Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 - Tele & Macro - Welke lens ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70 - Tele & Macro - Welke lens ?

    Ik weet dat dit topic al een paar keer op dit forum aan bod gekomen is,
    maar ik zie door het bos de bomen niet meer....
    Ik ben al wat aan het browsen geweest op de site van Corné, bij de Sigma's
    maar kan best nog wat hulp gebruiken.

    Ik zoek een goed tele-objectief dat ook kan ingezet worden voor macro's ...
    De prijs is natuurlijk van belang, maar ik zoek een goeie prijs/kwaliteitverhouding,
    dus het moet niet per sé de goedkoopste zijn hé ...

    Aangezien ik nog vrij nieuw ben in de fotografie
    is wat uitleg ivm lichtsterkte en het belang hiervan altijd welkom...

    Alvast bedankt voor de reakties ...

    Every picture is just a click away
    Newbie on Nikon D70 & Nikkor AF-S DX 18-70 - TAMRON 28-300 IF MACRO 1:3,5-6,3

  • #2
    Als budget-telezoom wordt nogal eens voor de Nikkor 70-300 ED of Sigma 70-300 APO II gekozen. Als je er wat meer geld voor over hebt, kan je zeker geen miskoop doen bij Sigma. Afhankelijk van je behoeften kan je kiezen tussen de uitstekende 70-200/2.8, 100-300/4 en 50-500/4-6.3. Alledrie tussen 750 en 1000 euro te vinden, en je krijgt wat voor die prijs. Die twee eerste combineren ontzettend goed met een 1.4x telconverter voor nog wat meer reach. Wil je er echt veel geld tegenaan gooien, bekijk dan de Sigma 120-300/2.8 (yummy!) en de Nikkor 70-200VR.

    De winnaar in de categorie prijs/kwaliteit? Voor mij zijn er twee: de 100-300 en de 50-500, afhankelijk van wat je meest nodig hebt - reach of groot diafragma. Hou er wel rekening mee dat dit relatief zware en grote objectieven zijn.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Hallo Foxke,
      Aangezien je over een tele praat die ingezet kan worden voor macrofotografie, lijkt me de sigma 180mm HSM 3.5 een lens met een hele goede prijs/kwaliteit verhouding.Hij is snel, stil, scherp, 1:1,
      redelijk lichtsterk, internal focus (lens wordt niet langer bij dichtbij fotograferen),en ook op grotere afstand goed te gebruiken.

      Afhankelijk van de lenzen die je al hebt, kan de voorzetlens de canon 500D ook een optie zijn. Op mijn 80-400VR fotografeert hij 1:1,25 en de VR is dan heel lekker.

      Een lichtsterke lens heeft als voordeel dat je een wat heldere zoeker krijgt. Voor macrofotografie maakt het verder niet zoveel uit, aangezien je toch fotografeert met een heel klein diafragma omdat je anders geen dieptescherpte overhoudt.(hoe dichter op je onderwerp, hoe minder dieptescherpte) F16 kom je ongetwijfeld nog eens tegen.

      Ik hoop dat je hier wat aan hebt....
      groetjes Edwin
      Mijn Foto's

      Comment


      • #4
        Originally posted by Foxke
        Ik weet dat dit topic al een paar keer op dit forum aan bod gekomen is,
        maar ik zie door het bos de bomen niet meer....
        Ik ben al wat aan het browsen geweest op de site van Corné, bij de Sigma's
        maar kan best nog wat hulp gebruiken.

        Ik zoek een goed tele-objectief dat ook kan ingezet worden voor macro's ...
        De prijs is natuurlijk van belang, maar ik zoek een goeie prijs/kwaliteitverhouding,
        dus het moet niet per sé de goedkoopste zijn hé ...

        Aangezien ik nog vrij nieuw ben in de fotografie
        is wat uitleg ivm lichtsterkte en het belang hiervan altijd welkom...

        Alvast bedankt voor de reakties ...


        Alles hangt af van de prijs dat je er wil voor betalen...
        zoals de anderen reeds opmerkten: Sigma heeft enkele mooie glasserviezen.
        Vergeet ook de Nikkor 70-180 Macro niet (als ge meer Macro wilt dan tele)...
        http://www.digifotofreak.nl

        Comment

        Working...
        X