Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onderwater camerahuis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Onderwater camerahuis

    Hallo,

    Mijn collega is een verwoed duiker en wil digitaal gaan fotograferen.
    Hij heeft nu een analoge Canon-nogwat SLR-camera en denkt erover om een Canon 300D of een 10D te kopen maar wil eerst weten of daar ook een onderwaterbehuizing voor is.
    Weet iemand daar meer over?
    Dag dag
    Vonne
    The only real failure is to give up trying!

    http://www.yvonnew.com
    http://www.vonne.web-log.nl
    and HFC forever!

  • #2
    voor elke camera bestaat er een onderwaterhuis...het beste dat hij kan doen is een duikbeurs bezoeken (die komen der weldra weer aan) en daar staan steevast verschillende exposanten....

    bereid je vriend voor op het feit dat een degelijk onderwaterhuis meer kost dan zijn 10D, en dan heeft hij/zij nog geen flits...

    Stef

    Comment


    • #3
      Kijk hier even: http://www.ewa-marine.com/english/index.htm
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        ik vindt het niet zon prettig idee een dure camera mee onderwater.
        je praat vaak niet over een ding van 100 euro maar vele honderden/duizenden

        tuurlijk zijn ze goed getest maar digi camera zijn nog gevoeliger voor water dan anoloog. je zal maar een onderwaterhuis hebben dat b.v
        na 4 jaar door b.v uitdroging van een rubbertje lekt.

        onderwater in bad niks aan de hand maar wat bij 5 meter als er druk bij komt.

        mij niet gezien.

        hoe betrouwbaar blijft zon ding.
        FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
        Canon EOS600d

        Comment


        • #5
          BRRRRRRR.....zijn ze weer daar met die plastieken zakskes ja?

          Cooma, jij kan er niets aan doen hoor want ik vermoed dat je geen duiker bent...

          die plastieken zakjes gaan misschien wel het water buitenhouden (en zelfs daar twijfel ik aan), maar weerstaan niet aan de druk...hoe dieper je gaat, hoe meer druk er op je toestel zal uitgeoefent worden.... en aangezien druk en volume omgekeerd evenredig zijn zal naarmate je dieper duikt, het luchtvolume zodanig verkleinen dat het zakje heel hard rond de camera zal getrokken worden.... bad idea ! Da's ook de reden waarom wij een luchtslang op ons droogpak zitten hebben ..naarmate we dieper gaan blazen we daar systematisch wat lucht bij ..moesten we dat niet doen zouden we door ons eigen pak doodgeknepen worden....ge moet niet vragen uwe camera...

          mijn advies : een hardcase-onderwaterhuis...duur maar degelijk !

          Stef

          Comment


          • #6
            Originally posted by r.marijnissen
            ik vindt het niet zon prettig idee een dure camera mee onderwater.
            je praat vaak niet over een ding van 100 euro maar vele honderden/duizenden

            tuurlijk zijn ze goed getest maar digi camera zijn nog gevoeliger voor water dan anoloog. je zal maar een onderwaterhuis hebben dat b.v
            na 4 jaar door b.v uitdroging van een rubbertje lekt.

            onderwater in bad niks aan de hand maar wat bij 5 meter als er druk bij komt.

            mij niet gezien.

            hoe betrouwbaar blijft zon ding.
            uitdroging???

            als je met zo'n aparatuur duikt check je je materiaal voor en na iedere duik..invetten van je grote en kleine o-ringen (rubbertjes zoals jij dat noemt) behoort tot de dagelijkse werkzaamheden als je ermee onder water gaat...

            Stef

            Comment


            • #7
              Heren, alvast bedankt voor de info. Hij is een echte (amateur)duiker dus gaat ook heel diep. Hij zal wel weten wanneer de duikbeurzen zijn en kan daar dan informeren. Stef, hij heeft al vanalles (analoog) voor onder water. Of daar ook een flitser bij zit weet ik niet. Hij wil graag bij Canon blijven omdat hij dan niet van lenzen hoeft te wisselen. Stef wat zou jij aanraden? Is de 300D geschikt voor onder water of maakt dat verder niet uit? De 10D is natuurlijk meteen een heel stuk duurder.
              Dag dag
              Vonne
              The only real failure is to give up trying!

              http://www.yvonnew.com
              http://www.vonne.web-log.nl
              and HFC forever!

              Comment


              • #8
                goh de camera die je gebruikt maakt op zich niets uit hoor...

                de normale flitsers zijn niet gesschikt onder water hoor Vonne..daar bestaan geen hardcases voor....dat zijn appart te kopen flitsers, ttl gestuurd, met waterdichte contacten enz.... veel centjes hoor !!!

                Stef

                Comment


                • #9
                  tuurlijk check je alles onderhoud en vet je ze in.

                  dat lijkt me het minimale dat je kunt doen.

                  maar het risico blijft bestaan.
                  blub

                  en als je nu een echt professionele onderwaterhuis koopt.
                  van b.v zwaar gehard glas en alminium dan zeg ik nog ok.

                  maar die door het merk zelf zijn gemaakt van b.v hard plastic brrr

                  er zijn ook niet voor niks gevallen waarbij het fout ging.

                  zelfs eentje die zonk naar de bodem en kon er niet snel genoeg achterna zwemmen.




                  FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
                  Canon EOS600d

                  Comment


                  • #10
                    ok...maar als je boven water fotografeert kan je camera ook vallen hee....en dan is hij ook stuk hoor....

                    als je zoiets gebruikt zoals het hoort heb je dat niet voor...

                    een onderwaterhuis dat zinkt is brol..sorry....in 't water moet die zweven, perfect uitgebalanceerd zijn...

                    Stef

                    Comment


                    • #11
                      Hallo,

                      Zoals Stef zei, vergeet de plastieken zakskes maar. Geef dan liever geld uit aan een (hard) plastieken case voor wegwerp camera's, dan risico te nemen met je duur materiaal (Hoe voorzichtig je ook bent, de zee of ander water kun je niet controleren, je vriend weet dat als hij een fervent duiker is).

                      In het ander geval (echte hardcases) is er onderandere :
                      Ikelite : http://www.ikelite.com/web_pages/1digital.html
                      Seacam : http://www.seacam.com
                      Sea&Sea : http://www.seaandsea.com

                      En even zoeken op Google doet ook wonderen...

                      Ook interessant is eerst (indien het kan) datgene wat hij wil kopen eerst huren om te zien of het wel bevalt. Zeker vragen.


                      Jo.

                      Originally posted by Vonne
                      Hallo,

                      Mijn collega is een verwoed duiker en wil digitaal gaan fotograferen.
                      Hij heeft nu een analoge Canon-nogwat SLR-camera en denkt erover om een Canon 300D of een 10D te kopen maar wil eerst weten of daar ook een onderwaterbehuizing voor is.
                      Weet iemand daar meer over?
                      Dag dag
                      Vonne
                      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                      Nikon stuff

                      Comment


                      • #12
                        Fantasie?: Klein persluchtcilindertje en een noodballon aan je camerahuis doen, en als ie te diep komt, sleurt de ballon alles weer naar de oppervlakte... zou zoiets geen goed idee zijn voor diepzeevallende camera's?

                        Comment


                        • #13
                          Patent nemen! Nu!

                          Originally posted by Koen_vervoort
                          Fantasie?: Klein persluchtcilindertje en een noodballon aan je camerahuis doen, en als ie te diep komt, sleurt de ballon alles weer naar de oppervlakte... zou zoiets geen goed idee zijn voor diepzeevallende camera's?
                          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                          Nikon stuff

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Stef
                            goh de camera die je gebruikt maakt op zich niets uit hoor...
                            Veel duikers prefereren wel een niet-DSLR voor onderwater omwille van de LCD preview. Denk dat het niet simpel is om door zwembril en behuizing nog eens door de zoeker te kijken.

                            Nadeel is wel de ruis op zo'n camera natuurlijk, en je hebt al zo weinig licht onderwater (allee in zeeland toch)
                            Gallery: http://www.fotogallerij.be

                            Comment


                            • #15
                              ik zeg koop echt profesioneel spul als je er echt mee wilt duiken.

                              en dan vooral als je bedoeling duiken is dus vele meters diep.

                              wil je wat onderwater fotograferen met b.v snorkelen dat is heel wat anders dan 35 meter diep

                              FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
                              Canon EOS600d

                              Comment

                              Working...
                              X