Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

commentaar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • commentaar

    Een van de leuke dingen van de challenge is dat je commentaar krijgt op je ingezonden foto (of er zelf kunt geven). Dat leert mij kritisch naar een foto (en dus zeker ook mijn eigen inzending) te kijken. Vroeger was het zo dat je een bericht kreeg wanneer er een commentaar was toegevoegd bij je foto. Zou dat niet terug kunnen? Nu moet je steeds opneiuw gaan kijken of er al commentaar is. Of heb ik iets over het hoofd gezien?

    groet,
    Luc
    verlang niet tot morgen, geniet van vandaag...

  • #2
    Re: commentaar

    Moderator Note: Zal ik doorgeven aan de ontwikkelaars, maar ik heb geen idee of de nieuwe software dit ondersteunt.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: commentaar

      Oorspronkelijk geplaatst door LLuc Bekijk bericht
      Een van de leuke dingen van de challenge is dat je commentaar krijgt op je ingezonden foto..
      tegen.
      beïnvloed de comments.
      voor kritisch commentaar hebben we toch andere forumonderdelen genoeg op BD.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: commentaar

        Bouk....ik ben niet volledig mee eens met je commentaar hoor!
        Bedoel...mogen wij dan geen kritisch comments meer geven op de foto's..alleen maar omdat het de punten zou beïnvloeden?
        Dat is zeker niet mijn bedoeling....doe ik ook op andere foto's op verschillende forums....zowel positief als negatief.
        Als ik goed begrijp zou ik dan beter geen comments geven op foto's die ik minder goed vind maar wel op die ik goed vind....maar dan zullen de betere meer punten krijgen....wat eigenlijk ook niet eerlijk is.
        Eigenlijk zouden we geen commentaar meer mogen geven ......
        Het is altijd leuk om reacties te krijgen....liefst opbouwende kritiek...zodat we allen nog iets van kunnen leren!
        Wilde dit toch eventjes kwijt.
        Gr Pascale
        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        tegen.
        beïnvloed de comments.
        voor kritisch commentaar hebben we toch andere forumonderdelen genoeg op BD.
        grt,bouk.
        Eerlijkheid duurt het langst!!
        Mijn website: http://www.degrafon.be/

        Comment


        • #5
          Re: commentaar

          Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
          Bouk....ik ben niet volledig mee eens met je commentaar hoor!
          Bedoel...mogen wij dan geen kritisch comments meer geven op de foto's..alleen maar omdat het de punten zou beïnvloeden?
          Dat is zeker niet mijn bedoeling....doe ik ook op andere foto's op verschillende forums....zowel positief als negatief.
          Als ik goed begrijp zou ik dan beter geen comments geven op foto's die ik minder goed vind maar wel op die ik goed vind....maar dan zullen de betere meer punten krijgen....wat eigenlijk ook niet eerlijk is.
          Eigenlijk zouden we geen commentaar meer mogen geven ......
          Het is altijd leuk om reacties te krijgen....liefst opbouwende kritiek...zodat we allen nog iets van kunnen leren!
          Wilde dit toch eventjes kwijt.
          Gr Pascale
          Ik moet natuurlijk wel als
          Moderator Note: moderator
          een meer officieel standpunt innemen, maar ben het grotendeels met tantine eens, en dus niet met bouk. Het klopt dat de commentaren de scores kunnen beinvloeden, maar precies als mod waak ik erover dat de ene of de andere dat soort tactische spelletjes niet begint te spelen. In tegenstelling tot de oude software, kan de challenge mod nu wel ingrijpen, en heb ik reeds, al dan niet in overleg met een bepaalde commentator, commentaar aangepast of zelfs verwijderd. Iedereen krijgt graag commentaar (denk er trouwens aan dat vele nieuwkomers op BD in de challenge beginnen en dat de challenge ook een educatief aspect heeft); het minste dat je daarmee zegt is "ik heb je foto gezien, hoor!". Gelukkig zijn er enkelen, waarvoor mijn eeuwige dank, die er voor zorgen dat praktisch elke deelnemende foto van een opmerking voorzien wordt. Ik waak er ook over dat de Challenge niet wordt gebruikt om echte discussies te voeren; gebruik daarvoor het forum. Zoals deze topic zelf dus
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: commentaar

            nog even en vraagje:
            hoe wordt de winnaar bepaalt..?
            zo te zien niet de hoogst gemiddelde beoordeling..?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: commentaar

              Hoe komt ge daar bij. Tantine heeft toch de hoogste gemiddelde score. Wie zou anders de winnaar zijn. Ik denk dat bouk teveel gedronken heeft
              Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

              Comment


              • #8
                Re: commentaar

                Oorspronkelijk geplaatst door dirkfotografie Bekijk bericht
                Hoe komt ge daar bij. Tantine heeft toch de hoogste gemiddelde score. Wie zou anders de winnaar zijn. Ik denk dat bouk teveel gedronken heeft
                nou hier niet hoor, er zijn er met veel hogere scoringsgemiddelde en met veel meer stemmen:

                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: commentaar

                  Het aantal stemmen dat een foto krijgt, speelt geen rol. Natuurlijk als je een foto hebt dat maar één stem krijgt en dan wel een 10...; theoretisch altijd mogelijk, al hebben we zoiets nog nooit gezien.
                  Nee, gewoon de hoogste gemiddelde score wint, en er is niemand die hier (de foto van) Tantine overtreft.
                  Bouk, jouw link zegt het toch zelf:
                  Tantine: 7,67
                  Edje C: 7,18
                  Boris165: 6,75
                  Frakske: 6,68
                  Stampers: 6,63
                  enz.

                  D'er is ook nog zoiets als een jaarscore, maar dat is volledig het werk van mijn voorganger Spooky, al hopen verschillende deelnemers dat hij deze taak zou willen voorzetten.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: commentaar

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    nou hier niet hoor, er zijn er met veel hogere scoringsgemiddelde en met veel meer stemmen:

                    grt,bouk.
                    Geef eens 1 concreet voorbeeld
                    Heb je de foto's wel geklasseerd staan op positie ?
                    Mijn fotowebsite : www.filover.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: commentaar

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      nou hier niet hoor, er zijn er met veel hogere scoringsgemiddelde en met veel meer stemmen:

                      grt,bouk.

                      Hier heeft Tantine toch ook de hoogste gemiddelde score. Wie heeft dan volgens jou gewonnen? Het aantal stemmen doet er niet toe.
                      Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

                      Comment


                      • #12
                        Re: commentaar

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        .......
                        Nee, gewoon de hoogste gemiddelde score wint, en er is niemand die hier (de foto van) Tantine overtreft.
                        Bouk, jouw link zegt het toch zelf:
                        nee bij mij staat Tantine op een gemiddelde van 5.79 met 29 stemmen.
                        en bv EdjeC op een gemiddelde van 7.18 en 40 stemmen.
                        waar zit/kijk ik dan fout..?
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: commentaar

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          nee bij mij staat Tantine op een gemiddelde van 5.79 met 29 stemmen.
                          en bv EdjeC op een gemiddelde van 7.18 en 40 stemmen.
                          waar zit/kijk ik dan fout..?
                          grt,bouk.
                          Oei, dat is heel gek. Kan je daar misschien eens een schermafdruk van maken en hier plaatsen want dat lijkt me wel een heel aparte "bug"...
                          Die score van tantine die jij ziet staat bij ons bij xaviermortsel.
                          Dit is wat je zou moeten te zien krijgen :


                          Misschien volstaat een refresh ? Maar dan kan je je de vraag stellen of je wel je punten aan de juiste foto gegeven hebt
                          Want als je een andere foto ziet dan die waaraan je punten geeft, dan is er zeker een probleem....
                          Last edited by filipo; 1 januari 2013, 11:32. Reden: schermafdruk
                          Mijn fotowebsite : www.filover.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: commentaar

                            effe een test:

                            OK..ik heb um.
                            tekst en foto verwarrend.(er staat, winnaar van de Challenge, maar niet met de foto van Tantine)
                            maar achteraf klopt het wel.
                            grt,bouk.
                            Last edited by bouk; 1 januari 2013, 11:36.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: commentaar

                              De afbeelding op de beginpagina is idd nog die van xaviermortsel en daarnaast staat dat tantine gewonnen heeft maar in de lijst staat alles ok.
                              Oef, opgelost maar je hebt ons wel even in verwarring gebracht...
                              Mijn fotowebsite : www.filover.be

                              Comment

                              Working...
                              X