Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Konica Minolta convertors

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Konica Minolta convertors

    heeft er iemand al ervaring met de volgende convertors van Konica Minolta?

    ACT-100 teleconvertor

    ACW-100 groothoekconvertor

    ZCW-100 groothoekconvertor

    Normaal zijn ze gemaakt voor de A1, A2, Z1 en de Z2 van Konica Minolta.
    Ikzelf heb de Minolta Dimage 7i en ik had graag willen weten of misschien iemand weet of de convertors ook op mijn toestel gaan.
    Wie kan mij helpen??

    Alvast bedankt oor de komende reacties
    Canon EOS 650D, Canon EFS 18-55mm IS 3,5-5,6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Tamron 28-75/2,8 Macro, Tamron 75-300mm, Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro, speedlite 430EX

  • #2
    Goody... heb zelf als teleconvertor de Olympus A-200 en vergroot 1.5x
    en dat zou de zelfde zijn als die ze nu bij Minolta aanbieden.Maar die maakt Olympus nu niet meer. Ik denk dat Minolta gewoon de produktie heeft overgenomen en er gewoon hun naam hebben op gezet.
    Over de werking hier van, werkt maar vanaf 100mm en gaat tot 300mm. voordeel voor macro is dat je wat verder gaan staan van je onderwerp met de lens helemaal uitgeschoven nadeel is als je digitaal gaat inzomen en dan is dat 600mm dan krijg je een soort zware ruid in je foto's vooral bij weinig licht. Maar dat is al een zwak punt van Minolta had dat vroeger bij mijn 7i ook al en de A1 heeft er ook last van. Die groothoekconvertor daar kan ik je niet mee helpen want die heb ik niet.
    Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
    Hier op dit forum.

    Comment


    • #3
      het is maar voor te zeggen dat alles wat 49mm draad daar op past.
      en die (schrijffout) correctie moet zijn ruis in je foto's.
      Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
      Hier op dit forum.

      Comment


      • #4
        Wat ik me wel afvraag waar je die groothoekconvertor voor nodig hebt want je hebt toch 28mm en die geeft al vertekening van lijnen op die stand dus zal dat bij die groothoek alleen nog maar erger worden.
        Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
        Hier op dit forum.

        Comment


        • #5
          ik weet dat alles met 49mm draad daarop past. maar ik heb al eens een tele gehad met 49mm draad en daar had ik vingeting bij. Die had ik dan maar verkocht. Nu koop ik geen convertors meer voor ik ze kunnen testen heb in de winkel. Maar alvast bedankt voor je reactie
          Canon EOS 650D, Canon EFS 18-55mm IS 3,5-5,6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Tamron 28-75/2,8 Macro, Tamron 75-300mm, Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro, speedlite 430EX

          Comment


          • #6
            Je zult bij alle tele's vignetting krijgen in het onderste deel van je lensbereik, dat is gewoon zo. Maar je koopt die TC niet om in het onderste bereik te gebruiken nietwaar. De meeste geven geen vignettering meer van zodra je op ongeveer 1/3 van de zoom zit...
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #7
              Ik gebruik voor sommige voorzetstukken ook een ring van 49-55 millimeter en dat werkt op alle dimages 7 en A denk ik...

              Comment


              • #8
                Mercikes allemaal. Als iemand nog tips heeft laat ze maar komen
                Canon EOS 650D, Canon EFS 18-55mm IS 3,5-5,6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Tamron 28-75/2,8 Macro, Tamron 75-300mm, Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro, speedlite 430EX

                Comment

                Working...
                X