Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is er mis met deze foto?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat is er mis met deze foto?

    Deze foto trok ik laatst, maar ik vind dat er iets mistte, ik heb hem eerst in zwart wit gezet,
    maar dat was het ook nog niet helemaal, ik vond de achtergrond wat storend met die strepen en het wazige,
    maar het is nog niet wat ik dacht te bereiken...
    Wat kan ik er nog aan veranderen, of is het beter dat ik me er niet mee op richt en nieuwe foto's nemen?
    (De kwaliteit is niet super door het verkleinen en samenvoegen...)


  • #2
    Re: Wat is er mis met deze foto?

    Je steldt hier twee verschillende vragen met het woord "mis"
    "Wat is er mis met deze foto" en je mist iets in deze foto"
    Welk van de twee is het nu.
    Je zegt dat de kwaliteit niet goed is door het bewerken. Dan heb je al een antwoord op je eerste vraag. Plaats de foto' groter en dan zal je ook beter zien wat er mis is.
    Plaats eerst eens het origineel op max grote van 900 px grootste zijde,dan kunnen we beter oordelen over de foto
    Robby BB
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

    Comment


    • #3
      Re: Wat is er mis met deze foto?

      Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
      Je steldt hier twee verschillende vragen met het woord "mis"
      "Wat is er mis met deze foto" en je mist iets in deze foto"
      Welk van de twee is het nu.
      Je zegt dat de kwaliteit niet goed is door het bewerken. Dan heb je al een antwoord op je eerste vraag. Plaats de foto' groter en dan zal je ook beter zien wat er mis is.
      Plaats eerst eens het origineel op max grote van 900 px grootste zijde,dan kunnen we beter oordelen over de foto
      Robby BB
      maar de foto is groter en ik heb hem al groter gezien, maar ik heb al eens commentaar gekregen dat de afmetingen van mijn afbeeldingen op het forum te groot zijn...
      (ik snap trouwens ook niet wat je bedoeld met mis en mist...)

      Comment


      • #4
        Re: Wat is er mis met deze foto?

        Ik denk dat de verwarring komt omdat de geplaatste foto een samen-
        smelting is van 3 foto's. Het was beter geweest om elk onderdeel afzonderlijk -
        in de gewenste grootte van 900 px max - te plaatsen. Dan wordt het
        makkelijker om op je vragen in te gaan en commentaar te leveren.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #5
          Re: Wat is er mis met deze foto?

          ik wacht
          tot je die 3 foto's afzonderlijk (à max 900 pixels langs de langste zijde) hier hebt gepost.
          Dan mag je inderdaad deftig commentaar van ons hier verwachten.

          Want er zit wel iets in je foto's hoor
          ik probeer...
          mijn Fijsboecq en mijn flickr

          Comment


          • #6
            Re: Wat is er mis met deze foto?

            Oorspronkelijk geplaatst door MadeByLaura Bekijk bericht
            Deze foto trok ik laatst.........
            maar het is nog niet wat ik dacht te bereiken...
            wat had je dan gedacht te bereiken..?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Wat is er mis met deze foto?

              er is nix mis met de (originele) foto!
              de zwartwitomzettingen zijn onnodig.

              Comment


              • #8
                Re: Wat is er mis met deze foto?

                Moeilijk hoor met dit kleine formaat. De tweede is te donker en op alle drie mis ik scherpte op het model. Sluitertijd ?
                Photography is an art of observation.

                Comment


                • #9
                  Re: Wat is er mis met deze foto?

                  je opzet is wel leuk maar post idd eens drie aparte fotos van 900pix en ook de exif gegevens (sluitertijd, iso, F-stop).
                  A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat is er mis met deze foto?

                    ik fotografeer met een basic apparaat (pentax),
                    dus ik pruts niet zo veel aan de instellingen, ik weet dus niets van die sluitertijd eigenlijk..
                    Ben wel van plan een nieuw toestel aan te schaffen (problemen met display huidige)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat is er mis met deze foto?

                      Oorspronkelijk geplaatst door MadeByLaura Bekijk bericht
                      ik fotografeer met een basic apparaat (pentax),
                      dus ik pruts niet zo veel aan de instellingen, ik weet dus niets van die sluitertijd eigenlijk..
                      Ben wel van plan een nieuw toestel aan te schaffen (problemen met display huidige)
                      Dit houdt je toch niet tegen van de geplaatste foto's op de maximaal groote volgens BD-normen te herplaatsen.
                      Er zullen wel meerdere tips volgen als reactie op je foto's.
                      perman
                      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat is er mis met deze foto?

                        Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                        Dit houdt je toch niet tegen van de geplaatste foto's op de maximaal groote volgens BD-normen te herplaatsen.
                        Er zullen wel meerdere tips volgen als reactie op je foto's.
                        als je de reacties zou lezen zou je zien dat ik antwoord op de reactie van Pixxel

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat is er mis met deze foto?

                          Oorspronkelijk geplaatst door MadeByLaura Bekijk bericht
                          als je de reacties zou lezen zou je zien dat ik antwoord op de reactie van Pixxel
                          In elke foto zit een EXIF. Dat is een tabel met daarin alle informatie over de foto die je sowieso kunt uitlezen met het juiste programmaatje.
                          Daar staat je sluitersnelheid in, je diafragma, je ISO-waarde, en nog veel andere dingen.
                          Als je die bekijkt, kun je daaruit afleiden wat je de volgende keer anders zou moeten doen.

                          Fotografeer je nu met een toestel waar je de sluitersnelheid/het diafragma kunt aanpassen ? Of gaat dat niet ?

                          Over de foto: Ik vind hem wel aardig. De bewerking is de laatste stap.
                          Eerst even kijken op groter formaat om te zien of de foto scherp is, en niet te veel ruis heeft.
                          Of hij technisch in orde is, zogezegd. En dan kun je verder, dan weet je of het de moeite is met deze foto.

                          En dan de bewerking. Het is een beetje moeilijk te zien, omdat het zo klein is,
                          maar volgens mij kan er in de originele toch nog wat meer met de levels gespeeld worden voor wat meer pit.
                          En als ik het zo zie, zou ik door het lichtverschil zelf ook kiezen voor een zwart-witfoto. Dat is natuurlijk niet nodig,
                          maar ik denk dat het hier wel mooi uitpakt. De kleuren zijn ook niet bepaald een aandachtstrekker hier.

                          Dus ik zou er een zwart-witfoto van maken met een hoger contrast, zodat je echt zwart en echt wit erin krijgt.
                          Anders gaat er toch een beetje kracht van de foto verloren.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat is er mis met deze foto?

                            Oorspronkelijk geplaatst door MadeByLaura Bekijk bericht
                            maar de foto is groter en ik heb hem al groter gezien, maar ik heb al eens commentaar gekregen dat de afmetingen van mijn afbeeldingen op het forum te groot zijn...
                            (ik snap trouwens ook niet wat je bedoeld met mis en mist...)
                            Bekijk uw titel en uw uitleg bij de foto's, dan weet je wat ik bedoel.
                            Ofwel vind je dat er iets mis is met de foto of je mist iets in de foto. Duidelijk twee verschillende zaken
                            Robby BB
                            Minder tijd achter de computer
                            Is meer tijd achter de camera

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat is er mis met deze foto?

                              Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                              Bekijk uw titel en uw uitleg bij de foto's, dan weet je wat ik bedoel.
                              Ofwel vind je dat er iets mis is met de foto of je mist iets in de foto. Duidelijk twee verschillende zaken
                              Robby BB
                              Ik weet het zelf niet of er iets mist of dat er iets mis is..

                              Comment

                              Working...
                              X