mischien beter dat je de reflex aanleert om u toestel direct op automatisch te zetten.
      Kwa kleur is de update veel beter.
      Robby BB
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

      Comment


      • #4
        Re: Update Mijnheer Konijn !

        Betere update.
        facebook
        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

        Comment


        • #5
          Re: Update Mijnheer Konijn !

          Hier leer ik alle dagen iets bij en dit vind ik tof. Je kan veel leren van de reacties op je werk en ook op die op ander geposte foto's.
          Alvast bedankt en een vrolijke kerst en een gezond 2013 met veel foto plezier voor iedereen op BD.

          Comment


          • #6
            Re: Update Mijnheer Konijn !

            Ik vind het wel een leuke foto. De update beter ?? Persoonlijk vind ik van niet. Ik weet niet hoe je je kleurzweem hebt weggewerkt maar naar mijn gedacht heb je de blauwe kleur volledig weggewerkt, wat maakt dat het konijn en sommige delen in de achtergrond, zoals bladeren e.d zwart/wit zijn geworden.

            Mvg John
            http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

            Comment


            • #7
              Re: Update Mijnheer Konijn !

              John, dat zijn openingen tussen de struiken en daar achter staat er een wit gebouw vandaar deze wit stukken.

              Comment


              • #8
                Re: Update Mijnheer Konijn !

                in cs ,cameraraw de witbalans op auto leverde dit plaatje op ,is nog niet perfect maar was maar een minuutje werk als het weg moet laat maar iets weten


                grtjes
                Last edited by B.Bibber; 22 december 2012, 22:38.

                Comment


                • #9
                  Re: Update Mijnheer Konijn !

                  Oorspronkelijk geplaatst door B.Bibber Bekijk bericht
                  in cs ,cameraraw de witbalans op auto leverde dit plaatje op ,is nog niet perfect maar was maar een minuutje werk als het weg moet laat maar iets weten
                  grtjes
                  Aleen de kleuren zijn beter. Voor de rest denk ik: veel te veel verscherpt.
                  Van waardering geniet ik.
                  Van kritiek leer ik.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Update Mijnheer Konijn !

                    Aleen de kleuren zijn beter. Voor de rest denk ik: veel te veel verscherpt. Aan wat zie je dat ?,ik leer ook nog graag bij


                    grtjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Update Mijnheer Konijn !

                      Oorspronkelijk geplaatst door B.Bibber Bekijk bericht
                      Aleen de kleuren zijn beter. Voor de rest denk ik: veel te veel verscherpt.
                      Aan wat zie je dat ?,ik leer ook nog graag bij
                      grtjes
                      Bij verscherpingstechnieken wordt veelal gebruik gemaakt van het op-
                      schroeven van bestaande contrasten. Als er al een flink contrast is op
                      een bepaald punt of langs een lijn dan wordt dat nog sterker gemaakt.
                      Zo ga je bij bomen/gebouwen tegen de hemel al snel zo lichte halo-rand
                      ontstaan of, zoals hier, brokkelig wit in het gras.

                      O ja, en ruis wordt ook versterkt.
                      Van waardering geniet ik.
                      Van kritiek leer ik.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Update Mijnheer Konijn !

                        Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                        Bij verscherpingstechnieken wordt veelal gebruik gemaakt van het op-
                        schroeven van bestaande contrasten. Als er al een flink contrast is op
                        een bepaald punt of langs een lijn dan wordt dat nog sterker gemaakt.
                        Zo ga je bij bomen/gebouwen tegen de hemel al snel zo lichte halo-rand
                        ontstaan of, zoals hier, brokkelig wit in het gras.

                        O ja, en ruis wordt ook versterkt.
                        oke bedankt , ik dacht dat het gras nat was , vroeger ook eens die opmerking gekregen maar toen was het gras echt nat , hier weet ik het niet


                        grtjes

                        Comment


                        • #13
                          Re: Update Mijnheer Konijn !

                          Het gras was droog maar de opname was om 16.40 uur. Dus niet meer het klaarste moment van de dag om nog een goede foto te nemen die dan nog vlug moest gaan. Had beter op automatisch gezet zoals hierboven al eens aangegeven. Ben al bij al toch redelijk tevreden met de update gezien de omstandigheden. Bedankt voor de reacties en het meedenken.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Update Mijnheer Konijn !

                            Oorspronkelijk geplaatst door B.Bibber Bekijk bericht
                            in cs ,cameraraw de witbalans op auto leverde dit plaatje op ,is nog niet perfect maar was maar een minuutje werk als het weg moet laat maar iets weten


                            grtjes
                            Leg de twee foto's van de TS naast elkaar en je zult dadelijk merken aan wat je kan zien dat er iets met de scherpte is gebeurd. Om maar iets te zeggen, uw bewerking explodeerd van de Ruis.
                            Robby Bb
                            Last edited by robbydorine; 26 december 2012, 17:51.
                            Minder tijd achter de computer
                            Is meer tijd achter de camera

                            Comment


                            • #15
                              Re: Update Mijnheer Konijn !

                              De tweede vind ik dik in orde.
                              Groetjes

                              Comment

                              Working...
                              X