Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Adapter voor Minolta flash/receiver

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Adapter voor Minolta flash/receiver

    Hallo,

    Na anderhalve maand is eindelijk mijn trigger en receiver (Yongnuo RF-602RX) aangekomen. Ik wil dat natuurlijk direct proberen. De adapter voor mijn Sony A77 naar de transceiver had ik al maar ik weet nu niet hoe ik mijn flash Minolta 5600HS kan koppelen aan de receiver. Ik dacht dat ik de juiste adapter had besteld maar blijkbaar past het toch niet. Iemand enig idee welke ik nu juist moet hebben want ik zie door het bos de bomen niet meer. Ik voeg even een fotootje mee (iPhone-kwaliteit) misschien dat het helpt.
    Alvast bedankt.


  • #2
    Re: Adapter voor Minolta flash/receiver

    Zoiets:
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Adapter voor Minolta flash/receiver

      Ik kan verkeerd zijn hé maar ik zie aan die adapter maar aan één kant contactpuntjes die overeenkomen met de contactpunten op de flitser maar die van de receiver komen toch niet overeen? Of ben ik nu zo verkeerd? Verbeter me maar als ik er naast zit. Bedankt.

      Comment


      • #4
        Re: Adapter voor Minolta flash/receiver

        die contacten op het hot-shoe gedeelte op de adapter van hot-shoe naar minolta/sony is normaal

        je werkt manueel dus enkel het middenste contact wordt gebruikt
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Adapter voor Minolta flash/receiver

          Bij de RF602 wordt idd voor het triggeren enkel het middencontact gebruikt.
          Weet niet of de andere contacten gebruikt worden voor een wake-up van een nikon of canon flits. Maar een andere functie hebben ze niet.
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

          Comment


          • #6
            Re: Adapter voor Minolta flash/receiver

            Ok, heel erg bedankt voor jullie hulp. Dit is het laatste ontbrekende stukje voor mijn set. Ik ga het direct bestellen.
            Merci-kes.

            Comment

            Working...
            X