Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

info promo of toch nog wat anders?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • info promo of toch nog wat anders?

    Beste,
    vele fora en discussies heb ik hier reeds gelezen, hoe zit het nu eigenlijk met de oude minolta lenzen, zijn deze op de A37 of A57 te gebruiken? Momenteel neem ik foto's met m'n vaders toestel nog een D70 van nikon echter goed toestel voor wat ik hem gebruik. Alleen snelle (actie) beelden, voetbal , spelende kinderen tot zelfs een rolercoaster trekken kan voor problemen zorgen.
    Ikzelf fotografeerde voordien steeds met een minolta die ik nog bezit de I7000 en I8000 met de nodige sportkaarten enz.. tijdperk van de filmrolletjes. Heb hiervoor nog steeds alle vele manuele en AF lenzen. Nu momenteel vanaf (19/12) in makro een promo de A37 met kleinere lens en gratis de 70/200 van sigma erbij. Ikzelf neig naar een a57 te willen gaan,maar deze promo is zeker mooi dacht ik, of maak ik een foutieve keuze voor wat is wens te fotograferen? wie kan hierbij echt even een overtuigende toelichting geven? Ik veronderstel de a57 met lenzen van 35 tot 200 of 300 zal toch richting het dubbel van deze promo gaan denk ik)
    P.S. 7 fps of max 12fps, lijkt me wel een groot verschil maar is 7fps dan genoeg, 8 mps lijkt me zeker voldoende, vermits ik ook geen posters moet afdrukken of laten maken?

    alvast bedankt.

  • #2
    Re: info promo of toch nog wat anders?

    Oorspronkelijk geplaatst door quinny2 Bekijk bericht
    Beste,
    vele fora en discussies heb ik hier reeds gelezen, hoe zit het nu eigenlijk met de oude minolta lenzen, zijn deze op de A37 of A57 te gebruiken? Momenteel neem ik foto's met m'n vaders toestel nog een D70 van nikon echter goed toestel voor wat ik hem gebruik. Alleen snelle (actie) beelden, voetbal , spelende kinderen tot zelfs een rolercoaster trekken kan voor problemen zorgen.
    Ikzelf fotografeerde voordien steeds met een minolta die ik nog bezit de I7000 en I8000 met de nodige sportkaarten enz.. tijdperk van de filmrolletjes. Heb hiervoor nog steeds alle vele manuele en AF lenzen. Nu momenteel vanaf (19/12) in makro een promo de A37 met kleinere lens en gratis de 70/200 van sigma erbij. Ikzelf neig naar een a57 te willen gaan,maar deze promo is zeker mooi dacht ik, of maak ik een foutieve keuze voor wat is wens te fotograferen? wie kan hierbij echt even een overtuigende toelichting geven? Ik veronderstel de a57 met lenzen van 35 tot 200 of 300 zal toch richting het dubbel van deze promo gaan denk ik)
    P.S. 7 fps of max 12fps, lijkt me wel een groot verschil maar is 7fps dan genoeg, 8 mps lijkt me zeker voldoende, vermits ik ook geen posters moet afdrukken of laten maken?

    alvast bedankt.
    Oude minolta lenzen met bajonet koppeling zijn te gebruiken op alle sony alpha toestellen.
    Hier vindt je een overzicht van alle bruikbare lenzen, je kunt kijken of de jouwe daar tussen staan.
    Dyxum lens guide provides information about most lenses ever released for Minolta and Sony Alpha system (A-mount and E-mount DSLR, SLT, and ILC cameras)


    de a57 is een zeer goed middenclass toestel, de a37 is een instapper.
    ken zelf de a37 niet maar ik veronderstel dat die iets lichter gebouwd is.
    beeldkwaliteit van beide zal gelijk zijn, autofocus a57 zal dan weer beter zijn ook LCD (scherm achterkant) is van betere kwaliteit op de a57
    de a57 is sneller en heeft ook betere video kwaliteit. 1080p 50 ipv 1080i 50 (interleaced)

    Comment


    • #3
      Re: info promo of toch nog wat anders?

      Zonder dat ik de makro-promo ken: hou die toestellen beide ook eens goed vast hé.
      Een a57 vind ik zeker OK, maar a37 is veel te klein voor mij... Als je iets in de buurt van Nex-formaat zoekt, is dat natuurlijk prima (want a37 is niet veel groter), maar voor gebruik met bv. 70-200/2.8 of ander telegeweld vind ik het een te klein toestel.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment

      Working...
      X