Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kleurdiepte

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kleurdiepte

    Ik werk met Nikon D700. Bij mijn opname-instellingen heb ik in het menu 14-bit geselecteerd. Wanneer ik mijn foto's (NEF) open met camera-raw krijg ik altijd de vermelding RGB/8* onderaan het scherm. Iemand een idee wat ik verkeerd doe ?
    Alvast bedankt, Walter

  • #2
    Re: kleurdiepte

    De 14 bits RAW heeft niet te maken met kleurdiepte, maar met de A/D conversie van het signaal van de sensor, dat geen kleurinformatie bevat.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: kleurdiepte

      Denk er wel aan dat wat onderaan het scherm staat in Adobe Camera Raw bepaalt hoe je bestand in Photoshop zelf zal geopend worden. Bij mij is dat:
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: kleurdiepte

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Denk er wel aan dat wat onderaan het scherm staat in Adobe Camera Raw bepaalt hoe je bestand in Photoshop zelf zal geopend worden. Bij mij is dat:
        Dat was inderdaad het probleem. Ik dacht dat dit aanduidde in welke bit-diepte de foto was genomen. Ik heb nu ondervonden dat je er op kan klikken en de setting veranderen naar 16-bit zodat de foto in photoshop automatisch wordt geopend in 16-bit.
        Bedankt allemaal,
        Walter

        Comment

        Working...
        X