Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon kit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon kit

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een eerste camera kitje, maar ik twijfel nog tussen 2.
    Ofwel ga ik voor de Nikon D3200 met 18-55 ED II en Sigma 70-300 beide lenzen zonder VR , ofwel Nikon D3100 + 18/55 VR en 55–300VR II.
    Is de VR op beide lenzen het waard om naar een lager model te gaan? Ik weet niet in hoeverre ik het verschil ga merken tussen de toestellen en al dan niet VR.
    Wat is jullie idee hierbij?

    Alvast bedankt voor de info!

  • #2
    Re: Nikon kit

    Koop een D3200 met een 18/55VR, met die lens kan je het meeste van je fotografie doen.
    Je kan daarmee heel veel leren en je hebt ook je benenzoom hé.
    Een telezoom kan je altijd achteraf bijkopen als je dat nodig hebt, en die zijn tweedehands met bosjes te vinden.
    Maar bij heel veel mensen die een kit kopen ligt de telezoom het meest in de kast.
    En als je dan toch nog een telezoom koopt zoek dan één mét VR, ik vind het op elke lens praktisch maar zeker op een telezoom die niet lichtsterk is (elke budgetzoom) is het aangeraden.
    D800 en een goed glasservies

    Comment


    • #3
      Re: Nikon kit

      Wat kost de set met een Nikkor 18-105 VR? Ik zou in ieder geval voor een D3200 gaan en de Sigma zou mij gestolen kunnen worden.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Nikon kit

        Beide camera's zijn goed. Het is vooral belangrijk wat je erop steekt. De lensjes die ik kit bij de camera zitten zijn meestal maar basislensjes. Als je het maximale uit deze camera wilt halen dan zal je met de tijd toch wat investeren in beter glas.
        Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

        Comment


        • #5
          Ik zou ook voor de D3200 gaan. Qua lenzen heb je meerdere opties, of je gaat voor een 2-lenzen kit, 18-55 en 70-300 bijvoorbeeld (waarbij ik de goedkoopste Sigma ook zou laten liggen), of je kiest één enkele lens. Dan is de 18-55 wat beperkt. Iets langer, maar veel beter glas (lichtsterker en goede close-up) krijg je met de gestabiliseerde Sigma 17-70/2.8-4 OS. Of de Nikkor 18-105. Met al deze lenzen blijf je qua telebereik wat op je honger, en zul je wellicht snel een -200 of -300 zoom willen. Er is nog een andere mogelijkheid, en dat is één van de superzooms, 18-250 en iets langer. Zo een lens is handig omdat je niet van lens hoeft te wisselen (in stofferige omgevingen, op het strand) en je reist erg compact. Zo'n lens zul je om die reden niet wegdoen wanneer je betere lenzen hebt, die je met kennis van zaken zult kunnen kopen (qua brandpuntsafstand, kijk na verloop van tijd welke lengte je het meest gebruikt, en koop dan een erg goede lens die daarmee overeenstemt)

          En, zoals steeds, ga naar de winkel, probeer, en vergeet ook niet dat je glas langer dienst doet dan je body.

          Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk 2
          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

          Comment


          • #6
            Re: Nikon kit

            Ik kan inderdaad ook gaan voor de Nikon D3200 met 18/105 VR. Zo een superzoom ligt wat boven mijn budget, ik koop liever een kitje om mee te beginnen en zien hoe graag ik het doe.
            Is er een reden dat jullie allemaal de D3200 aanraden, behalve dan dat hij iets beter is natuurlijk. Ik zie hier en op andere topics vaak terugkomen dat je uiteindelijk toch een telelens gaat willen, ben ik dan niet beter om direct de 18-55 + 55-300VR te nemen? Met dan wel een camera die iets minder snel is etc.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon kit

              Het is vooral de sensor (en ook een beetje de ergenomie) van de D3200 dat een grote verbetering is tov de D3100, hij is beter bij weinig licht en geeft mooiere kleuren en meer dynamisch bereik.
              En de 18-105 kit is zelfs 280 euro goedkoper dan de kit met 18-55 en 55-300: KLIK (18-105 kit) KLIK (18-55/55-300 kit).

              Comment


              • #8
                Re: Nikon kit

                Ik zou ook gaan voor de D3200 met de 18/105.
                Ik heb zelf een D3200 en ben daar als beginner tevreden over.

                Met de 18/105 heb je als beginner al een mooi bereik en met verloop van tijd merk je dan wat jij specifiek meer nodig hebt.
                Dan kan je nog altijd met niet al te veel verlies je lens verkopen en kopen wat jij nodig hebt.
                Groetjes,
                Dominic

                Comment

                Working...
                X