Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sluitertijd van 3 jaar!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sluitertijd van 3 jaar!

    Hoi,

    Ik kwam zojuist op deze foto's. De fotograaf Micael Wesely gebruikt lange sluitertijden. ZEER lange sluitertijden. Namelijk van 3 jaar!

    Hij is nu bezig met het experimenteren met sluitertijden van 10 jaar!

    Geweldige foto's, alleen weet iemand hoe het kan dat de foto's niet 1 lichte vlek zijn? Dat zijn mij foto's bij een sluitertijd van 5 seconden namelijk al

    http://mashable.com/2012/12/14/micha...y-moma-photos/
    http://alifeinmusic.wordpress.com/

  • #2
    Re: Sluitertijd van 3 jaar!

    staat er toch bij hoe hij te werk gaat.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Sluitertijd van 3 jaar!

      probleem voor digitaal zal de batterij zijn alhoewel bij de nieuwe nexen kun je die opladen in toestel via usb
      verder filters gebruiken die zeer weinig licht doorlaten
      klein diafragma opening, 1stop verschil kan al vlug een 1/2 jaar verschil geven denk ik in dit geval.

      voor langere sluitertijden, spreek ik over minuten, gebruik je best de zogenaamde ND filters (grijs-filters), zijn filters welke het licht tegenhouden. In dit geval zal men waarschijnlijk over zwart filters spreken.

      Comment


      • #4
        Re: Sluitertijd van 3 jaar!

        Mohow zeg! Schitterend!
        facebook
        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

        Comment


        • #5
          Re: Sluitertijd van 3 jaar!

          Moet hij wel zeker zijn dat hij de lensdop er niet op laat zitten
          NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
          https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

          Comment


          • #6
            Re: Sluitertijd van 3 jaar!

            knappe prestatie dat wel,maar de meerwaarde aan de foto zelf ontgaat me.

            Comment


            • #7
              Re: Sluitertijd van 3 jaar!

              Oorspronkelijk geplaatst door krol Bekijk bericht
              .......maar de meerwaarde aan de foto zelf ontgaat me.
              tis dan ook een kunstenaar hè,
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Sluitertijd van 3 jaar!

                Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                Mohow zeg! Schitterend!
                Wat mohow zeg

                Vind er niets aan post hier zo een foto en tis van hij is niet scherp ,hij is nietszeggend ,ga een cursus volen blablabla

                Nu is de fotograaf bezig met iet speciaal en het is geweldig Pffffffffffffff

                Comment


                • #9
                  Re: Sluitertijd van 3 jaar!

                  Om foto's te kunnen verkopen voor waanzinnig veel geld moet je iets kunnen verzinnen dat niemand anders doet...

                  Ik heb zoveel geduld niet.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sluitertijd van 3 jaar!

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    tis dan ook een kunstenaar hè,
                    grt,bouk.
                    het uitdokteren van een sluiterstijd van 3 jaar geeft je nog geen recht op de naam 'kunstenaar'

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sluitertijd van 3 jaar!

                      Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                      Wat mohow zeg

                      Vind er niets aan post hier zo een foto en tis van hij is niet scherp ,hij is nietszeggend ,ga een cursus volen blablabla

                      Nu is de fotograaf bezig met iet speciaal en het is geweldig Pffffffffffffff
                      Je kan toch niet ontkennen dat dit speciale beelden zijn. Moest zoiets hier op het forum verschijnen zou ik er zeker niet meteen van wegklikken. Het ontleden van zo'n beeld, daar ben je al even mee bezig. Als je dan leest wat een proces er aan vooraf gegaan is, kan ik dat alleen maar bewonderen.
                      Cartier-bresson, Erwitt, Capa, Salgado en andere grootmeesters trokken ook onscherpe foto's met bizarre composities over soms banale onderwerpen. Ook deze zouden het forum niet overleven...
                      Het BD-forum is een goeie plaats om over foto's te discussieren maar is absoluut geen maatstaf voor kwaliteit.

                      En het begrip kunst heeft hier niets mee te maken, dat is iets waar iedereen een eigen invulling aan geeft.

                      Gr Jelle
                      Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sluitertijd van 3 jaar!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Om foto's te kunnen verkopen voor waanzinnig veel geld moet je iets kunnen verzinnen dat niemand anders doet...

                        Ik heb zoveel geduld niet.
                        Ik ook niet. Bovendien vind ik er compleet niks aan.
                        Ik zou voorstellen om de foto in kwestie nog een kwartiertje te laten weken in verdund zwavelzuur, vervolgens drogen, in epoxy gieten en er dan eens met een bulldozer (pas op : het moet wel een Caterpillar zijn) over te rijden. Vervolgens de stukken 5 maanden in de grond en de resten dan nog 15 seconden in de microgolf bij 700 Watt en klaar is kees. Tenzij er daar al iemand aan gedacht heeft natuurlijk
                        Alleen nog een titel en kassa kassa.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sluitertijd van 3 jaar!

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          staat er toch bij hoe hij te werk gaat.
                          grt,bouk.
                          Ik lees toch maar weinig over de eigenlijke werkwijze.

                          Is het echt een 24/7 opname gedurende drie jaar ?
                          Is de opname met een sensor vastgelegd? Dan stel ik me toch vragen over de maximum levensduur van een 24/7 actieve sensor ?
                          Is de opname gemaakt met film? Wat dan met het schwarzschild effect ? En ook, eens Zilverhalogenide gaat reageren, dan gaat het zootje de daarop volgende jaren woekeren.
                          Daarom, ik vermoed dat het om een time lapse (Nederlandse term ontsnapt me nu even) opname gaat: gedurende drie jaar elke dag enkele opname van 1/1000sec of zo ... en dat er daarna een verhaaltje van "3 jaar exposure" aan vast gekleefd werd.

                          Daar ben ik wel benieuwd naar. Het resultaat zelf boeit me totaal niet: een saaie foto is een saaie foto.
                          Zelfs al zou die genomen zijn over een tijdspanne van drie jaar met een op biodiesel aangedreven soepmixer.

                          mvg
                          I may disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it (Evelyn Beatrice Hall)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sluitertijd van 3 jaar!

                            Werkwijze is misschien spectaculair, maar de onderwerpen (en de uiteindelijke resultaten) stellen me wel teleur.
                            Ik zou nooit zo een foto ophangen bv.
                            Greetz Geert.
                            Canon gerief...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sluitertijd van 3 jaar!

                              TE koop Canon 5D II : aantal Clicks : 1

                              Inderdaad, het resultaat is niet echt euh super te noemen .
                              Wel leuk om mee uit te pakken op café.

                              Comment

                              Working...
                              X