Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 600D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 600D

    Zou graag zwart-wit foto's maken. Vindt echter niet hoe dit kan met deze camera. Heb hem nog niet zo lang.

  • #2
    Re: Canon EOS 600D

    Handleiding pagina 65, 82 en 114.
    Als je handleiding zoek is, kan je ze downloaden op de Canon site.

    De foto's worden monochroom opgeslagen. Er is geen enkele manier om je kleuren terug te krijgen.
    Lightroom en konsoorten zal je veel meer mogelijkheden geven op basis van een kleurenfoto. Je past immers kleuren aan om het gewenste zwart/wit effect te krijgen, en niet alleen contrast edm.
    Fuji X-T3 | 12 f2 | 23 f1.4 | 35mm f2 || Canon in de kast

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 600D

      Oorspronkelijk geplaatst door alca535 Bekijk bericht
      Handleiding pagina 65, 82 en 114.
      Als je handleiding zoek is, kan je ze downloaden op de Canon site.

      De foto's worden monochroom opgeslagen. Er is geen enkele manier om je kleuren terug te krijgen.
      Lightroom en konsoorten zal je veel meer mogelijkheden geven op basis van een kleurenfoto. Je past immers kleuren aan om het gewenste zwart/wit effect te krijgen, en niet alleen contrast edm.
      Een beetje de picture style van monochroom aanpassen levert wel mooie resultaten met mijn 7D. Ik heb contrast en scherpte 1 punt omhoog gezet.
      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 600D

        Oorspronkelijk geplaatst door alca535 Bekijk bericht
        De foto's worden monochroom opgeslagen. Er is geen enkele manier om je kleuren terug te krijgen.
        Lightroom en konsoorten zal je veel meer mogelijkheden geven op basis van een kleurenfoto. Je past immers kleuren aan om het gewenste zwart/wit effect te krijgen, en niet alleen contrast edm.
        Als je ze opslaagt in RAW, blijf je alle kleurinformatie behouden.
        Maar als je een BW JPEG wilt, ben je veel beter zoals mijn voorganger zegt : omzetten in de nabewerking.
        Fotografie is leren kijken.
        http://johanluyckx.weebly.com

        Comment

        Working...
        X