Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera op reis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera op reis

    Ik ga binnenkort op vliegreis en neem voor het eerst mijn camera (Canon EOS7D) + extra flits mee.
    Hoe pak ik dat best aan ? Handbagage of toch maar niet ? Telt de camera-rugtas als enig toegelaten stuk handbagage ? Of stop ik de camera beter in de reiskoffer ? Wie heeft hier ervaring mee ? Alvast dank voor alle info !

  • #2
    Re: Camera op reis

    Je camera steek je best nooit in de grote reiskoffer.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: Camera op reis

      Oorspronkelijk geplaatst door Lootje Bekijk bericht
      Hoe pak ik dat best aan ? Handbagage of toch maar niet ? Telt de camera-rugtas als enig toegelaten stuk handbagage ? Of stop ik de camera beter in de reiskoffer ?
      Handbagage! Kijk op de website van de luchtvaartmaatschappij voor afmetingen/gewicht.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: Camera op reis

        Laat hem maar gewoon in zijn fototas zitten. Dan is geen extra handbagage.
        Of ze zouden al veel strenger moeten zijn geworden dan een paar jaar geleden
        toen ik dit altijd zo deed en nooit enig probleem heb ondervonden.

        Comment


        • #5
          Re: Camera op reis

          Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
          Laat hem maar gewoon in zijn fototas zitten. Dan is geen extra handbagage.
          Of ze zouden al veel strenger moeten zijn geworden dan een paar jaar geleden
          toen ik dit altijd zo deed en nooit enig probleem heb ondervonden.
          Niet bij ryanair hoor ... daar moet alles in 1 stuk handbagage pp ... zelfs de 'sjakosse' van de vrouw.
          Bij de reguliere carriers is er geen probleem. Een kleine fototas/laptop tas mag je apart meenemen bovenop je handbagage.

          Maar uiteraard: alles zelf meenemen op het vliegtuig, niet in de ruimbagage !
          Nikon shooter - Samyang fan

          Comment


          • #6
            Re: Camera op reis

            Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
            Niet bij ryanair hoor ... daar moet alles in 1 stuk handbagage pp ...
            Bedankt voor deze rechtzetting. Ik heb nooit met Ryanair gevlogen en ben
            daar dus ook niet van op de hoogte.

            Comment


            • #7
              Re: Camera op reis

              Vooral de budgetmaatschappijen zoals Ryanair en Easyjet zijn zeer kritisch als het gaat om de handbagage, dus let hier op! Het is inderdaad 1 tas binnen bepaalde afmetingen en gewicht en het is vrij kostbaar als je buiten deze grenzen van gewicht en afmeting komt.

              Comment


              • #8
                Re: Camera op reis

                Bij ryanair zijn de afmetingen van de handbagage zelfs het allerkleinst.
                Max: 55 cm x 40 cm x 20 cm
                Je mag wel 12kg meenemen, wat veel is. Maar de afmetingen zorgen ervoor dat veel 'flight cases' handbagages net te groot zijn.
                Er wordt op gecontrolleerd. ofwel met metalen rekken ofwel met een kartonnen 'model' wat over je bagage gezet wordt.
                De stoelen staan dicht op elkaar bij ryanair en bij een volgeboekte vlucht moet er serieus geduwd worden met de bagages.

                Bij mijn eerste/laatste ryanairvlucht moesten er bagages achter zetels gestopt worden omdat alles vol zat.
                Nikon shooter - Samyang fan

                Comment


                • #9
                  Re: Camera op reis

                  Als je vliegt met maatschappijen kan je gewoon uw fotorugzak nemen. indien je een grote rugzak heb kan je zelfs daar nog andere dingen insteken zodat je maar 1 item moet meenemen. Ik denk niet dat ze gaan moeilijk doen als je er 2 meeneemt.
                  Wat ik wel weet is dat als je enkel een rugzak Vol met fotomateriaal meeneemt het niet uitmaakt of hij wat groter of zwaarder is.
                  Zo heb ik al kunnen vliegen met brusselsairlines met een handbagage van 12kg in de laagste klasse zonder bij te betalen.

                  Meeste airlines laten fotomateriaal mee met de passagier vertrekken. Indien je het niet wilt als handbagage kan je het meegeven als gewone bagage maar steek het dan best in een pelican koffer die zal ervoor zorgen dat er dan niets stuk gaat.
                  Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

                  Comment


                  • #10
                    Re: Camera op reis

                    gewoon je camera om je nek hangen.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Camera op reis

                      Oorspronkelijk geplaatst door photoken Bekijk bericht
                      Indien je het niet wilt als handbagage kan je het meegeven als gewone bagage maar steek het dan best in een pelican koffer die zal ervoor zorgen dat er dan niets stuk gaat.

                      Je beseft dat je voor vluchten naar de US je koffers niet op slot mag doen... Waardevolle zaken doe je NOOIT in de checked luggage.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #12
                        Re: Camera op reis

                        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                        Je beseft dat je voor vluchten naar de US je koffers niet op slot mag doen... Waardevolle zaken doe je NOOIT in de checked luggage.
                        Daar hebben ze TSA sloten voor gemaakt. Die vindt je terug in bijna elke fotowinkel en kan je op uw pelican koffer hangen. Als TSA erin wilt kunnen ze dat doen via een speciale sleutel die zij tot hun beschikking hebben. Lowepro en (ik denk) thinkthank hebben sommige van hun rugzakken/trolly's ook uitgerust met zo'n slot.
                        Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

                        Comment


                        • #13
                          Re: Camera op reis

                          Oorspronkelijk geplaatst door photoken Bekijk bericht
                          Als TSA erin wilt kunnen ze dat doen via een speciale sleutel die zij tot hun beschikking hebben.
                          Ik hen al verschillende klachten gelezen dat ze deze sloten ook durven open te breken. De vele klachten indachtig betreffende de TSA zou ik alvast geen waardevol spul in mijn koffer steken (deze weer weer 1 opgepakt die al 10 jaat bij de TSA werkte en een colletie Ipads en Iphones had aangelegd
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #14
                            Re: Camera op reis

                            Ondertussen heeft ook iedereen (ook die met slechte bedoelingen) een sleutel van dergelijke koffersloten.
                            Voor zover wij al vele keren gevlogen hebben met vooral Thomas Cook als Jetairfly en enkele buitelandse nationale maatschappijen, kan ik zeggen dat zij zeker niet moeilijk doen over handbagage. Mijn vrouw gebruikt telkens een rugzakje en dat beschouwen ze voor een vrouw als handtas. Zij mag dus nog een handbagage extra meenemen. Mijn camera hing dikwijls in een snuittas naast mijn rugzak over mijn schouder. Nooit enige opmerking gekregen.
                            Van lowcost vliegerkes weet ik echter niets.
                            Toch ook nog de goede raad: steek geen camera of dure spullen in de grote reiskoffer, maar steeds in handbagage.
                            Ray
                            Canon EOS 5D MIV
                            https://www.flickr.com/photos/valloray/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Camera op reis

                              Allemaal van harte dank voor jullie reakties, dit helpt me echt een heel eind op weg !
                              Ik reis met Jetairfly, las op hun website dat slechts 1 stuk handbagage is toegelaten, ik citeer :
                              "" Om voor de hand liggende veiligheidsredenen en met het oog op het comfort van de passagier wordt slechts één stuk handbagage per passagier toegelaten. Handbagage blijft u bij zich houden tijdens de reis. Als handbagage wordt beschouwd bagage van kleine afmetingen (55 x 40 x 20 cm, maximum totaal van alle afmetingen 115 cm) en een maximaal gewicht van 6 kg (in geval van Comfort Service bij langeafstandsvluchten 10 kg per persoon). "" einde citaat.

                              Maar blijkbaar zijn ze daar toch wel soepel in :-) ... dat wordt dus de camera met bijbehoren in de camerarugzak en een handtasje voor de paperassen !

                              Comment

                              Working...
                              X