Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sb600 vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sb600 vraagje

    Ik werk met een D7000 en een flits SB600. De flits van de D7000 gebruik ik als aansturing voor de SB600. Maar die cameraflits geeft nog zoveel licht, dat hij dus mee de belichting op het onderwerp bepaald, schaduwen geeft ed. Ik kan hem niet afdekken want dan kan hij de SB600 niet meer aansturen.
    Heeft hier iemand een oplossing voor?
    https://www.tinicleemputfotografie.com/

  • #2
    Re: sb600 vraagje

    afdekken gaat wel!: klikje

    random linkje naar 't produkt wa je zoekt
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: sb600 vraagje

      kan je ook niet instellen wat de flits moet doen zodat die enkel het 'infrarood' signaal geeft om af te gaan?
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: sb600 vraagje

        Ben je niet beter van te investeren in radio triggers en meteen manueel te werken ?
        On the long run ...
        Nikon shooter - Samyang fan

        Comment


        • #5
          Re: sb600 vraagje

          Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
          Ben je niet beter van te investeren in radio triggers en meteen manueel te werken ?
          On the long run ...
          waarom zou je dan een SB600 kopen?
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: sb600 vraagje

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            waarom zou je dan een SB600 kopen?
            om in bepaalde situaties toch TTL te kunnen werken?
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: sb600 vraagje

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              waarom zou je dan een SB600 kopen?
              Dus omdat hij een SB600 heeft moet hij met iTTL/CLS werken

              T'is niet omdat je een statief koopt dat je altijd je statief moet gebruiken.

              zoals SVIS zegt ... je kan TTL werken wanneer je dat wilt ...
              Nikon shooter - Samyang fan

              Comment


              • #8
                Re: sb600 vraagje

                Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht

                Heeft hier iemand een oplossing voor?
                er zijn meerdere oplossingen mogelijk:

                0. je kan het licht van je camera flits beperken in de camera, maar helemaal elimineren kan niet, want het principe van optische trigger is optisch! dus licht is noodzakelijk voor de werking
                1. je kan het befaamde afdekplaatje gebruiken (ca. 10€ + verzending), die enkel infrarood doorlaat.
                2. een manuele radio trigger gebruiken (vanaf 20€ voor een setje RF602)
                3. een iTTL/CLS radio trigger gebruiken (vanaf 67€ voor een setje AK-TTL)

                en de vraag die zich natuurlijk stelt is: wat is voor mij het beste? Manueel of TTL? Geef daar zelf een antwoord op, na het lezen van click
                verder info natuurlijk in onze sticky: click
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: sb600 vraagje

                  Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                  er zijn meerdere oplossingen mogelijk:

                  0. je kan het licht van je camera flits beperken in de camera, maar helemaal elimineren kan niet, want het principe van optische trigger is optisch! dus licht is noodzakelijk voor de werking
                  1. je kan het befaamde afdekplaatje gebruiken (ca. 10€ + verzending), die enkel infrarood doorlaat.
                  2. een manuele radio trigger gebruiken (vanaf 20€ voor een setje RF602)
                  3. een iTTL/CLS radio trigger gebruiken (vanaf 67€ voor een setje AK-TTL)

                  en de vraag die zich natuurlijk stelt is: wat is voor mij het beste? Manueel of TTL? Geef daar zelf een antwoord op, na het lezen van click
                  verder info natuurlijk in onze sticky: click
                  Zoals in je linkje staat beschreven, zo gebruik ik idd mijn flits
                  En ik ben heel blij met je punt 0, dat elimineren idd niet helemaal gaat, zoals ik al dacht.
                  Ik ben voor jouw punt 2 gegaan.
                  Dikke merci allemaal voor de hulp, we zijn heel wat wijzer geworden.
                  https://www.tinicleemputfotografie.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: sb600 vraagje

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
                    Ik ben voor jouw punt 2 gegaan.
                    prima keuze... gebruik dit al jaren!
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #11
                      Re: sb600 vraagje

                      Ik werk met een SU-800 dus heb dit probleem niet maar dacht dat ik dat vroeger op mijn D300 wel kon dus ben eens even gaan zien in de gebruiksaanwijzing van een D7000.
                      Op blz.225 staat toch dat je de interne flits kan gebruiken in commanderstand , en zo in te stellen is dat ze wél monitor voorflitsen geeft maar niet mee flitst op het moment van de foto.
                      Of is dat fout in het manual?

                      Ik gebruik het cls systeem trouwens naar volle tevredenheid.
                      D800 en een goed glasservies

                      Comment


                      • #12
                        Re: sb600 vraagje

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                        Op blz.225 staat toch dat je de interne flits kan gebruiken in commanderstand , en zo in te stellen is dat ze wél monitor voorflitsen geeft maar niet mee flitst op het moment van de foto.
                        De pop-up geeft dan geen 'echte' flits, maar wel een sync flits, die soms storend kan zijn.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: sb600 vraagje

                          Dat wist ik niet , merci
                          D800 en een goed glasservies

                          Comment


                          • #14
                            Re: sb600 vraagje

                            Wat is dat toch al dat materiaal zonder handleiding.
                            https://ggpics.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: sb600 vraagje

                              Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                              Wat is dat toch al dat materiaal zonder handleiding.
                              Als dat op mij slaat, geen probleem maar waar staat dat dan? Want ik lees zeker wel de manual.
                              D800 en een goed glasservies

                              Comment

                              Working...
                              X