Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Indian Ocean Sunset

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Indian Ocean Sunset


    Gezien vanaf de Swartvlei, kijkend in de richting van Gerrickes Point. Dat, natuurlijk, is allemaal in Zuid Afrika.


    vriendelijke groeten, Helen
    Updated WWW.HELENICA.NL
    ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

  • #2
    Re: Indian Ocean Sunset

    Het mag dan Zuid Afrika zijn, de foto is me iets te blauw en het onderwerp zegt me weinig.
    Excuses.

    Comment


    • #3
      Re: Indian Ocean Sunset

      Ik vind hem wel mooi, maar ik hou dan ook van blauwe foto's!
      Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

      Comment


      • #4
        Re: Indian Ocean Sunset

        Mooie sunset!

        Comment


        • #5
          Re: Indian Ocean Sunset

          Oorspronkelijk geplaatst door fonteintje Bekijk bericht
          Het mag dan Zuid Afrika zijn, de foto is me iets te blauw en het onderwerp zegt me weinig.
          Excuses.
          95 % van je commentaren zijn negatief en zelf post je geen foto's. Toon eens wat jij kunt. Als je zoveel beter kan zouden we dat graag eens zien. Dit is een fotoforum. Geen plaats om frustraties uit te werken. Excuses .

          Helen, dit is een prachtige foto, goed nagedacht over de compo want de zon en horizon vallen netjes in the rule of thirds...net na zonsondergang is't blauwe uurtje...niks te blauw dus en mijn scherm is gekalibreerd.
          "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

          Comment


          • #6
            Re: Indian Ocean Sunset

            Erg mooi. Knappe rustige voorgrond die er voor zorgt dat je aandacht vanzelf naar achteren gaat, goede compo.
            Vind hem zelf ook wel net wat te blauw, heb het even geprobeerd in PS met pipetje, hij word dat toch wat warmer van kleur, en dan vind ik hem zelfs nog mooier.
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Indian Ocean Sunset

              Een foto is altijd vatbaar voor verbetering maar deze vind ik mooi zo en hopelijk gaat dit niet in twee kampen verdeelde discussie worden blauw non blauw

              Comment


              • #8
                Re: Indian Ocean Sunset

                Oorspronkelijk geplaatst door krol Bekijk bericht
                ..... twee kampen verdeelde discussie worden blauw non blauw
                voor mij te blauw.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Indian Ocean Sunset

                  Had niet anders verwacht bouk dat is de reden waarom ik het schreef

                  Comment


                  • #10
                    Re: Indian Ocean Sunset

                    Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
                    95 % van je commentaren zijn negatief en zelf post je geen foto's. Toon eens wat jij kunt. Als je zoveel beter kan zouden we dat graag eens zien. Dit is een fotoforum. Geen plaats om frustraties uit te werken. Excuses .
                    Oei oei, ik heb hier al direct de mensen met de lange teentjes ontdekt. Misschien zit er dan toch een grond van waarheid in de negatieve berichten over dit forum.
                    Het is hier een fotoforum zoals je zegt.
                    Ik vind het dus niet erg proper om een fototopic te gebruiken om af te rekenen!
                    Hou jij soms statistieken bij van mijn posts? Dan zijn ze blijkbaar vervalst. 95% komaan zeg. Blijf eens ernstig.

                    En wat deze foto betreft:
                    de lucht is groen waar ze geel hoort te zijn door de ondergaande zon.
                    Dat groen komt door de menging van blauw en geel.
                    Dat probleem is op te lossen door blauw weg te nemen en iets meer geel bij te geven in de foto.
                    Daarmee echter niet overdrijven. Tegelijkertijd wat desatureren zal ook helpen.
                    Daar zal ze als landschapsfoto natuurgetrouwer en dus beter van worden.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Indian Ocean Sunset

                      Dubbele post
                      Last edited by krol; 21 december 2012, 13:50. Reden: dubbele post

                      Comment


                      • #12
                        Re: Indian Ocean Sunset

                        Aan de kleur ga ik mijn vingers niet branden, want dat is, heb ik ook gemerkt gewoon een kwestie van smaak. En over smaak............ Maar ik heb wel een overduidelijk idee over de rest.
                        Ijzersterk compo ! Maar vooral met zo weinig, zo'n krachtig beeld op de plaat zetten is toppie !
                        Groeten,
                        Johan
                        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                        Vriendelijke groeten, Johan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Indian Ocean Sunset

                          mooie foto! Goed qua sfeer en compo!
                          Vind wel de voorgrond te licht voor de lucht...Ook aan de bergen achteraan zie ik een intensiteitsovergang ...vermoedelijk door de blend?
                          facebook

                          500px

                          Comment


                          • #14
                            Re: Indian Ocean Sunset

                            Bedankt voor de reacties!
                            De foto is 'savonds laat gemaakt. De kleuren zijn precies de kleur van de originele RAW. Ik had misschien de kleuren aan kunnen passen, maar in dit geval vond ik ze zo mooi en ik blijf bij mijn originele beslissing.
                            vriendelijke groeten, Helen
                            Updated WWW.HELENICA.NL
                            ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

                            Comment

                            Working...
                            X