Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Supersonic Wave Filter... E1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Supersonic Wave Filter... E1

    Zijn hier fotografen die de Olympus E1 gebruiken. Had graag geweten wat zij van het "Supersonic Wave Filter (tm)" Automatic Sensor Cleaning systeem vinden. Of dat echt goed werkt of dat je nog altijd de sensor manueel moet reinigen met altijd het ricico van de censor te beschadigen. Want ben er nog altijd niet uit als ik een DSLR neem of het een Canon 10D ...Nikon D70..Olympus E1... of dat ik wacht op de nieuwe van minolta op het einde van het jaar. Want ben als de dood dat ik zelf zo een sensor zou moeten reinigen. en Olympus E1 heeft haar eigen reinigings systeem.Als dat nu uitsluit dat ik de sensor niet zelf moet reinigen zo ik misschien voor de Olympus gaan.
    Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
    Hier op dit forum.

  • #2
    Dat reinigingsysteem is ook nog altijd een groot (en duur ?) onderhoud.....
    Voor de rest ben ik er van overtuigd dat het een prima toestel is. Heb er ook even over gedacht om het te kopen.

    Comment


    • #3
      Wat is er aan onderhoud aan dat systeem? Het enige wat het bij mijn weten doet is het stof van de sensor schudden... Maar het blijft dan natuurlijk wel in de camera zitten...
      Of heb ik iets gemist
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        bedoel je dat duur ook voor de Olympus E1 telt.
        Het is maar heb dat toestel eens vast gehad en van bouwkwaliteit is hij wel of hoor. En dat was vroeger en nu nog de E-10 en E-20 ook.
        Heb ik ook altijd een prachtig toestel gevonden (toen allen wat duur)
        Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
        Hier op dit forum.

        Comment


        • #5
          wie er één heeft kan dat nu vertellen hoe je dat stof dat er achterblijft verwijderd
          Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
          Hier op dit forum.

          Comment


          • #6
            't is in mijnogen wel een goed toestel, maar 't feit dat het 3/4 formaat gebruikt is wel een hele grote tegenvallen en 't feit dat je slechts keuze hebt uit een lens of 5 maakt de zaak alleen maar erger, daarbovenop dat je niets maar dan ook niets tweedehands vind voor dit toestel maakt het voor mij een afvaller.

            of die reiniging goed werkt, 'k weet het niet, maar ik denk dat dit systeem niet 100% kan zijn, ik vermoed dat het ongeveer vergelijkbaar is met het gebruik van een blaaspeertje of perslucht, maar soms zit er echt hardnekkig stof op die je er niet meer afkrijgt met te blazen en dit kan er dan volgens mij ook niet zomaa afgetrilt worden en moet je eens opkuisen met sensorswabs wat nu ook echt geen drama is hoor, is slechts een paar min werk
            visit my website : http://www.freewallpapersite.com

            Comment


            • #7
              Originally posted by CooMa
              Wat is er aan onderhoud aan dat systeem? Het enige wat het bij mijn weten doet is het stof van de sensor schudden... Maar het blijft dan natuurlijk wel in de camera zitten...
              Of heb ik iets gemist
              Als ik de folder er van mag geloven : Het stof gaat plakken aan een kleefstrip. Je kan die verwijderen, maar éénmaal per jaar moet dat binnen voor een "groot" onderhoud. Dat onderhoud is betalend, hoeveel staat er niet bij.

              Comment


              • #8
                Zo te zien is dit toestel dan toch zo niet in omloop bij de fotografen.Misschien is het dan toch niet wat ik er van verwacht.
                Met een Olympus E1 rond je nek ben je dan precies een zonderling.
                Tussen al die Canons en de Nikons
                Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
                Hier op dit forum.

                Comment


                • #9
                  Juist ja, als ik iets minder snel gereageerd had, had ik ook beter even in het folderke gekeken dat ik meegepakt hebt bij Ingo ...
                  Canon 10D, glass, flashes & extra's
                  Fuji S602Z & extra's
                  www.CooMa.be BD0176BE

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by jan van ginkel
                    Zo te zien is dit toestel dan toch zo niet in omloop bij de fotografen.Misschien is het dan toch niet wat ik er van verwacht.
                    Met een Olympus E1 rond je nek ben je dan precies een zonderling.
                    Tussen al die Canons en de Nikons
                    Jan er is zeker iemand hier op het forum die een E1 bezit. Komt de laatste tijd weinig op het forum (allé ik heb hem al een tijdje niet meer gezien), en ik kan niet op zijn naam komen. Hij heeft nooit veel gepost.
                    Daarbij heeft Kodoal er één in bestelling of reeds in zijn bezit. Die kocht de E1 en de lenzen. Je kan die misschien eens een mailtje zenden.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by jan van ginkel
                      Zo te zien is dit toestel dan toch zo niet in omloop bij de fotografen.Misschien is het dan toch niet wat ik er van verwacht.
                      Met een Olympus E1 rond je nek ben je dan precies een zonderling.
                      Tussen al die Canons en de Nikons
                      Als het een goed toestel is, zou ik mij daar niets van aantrekken. Sterker ik houd wel van zonderlingen.
                      Het nadeel van de E1 is dat hij te langzaam is voor sportfotografen en te weinig pixels heeft voor studiofotografie. Verder hebben de foto's wat meer last van ruis dan anderen.
                      Tot slot heb ik ook een vraag. wat is nu precies het voordeel van dat 3/4 systeem? Het wordt door Olympus als zodanig gepromoot, maar ik kan mij niet voorstellen dat een 3/4 verhouding betere foto's maakt dan de 2/3 verhouding.

                      Comment


                      • #12
                        [/quote]
                        Jan er is zeker iemand hier op het forum die een E1 bezit. Komt de laatste tijd weinig op het forum (allé ik heb hem al een tijdje niet meer gezien), en ik kan niet op zijn naam komen. Hij heeft nooit veel gepost.
                        Daarbij heeft Kodoal er één in bestelling of reeds in zijn bezit. Die kocht de E1 en de lenzen. Je kan die misschien eens een mailtje zenden.
                        [/quote]

                        Hallo Sonyke,

                        Ik denk dat je mij bedoeld.
                        Ik ben vanaf december in het bezit van de E-1.
                        Vanaf het begin vindt ik de resultaten tegenvallen.
                        De camera is al een keertje bij de dealer teruggeweest waar hij door een vertegenwoordiger van Olympus is vergeleken met een andere E-1.
                        De uitslag was dat mijn camera goed zou zijn.
                        Maar ik was nog steeds niet tevreden.
                        Enkele weken geleden ben ik met de E-1 en een Fuji S602 naar een dierentuin geweest om met 2 camera's van hetzelfde onderwerp foto's te maken.
                        De foto's van de Fuji waren goed en de meeste foto's van de E-1 niet.
                        Deze waren onscherp en ook over de belichting was ik niet content.
                        Daarop heb ik een mail naar de dealer gestuurd met foto's van beide camera's en erbij gezegd dat ik met de Olympus geen enkele foto meer maak.
                        Het heeft een aantal weken geduurd voordat de dealer contact kon leggen met Olympus.
                        Nu komt er vandaag iemand van Olympus mijn camera thuis ophalen om na te kijken wat er fout is. (lens, lichtmeting?)
                        Mij is beloofd dat ik de E-1 volgende week al weer terug heb.
                        Ik ben benieuwd wat de uitslag zal zijn.
                        De camera heb ik dus al vanaf kerstmis en eigelijk heb ik tot nu toe nog geen enkele echt toonbare foto ermee gemaakt.
                        In het begin ga je aan jezelf twijfelen maar ik ben er echt van overtuigt dat deze camara niet in orde is.
                        Ik ben dan ook benieuwd wat de ervaringen zijn van Kodoal.
                        Nu weet je ook meteen de reden dat ik niet veel post, ik ben wel een trouwe bezoeker van BD trouwens.
                        Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0
                        http://petermaas.blogspot.com/

                        Comment


                        • #13
                          Hallo Peer, hou ons a.u.b. op de hoogte van de voortgang rond je cam. Ik ben altijd redelijk gecharmeerd geweest door de E-1, maar dit zet het een beetje in een ander daglicht...
                          Canon 10D, glass, flashes & extra's
                          Fuji S602Z & extra's
                          www.CooMa.be BD0176BE

                          Comment


                          • #14
                            Dag Peer. Juist ja jij was het het !
                            Dat is een zware tegenvaller, hopelijk komt alles goed. Hou ons maar op de hoogte. Ik weet niet of de Koen (Kodoal) de zijne al heeft.

                            Comment


                            • #15
                              amaai.......! dat is precies geen goede reklame voor Olympus.
                              Hieruit opgemaakt heb ik wel besloten om niet die E1 aan te schaffen en nog even de kat uit de boom te zien.......
                              Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
                              Hier op dit forum.

                              Comment

                              Working...
                              X