Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sneeuwlaag bovenop foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sneeuwlaag bovenop foto

    Ik wil op een foto als een soort kader een laag sneew, net zoals de foto in de sneeuw hebben gestaan en dat er
    een laag sneeuw op gevallen, ik vind nergens een voorbeeld dus al zeker geen tutorial, ik heb photoshop elements dus het liefst met dat programma,
    maar photoshop kan ik de trialversie nog dowloaden dus dat zou ook een mogelijkheid zijn,
    weet er iemand hoe je dat doet? of waar er een tut over staat?
    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Sneeuwlaag bovenop foto

    Oorspronkelijk geplaatst door MadeByLaura Bekijk bericht
    Ik wil op een foto als een soort kader een laag sneew, net zoals de foto in de sneeuw hebben gestaan en dat er
    een laag sneeuw op gevallen, ik vind nergens een voorbeeld dus al zeker geen tutorial, ik heb photoshop elements dus het liefst met dat programma,
    maar photoshop kan ik de trialversie nog dowloaden dus dat zou ook een mogelijkheid zijn,
    weet er iemand hoe je dat doet? of waar er een tut over staat?
    Alvast bedankt
    In onderstaande tutorial wordt sneeuw op een tekst toegevoegd. Je kan waarschijnlijk gelijkaardig te werk gaan voor je kader? Linkje:

    http://davro-digital.com/adding-snow-effect-on-text/

    Comment


    • #3
      Re: Sneeuwlaag bovenop foto

      Wij hebben de afgelopen weken in onze Photoshop-cursus (Rastertekenen, Module 5) aan het CVO in Turnhout, enkele oefeningen op sneeuw gedaan.
      Is het zoiets dat je bedoelt.

      of

      of (het vorige voorbeeld, maar nu geanimeerd):


      Want dan kan ik wel een woordje uitleg geven. Wij werken met Photoshop CS4 (thuis werk ik met CS6), maar als je PSE over een laagfunctie beschikt, kun je aan de slag...
      Last edited by LesC; 18 december 2012, 12:05.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Sneeuwlaag bovenop foto

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Wij hebben de afgelopen weken in onze Photoshop-cursus (Rastertekenen, Module 5) aan het CVO in Turnhout, enkele oefeningen op sneeuw gedaan.
        Is het zoiets dat je bedoelt.

        of

        of (het vorige voorbeeld, maar nu geanimeerd):


        Want dan kan ik wel een woordje uitleg geven. Wij werken met Photoshop CS4 (thuis werk ik met CS6), maar als je PSE over een laagfunctie beschikt, kun je aan de slag...

        hey Les,
        hoe krijg je die bewegende sneeuw via frames ?
        groetjes Ingrid

        Comment


        • #5
          Re: Sneeuwlaag bovenop foto

          Ik vond een tutorial over waar ik naar zocht,

          Comment


          • #6
            Re: Sneeuwlaag bovenop foto

            Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
            hey Les,
            hoe krijg je die bewegende sneeuw via frames ?
            Zal ik morgen 'ns uitleggen, OK?

            Oorspronkelijk geplaatst door MadeByLaura Bekijk bericht
            Ik vond een tutorial over waar ik naar zocht,
            http://computertotaal.nl/software/21...oshoppen-.html
            Mocht je nog vragen hebben, stel gerust.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Sneeuwlaag bovenop foto

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Zal ik morgen 'ns uitleggen, OK?

              ok, het gaat mij eender om die bewegende sneeuwvlokjes

              ik hoor het wel
              groetjes Ingrid

              Comment


              • #8
                Re: Sneeuwlaag bovenop foto

                Ik citeer uit onze cursus:

                - Maak voor de sneeuw helemaal bovenaan in je lagenpallet een nieuwe laag aan en vul die laag met zwart.
                - Kies menu Filter>Ruis, met de volgende instellingen: Hoeveel: 90%, Gaussiaans, en monochromatisch aanvinken. Je kan kleinere of grotere vlokken maken door het percentage ruis kleiner of groter te maken.
                - Zet de overvloeimodus van de sneeuwlaag op Bleken
                - Vervaag Gaussiaans met een straal van 2px
                - Ga naar Afbeelding>Aanpassingen>Niveaus en stel de volgende waarden in: Invoerniveaus: 90 - 1,00 - 120
                - Dupliceer de laag en schuif de originele laag naar boven tot net over het midden. Schuif de kopielaag naar beneden en laat de lagen een klein stukje over elkaar heen vallen

                - Haal eventueel met het gommetje wat oneffenheden weg
                - Voeg dan de twee lagen samen door in de bovenste laag te gaan staan en Ctrl/cmd+E in te toetsen
                - Ga naar het videogedeelte van Photoshop of maak het Animatiepallet zichtbaar (het was dit wat ik niet terugvond in CS6; is vervangen door Timeline)
                - Je hebt nu een frame in beeld
                - Ga naar je samengevoegde sneeuwlaag en sleep die omhoog terwijl je de shift-toets indrukt (zodat het mooi recht blijft) tot de onderkant van de sneeuwlaag gelijk is aan de onderkant van je sneeuwlandschap

                - Stel de vertragingstijd in op 0,1 sec en de herhaling op Altijd
                - Dupliceer het frame (via het icoontje) en sleep de sneeuwlaag terwijl je in het tweede frame staat naar beneden tot de bovenkant van de sneeuwlaag gelijk is aan de bovenkant van je sneeuwlandschap

                - Voeg nu 20 frames tussen via het icoontje
                - Speel je animatie af en sla dan op "voor web en apparaten" als GIF
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Sneeuwlaag bovenop foto

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Ik citeer uit onze cursus:

                  - Maak voor de sneeuw helemaal bovenaan in je lagenpallet een nieuwe laag aan en vul die laag met zwart.
                  - Kies menu Filter>Ruis, met de volgende instellingen: Hoeveel: 90%, Gaussiaans, en monochromatisch aanvinken. Je kan kleinere of grotere vlokken maken door het percentage ruis kleiner of groter te maken.
                  - Zet de overvloeimodus van de sneeuwlaag op Bleken
                  - Vervaag Gaussiaans met een straal van 2px
                  - Ga naar Afbeelding>Aanpassingen>Niveaus en stel de volgende waarden in: Invoerniveaus: 90 - 1,00 - 120
                  - Dupliceer de laag en schuif de originele laag naar boven tot net over het midden. Schuif de kopielaag naar beneden en laat de lagen een klein stukje over elkaar heen vallen

                  - Haal eventueel met het gommetje wat oneffenheden weg
                  - Voeg dan de twee lagen samen door in de bovenste laag te gaan staan en Ctrl/cmd+E in te toetsen
                  - Ga naar het videogedeelte van Photoshop of maak het Animatiepallet zichtbaar (het was dit wat ik niet terugvond in CS6; is vervangen door Timeline)
                  - Je hebt nu een frame in beeld
                  - Ga naar je samengevoegde sneeuwlaag en sleep die omhoog terwijl je de shift-toets indrukt (zodat het mooi recht blijft) tot de onderkant van de sneeuwlaag gelijk is aan de onderkant van je sneeuwlandschap

                  - Stel de vertragingstijd in op 0,1 sec en de herhaling op Altijd
                  - Dupliceer het frame (via het icoontje) en sleep de sneeuwlaag terwijl je in het tweede frame staat naar beneden tot de bovenkant van de sneeuwlaag gelijk is aan de bovenkant van je sneeuwlandschap

                  - Voeg nu 20 frames tussen via het icoontje
                  - Speel je animatie af en sla dan op "voor web en apparaten" als GIF
                  Les, bedankt vr de info, 'k zal het eens proberen of het me zal lukken ;-)
                  groetjes Ingrid

                  Comment

                  Working...
                  X