Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meanderende waterloop, Zichem + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Meanderende waterloop, Zichem + update

    Lang, lang geleden dat ik nog iets gepost heb. Bij deze dus nog eens. En het voornemen dat vaker te doen

    Beeld van een meanderende waterloop in de buurt van Zichem. Een minuut later was ik nat.

    Update: bedankt om me er op te wijzen, ik denk dat ik inderdaad uitgegleden ben over de sliders

    Wat betreft het verscherpen, ik had niet plaatselijk verscherpt. Ik heb het gedaan met de methode die hier op het forum beschreven is, maar had er niet aan gedacht dat het CMS dat ik gebruik zelf bij verkleinen nog verscherpt. Had ik moeten uit zetten waardoor er oververscherpt is. Hopelijk is het zo beter.



    update




    Last edited by ESR; 3 januari 2013, 13:55. Reden: Update

  • #2
    Re: Meanderende waterloop, Zichem

    mooie compo, maar die kleuren..........vreselijk vooral het groen.
    ook te veel verscherpt.
    zou het geheel nog even nakijken hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Meanderende waterloop, Zichem

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      mooie compo, maar die kleuren..........vreselijk vooral het groen.
      ook te veel verscherpt.
      zou het geheel nog even nakijken hoor.
      grt,bouk.
      ja, moet me aansluiten....een beetje té enthousiast de saturatie van het groen opgedreven en ik zie gelijk een halo rond sommige dieren....heb je daar extra verscherpt of zo ?
      Een beetje het groen temperen en 't is een prima plaat.
      "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

      Comment


      • #4
        Re: Meanderende waterloop, Zichem

        Als je dat groen wat controleert en misschien iets minder hard maakt, dan heb je een mooie
        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Meanderende waterloop, Zichem

          En, beter zo? Iets minder vreselijk?

          Comment


          • #6
            Re: Meanderende waterloop, Zichem

            Mmm, niet dus?

            Comment


            • #7
              Re: Meanderende waterloop, Zichem

              update is iets beter maar nog niet zoals het zou moeten zijn ,is dit een HDR miss ?? er lijkt mij heel veel detail verloren zijn gegaan ,nochtans een mooie foto /compo

              Comment


              • #8
                Re: Meanderende waterloop, Zichem

                Bedankt voor het reageren!
                Nee, het is geen HDR. De RAW ziet er ook redelijk vlak uit, misschien is dat het. De weersomstandigheden waren niet optimaal, het miezerde een beetje. Maar waar mis je details dan precies? In het (verre) gras?
                Denk hoe dan ook nog eens terug te gaan naar die lokatie...

                Comment


                • #9
                  Re: Meanderende waterloop, Zichem

                  Ik volg hier wel een beetje. Waarschijnlijk heb je gefiltered? Voorgrond is misschien iets te licht geworden.
                  Qua compositie vind ik het wel wat hebben. Zou hier zeker eens terugkomen in het voorjaar als alles nog wat groener is en een beetje nevel over de velden hangt.
                  Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Meanderende waterloop, Zichem

                    Alles is al gezegd..
                    Ik zou eens graag deze plek bezoeken. Heb je coordinaten voor mij?
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #11
                      Re: Meanderende waterloop, Zichem

                      @ Bart: nog een beetje groener? Mooi is dat, ik werd er juist op gewezen dat het te veel was

                      Maar ik volg hoor. Alhoewel het voorjaar was (april) was het moment van de dag en het licht niet direct meewerkend. Eerlijk gezegd, ik heb de lens (Tamron AF 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD) ook niet op zijn beste punt gebruikt en wilde op dat moment niet gaan wisselen (miezerregen enzo). En ik heb een filter gebruikt ja, een soft grad ND4. Daardoor misschien toch wat uit balans. Mijn plan is zeker nog eens terug te gaan als omstandigheden beter/anders zijn.

                      @ schoonspikke: het is een mooie gebied, zeker de moeite waard. Deze foto is hier genomen. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Meanderende waterloop, Zichem

                        Oorspronkelijk geplaatst door ESR Bekijk bericht
                        @ Bart: nog een beetje groener? Mooi is dat, ik werd er juist op gewezen dat het te veel was

                        Maar ik volg hoor. Alhoewel het voorjaar was (april) was het moment van de dag en het licht niet direct meewerkend. Eerlijk gezegd, ik heb de lens (Tamron AF 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD) ook niet op zijn beste punt gebruikt en wilde op dat moment niet gaan wisselen (miezerregen enzo). En ik heb een filter gebruikt ja, een soft grad ND4. Daardoor misschien toch wat uit balans. Mijn plan is zeker nog eens terug te gaan als omstandigheden beter/anders zijn.

                        @ schoonspikke: het is een mooie gebied, zeker de moeite waard. Deze foto is hier genomen. Ik ben benieuwd naar het resultaat.
                        Bedankt voor de tip.
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        Als je schiet..schiet dan raak!
                        500 PIXHuawei P30 PRO

                        Comment


                        • #13
                          Re: Meanderende waterloop, Zichem

                          ja watte , showcase
                          Nikon D7000 en D7100 -- Sigma AF 150-500mm f5-63 DG OS HSM Nik . Canon G10
                          http://www.google.com/profiles/dieder.plu

                          Comment


                          • #14
                            Re: Meanderende waterloop, Zichem

                            heel mooi compo alleen met de saturatie van meerdere kleuren minderen en je hebt een prachtplaat.
                            Groeten Leon
                            http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
                            Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Meanderende waterloop, Zichem

                              @witteplu: vind je 'm zo slecht? Ok, de kleuren dat heb ik nu wel door dat ik er daar wat over ben gegaan, maar voor de rest? Wat zijn je commentaren precies?

                              Comment

                              Working...
                              X