Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 100mm F2.8 Macro USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [ Canon ] Canon EF 100mm F2.8 Macro USM

    Ik bied de welbekende 100mm macro lens van Canon aan in de versie zonder IS. De lens is niet meer onder garantie, maar optisch nog steeds in perfecte staat uiteraard. Ik doe de lens weg omdat ik hem nauwelijks gebruik en het geld graag zou willen gebruiken voor een andere lens. Op een zeer kleine beschadiging aan de plastic huls na (is nauwelijks zichtbaar, maar ik ben liever eerlijk) is de lens in prima staat.

    Canon EF 100mm F2.8 Macro USM

    Medium tele-objectief met macrofunctie voor 1x vergroting. Fluctuaties in sferische aberraties als gevolg van het scherpstellen worden onderdrukt en op alle opnameafstanden worden opnames met een hoge beeldkwaliteit verkregen.

    Met acht diafragmalamellen wordt een mooie onscherpe achtergrond verkregen, zelfs wanneer de sluitertijd met één of twee stops wordt verlaagd. Een scherpstelbegrenzing die de vergroting op 0,25x begrenst, is ingebouwd.


    Kenmerken:
    • Diagonale beeldhoek: 24°
    • Objectiefconstructie (elementen/groepen): 10/9
    • Aantal diafragmalamellen: 8
    • Minimum diafragma: 32
    • Kortste scherpstelafstand (m): 0,31
    • Maximum vergroting (x): 1
    • AF-aandrijving: USM



    Vraagprijs is €380. Liefst langskomen zodat je alles zelf een keertje kan testen.

    Edit: Prijs verlaagd tot €350. Lijkt me een erg faire prijs voor deze macrolens.
    Last edited by apophis; 13 december 2012, 12:55.
    Canon 450D

    Portfolio

  • #2
    Re: Canon EF 100mm F2.8 Macro USM

    schopje
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment

    Working...
    X