Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spiegeltje, spiegeltje 3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spiegeltje, spiegeltje 3

    de 3e en laatste in dit reeksje vanuit hetzelfde standpunt ongeveer. Een andere dag en een ander uur en het zag er weeral compleet anders uit.
    Dit is pal op de middag getrokken (tijd in de exif loopt 3 uur voor, stond nog op Singapore tijd). Op dat tijdstip moet je volgens de regeltjes ook geen foto's trekken maar ik vind 'm zelf toch goed genoeg om hier te posten. Terecht of onterecht ?



    update :
    Last edited by lin.vdb; 11 december 2012, 15:05.
    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

  • #2
    Re: Spiegeltje, spiegeltje 3

    niet zo geslaagd deze aquariumlook.
    de wolken zijn prachtig.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Spiegeltje, spiegeltje 3

      A vind ik wel, veel beter dan je vorige, vind ik he. Knap!
      facebook
      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

      Comment


      • #4
        Re: Spiegeltje, spiegeltje 3

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        niet zo geslaagd deze aquariumlook.
        de wolken zijn prachtig.
        grt,bouk.
        Niet geslaagd omwille van die bolle schaduw in het zwembad Bouk ? Dat zwembad was wat dieper naar het midden toe...da's de reden. Ik weet niet of het dat is dat je bedoelt.
        "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

        Comment


        • #5
          Re: Spiegeltje, spiegeltje 3

          En toch vind ik toch iets hebben hoor...wel speciaal .
          En idd...horizon zou ik toch wat recht zetten.
          Gr Pascale
          Eerlijkheid duurt het langst!!
          Mijn website: http://www.degrafon.be/

          Comment


          • #6
            Re: Spiegeltje, spiegeltje 3

            Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
            En toch vind ik toch iets hebben hoor...wel speciaal .
            En idd...horizon zou ik toch wat recht zetten.
            Gr Pascale
            Zie er iemand verschil ? Ik eerlijk gezegd niet, buiten wat kleurverschil omdat ik bij de eerste IDimager gebruikt heb om te verkleinen en bij de update Photoshop.

            Bij de originele versie heb ik alles recht gezet met de nieuwe 'Adaptive wide angle tool' in Photoshop CS6 omdat de ik zowel zwembadrand als horizon recht wou krijgen want het was 't een of 't ander (t' is immers niet omdat het ene recht is dat het andere recht is en dat was vroeger niet te corrigeren, vandaar dat ik die nieuwe tool zo handig vond . Ik had dat bij mijn 'Wolkenspektakel" ook gebruikt maar blijkbaar had het toch niet zo goed gewerkt want daar was inderdaad voor argusogen nog wat barrel extorsion te bespeuren.

            Bij de update heb ik de klassieke lenscorrectie gebruikt en moest al inzoomen om de juiste horizon te kiezen want achter het groene water beukt de blauwe oceaan tegen het rif, rechts te zien op de verkleinde versie maar links niet. Op de full resolutie foto wel. Links naar het midden toe zit een eiland. Ik heb mij gebaseerd op de horizon van de oceaan in de verte en niet op het rif want een rif loopt rond.
            Ik denk dat het vooral gezichtsbedrog is door de schaduw op het water net voor de horizon.

            Allen bedankt voor de reacties in elk geval
            "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

            Comment

            Working...
            X