Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cursus CCD cleaning bij De Beukelaer ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cursus CCD cleaning bij De Beukelaer ...

    Hallo,

    Iemand maakte melding in het forum van een cursus CCD-cleaning bij De Beukelaer in Aartselaar (ik dacht dat het aanstaande maandag zou zijn).
    We kregen net de melding dat deze cursus enkel bedoeld is voor voortverkopers, en dus niet voor particulieren.
    Dus, niet allemaal massaal naar De Beukelaer trekken maandag want het is dus enkel voor voortverkopers bedoeld.

    Maar wie weet, in de toekomst zou het ...

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

  • #2
    Een BD-cursus sensor swabbing? Goed idee, JaJa.
    Mogen de mannen met een Canon ook mee?
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Hallo Pieter G.,

      Zet de stofzuiger, de hogedrukreiniger en het zeemvel maar al klaar ...

      Jaja

      Originally posted by Pieter G.
      Een BD-cursus sensor swabbing? Goed idee, JaJa.
      Mogen de mannen met een Canon ook mee?
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4
        Ach, als je het eens hebt zien voordoen, je de juiste materialen gebruikt, het hoofd koel en je handen bibberloos, is het toch een fluitje van een cent om je CCD te cleanen!?

        Hier op BD en ook op het net is reeds voldoende beschreven hoe je het doen moet.

        Ik doe het nu "regelmatig", steeds met succes en probleemloos...

        Geen bang van hebben!

        Comment


        • #5
          Originally posted by jaja
          Zet de stofzuiger, de hogedrukreiniger en het zeemvel maar al klaar ...
          Ja, zo doe ik het dus ook. Af en toe komen er mensen met hun camera bij mij omdat ze niet goed weten hoe het moet, maar na één keer kunnen ze het blijkbaar allemaal, want ik heb nog niemand een tweede keer over de vloer gehad...
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Of ze zijn nu in afwachting tot hun toestel terugkomt van de reparatie
            Ben,
            Nikon D2X, D100, D70
            Lenzen: Nikon 10.5 fisheye, 50 1.4D, 70-200 VR, 300 F4
            Tamron 17-35, 28-75, 90
            Sigma 170-500,
            Nikon SB 800

            Comment


            • #7
              Het is inderdaad handig als je het één keer hebt zien voordoen. Zo gaat het zo vaak. Eerst even zien en dan zelf proberen. Uiteindelijk zijn we toch met kostbare spullekes bezig waarvan we niet graag zouden hebben dat er iets verkeerd zou gaan.
              loco

              Comment


              • #8
                Originally posted by Pieter G.
                Originally posted by jaja
                Zet de stofzuiger, de hogedrukreiniger en het zeemvel maar al klaar ...
                ...... want ik heb nog niemand een tweede keer over de vloer gehad...
                Zijn d'r ook dames bij Pieter??

                (flauw mopje, ja ik weet het )

                Theo
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Originally posted by jaja
                  Hallo,

                  Iemand maakte melding in het forum van een cursus CCD-cleaning bij De Beukelaer in Aartselaar (ik dacht dat het aanstaande maandag zou zijn).
                  We kregen net de melding dat deze cursus enkel bedoeld is voor voortverkopers, en dus niet voor particulieren.
                  Dus, niet allemaal massaal naar De Beukelaer trekken maandag want het is dus enkel voor voortverkopers bedoeld.

                  Maar wie weet, in de toekomst zou het ...

                  Jaja
                  Dag allemaal,

                  Dat bewust bericht is van mij afkomstig...
                  Eerlijk is eerlijk en in 't vervolg zal ik beter nadenken
                  Dat komt ervan als je hart op de tong ligt...

                  "Tranen van gevoel lopen nu over mijn smoel..."

                  Groetjes,
                  Theo


                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by bennyboy
                    Of ze zijn nu in afwachting tot hun toestel terugkomt van de reparatie
                    LOL! (foei)

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by jaja
                      Hallo,

                      Iemand maakte melding in het forum van een cursus CCD-cleaning bij De Beukelaer in Aartselaar. We kregen net de melding dat deze cursus enkel bedoeld is voor voortverkopers

                      Jaja
                      Hee Jaja... Da's tof om te weten... We kopen een camera, oefenen daarop om de ccd te cleanen en verkopen hem dan voort... Dan zijn we toch ook voortverkopers en mogen we naar Nikon?!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by jaja
                        Hallo Pieter G.,

                        Zet de stofzuiger, de hogedrukreiniger en het zeemvel maar al klaar ...
                        Waarom zo moeilijk doen ? Ik geef mijn camera aan de was mee en het het ruikt nog zo lekker fris.
                        Groetjes, Blord

                        Canon 7D en wat lenzen.

                        Comment


                        • #13
                          Hallo Koen,

                          Da's idd goed gezien van je .

                          Jaja

                          Originally posted by Koen_vervoort
                          Originally posted by jaja
                          Hallo,

                          Iemand maakte melding in het forum van een cursus CCD-cleaning bij De Beukelaer in Aartselaar. We kregen net de melding dat deze cursus enkel bedoeld is voor voortverkopers

                          Jaja
                          Hee Jaja... Da's tof om te weten... We kopen een camera, oefenen daarop om de ccd te cleanen en verkopen hem dan voort... Dan zijn we toch ook voortverkopers en mogen we naar Nikon?!
                          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                          Comment


                          • #14
                            Dit wordt een roadrunner-topic. Waar blijft hij toch...?
                            Pieter
                            --
                            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Pieter G.
                              Originally posted by jaja
                              Zet de stofzuiger, de hogedrukreiniger en het zeemvel maar al klaar ...
                              Ja, zo doe ik het dus ook. Af en toe komen er mensen met hun camera bij mij omdat ze niet goed weten hoe het moet, maar na één keer kunnen ze het blijkbaar allemaal, want ik heb nog niemand een tweede keer over de vloer gehad...
                              ja hoor pieter maar tot nu toe heb ik het nog niet zelf moeten doen want jij heb het de eerste keer heel goed gedaan dus zal nog wel een tijdje verder kunnen
                              toch wel goed he dat er hier heel toffe mensen zijn die de nieuwelingen ook nog willen helpen
                              groetjes tweetty
                              bd0379be

                              Comment

                              Working...
                              X