Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kermis in d'Helle

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kermis in d'Helle

    Als't regent en de zon schijnt tegelijk is't kermis in d'helle zeggen ze bij ons. Maar dat levert altijd prachtige regenbogen op.
    Ik heb daar zo'n paar kermissen meegemaakt da'k moeite heb om er ene foto uit te kiezen. Ollekebolleke....deze dan maar

    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

  • #2
    Re: Kermis in d'Helle

    Je hebt wel veel verschillende omstandigheden meegemaakt daar zeg, ook deze weer heel anders.
    Heel mooi, vooral ook dat het een helemaal complete regenboog is.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Kermis in d'Helle

      ja ik heb dat nog niet veel meegemaakt dat je met één shot een volledige regenboog kunt platen (en dan nog een dubbele, als je goed kijkt). Ik vraag me wel iets af i.v.m. de grootte van regenbogen.
      Heeft dat iets te maken met de stand van de zon en/of de afstand tot de evenaar want de Malediven liggen natuurlijk pal op de evenaar. Hoe dichter bij de evenaar, hoe kleiner, misschien ???
      Is er iemand die dat weet ?
      "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

      Comment


      • #4
        Re: Kermis in d'Helle

        jeetje...das mooi.
        wat staat ons nog te wachten...?
        grt,boukl
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Kermis in d'Helle

          Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
          ja ik heb dat nog niet veel meegemaakt dat je met één shot een volledige regenboog kunt platen (en dan nog een dubbele, als je goed kijkt). Ik vraag me wel iets af i.v.m. de grootte van regenbogen.
          Heeft dat iets te maken met de stand van de zon en/of de afstand tot de evenaar want de Malediven liggen natuurlijk pal op de evenaar. Hoe dichter bij de evenaar, hoe kleiner, misschien ???
          Is er iemand die dat weet ?
          Heeft zeker te maken met het licht wat erop valt dus de stand van de zon heeft er zeker invloed op.

          Mooie plaat wel.
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

          Comment


          • #6
            Re: Kermis in d'Helle

            Mooie taferelen vastgelegd

            Comment


            • #7
              Re: Kermis in d'Helle

              Knap ook met die 2e erbij die ook eens redelijk duidelijk is
              ik zal mijn regenboogje nog maar wat in mijn schuif stoppen ...
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: Kermis in d'Helle

                Prachtige prent, bijzonder mooie kleuren
                Speciale waarneming toch wel

                Comment


                • #9
                  Re: Kermis in d'Helle

                  Wederom een prachtige. Wat een vervelende locatie is dat toch.
                  Enig idee wat die donkere streep naar de regenbogen is.
                  Groeten,
                  Johan
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kermis in d'Helle

                    Ook weer ne mooitje...zo te zien kan je daar blijven fotograferen...telkens weer iets anders!
                    Mooi!
                    Gr Pascale
                    Eerlijkheid duurt het langst!!
                    Mijn website: http://www.degrafon.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kermis in d'Helle

                      Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
                      ja ik heb dat nog niet veel meegemaakt dat je met één shot een volledige regenboog kunt platen (en dan nog een dubbele, als je goed kijkt). Ik vraag me wel iets af i.v.m. de grootte van regenbogen.
                      Heeft dat iets te maken met de stand van de zon en/of de afstand tot de evenaar want de Malediven liggen natuurlijk pal op de evenaar. Hoe dichter bij de evenaar, hoe kleiner, misschien ???
                      Is er iemand die dat weet ?
                      Hoe hoger de zon aan de hemel staat, hoe lager de regenboog staat. De regenboog is even groot als anders maar je ziet er minder van omdat een groter gedeelte ervan onder de horizon verdwijnt.

                      Overigens : prachtige foto!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kermis in d'Helle

                        Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                        Enig idee wat die donkere streep naar de regenbogen is.
                        da's een schakering in de wolken. Op deze en deze kan je dat nog beter zien want ik heb er toen wel meerdere getrokken
                        "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kermis in d'Helle

                          Oorspronkelijk geplaatst door Ludovicus Bekijk bericht
                          Hoe hoger de zon aan de hemel staat, hoe lager de regenboog staat. De regenboog is even groot als anders maar je ziet er minder van omdat een groter gedeelte ervan onder de horizon verdwijnt.

                          Overigens : prachtige foto!
                          Ludovicus, bedankt voor de uitleg. In de tropen gaat de zon over het zenith....ze stond dus inderdaad heel hoog op dat moment.

                          Aan alle anderen bedankt voor de reacties
                          "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kermis in d'Helle

                            Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
                            da's een schakering in de wolken. Op deze en deze kan je dat nog beter zien want ik heb er toen wel meerdere getrokken
                            Mooier had je het niet uit kunnen leggen. Bedankt. En een aanrader voor iedereen om even te clicken.
                            Groeten,
                            Johan
                            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                            Vriendelijke groeten, Johan

                            Comment

                            Working...
                            X