Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help! Lightroom 4 foute belichting.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help! Lightroom 4 foute belichting.

    Dag mensen,

    Ik zit met een vervelend probleem in lightroom 4.
    Sinds enkele weken ondervind ik problemen bij het importeren van mijn beelden in Lightroom.
    Er gebeurd telkens een belichtingsaanpassing op elke foto die ik importeer,de belichting is dus niet meer correct en moet ik telkens terug gaan aanpassen,een vervelende en tijdrovende karwei.
    De foto's komen goed binnen en na enkele seconden zie ik beneden op de tumbnailbalk dat de belichting aangepast wordt.
    Als ik een nieuwe foto snel aanklik dan laad die en gaat de belichting omlaag nadat het histogram geladen is.
    Ik heb geen weet van een wijziging aan een bepaalde instelling dus weet ik ook niet goed waar het probleem zit.

    Ik werk enkel met raw bestanden en heb hiermee nog nooit problemen ondervonden.
    Weet iemand wat het probleem kan zijn?

    Groeten
    Jim
    Ps,dit is een snapshot van een foto voor en na het laden,je ziet duidelijk dat de belichting omlaag gaat.

    belichting by pixelmaniac2012, on Flickr
    Last edited by pixelmaniac; 9 december 2012, 11:18.

  • #2
    Re: Help! Lightroom 4 foute belichting.

    Betekent waarschijnlijk dat een bepaalde preset wordt toegepast. In principe zou je dat moeten zien in je historie:
    Zo laat ik bv automatisch lenscorrectie toepassen:


    Als je begint met importeren, moet je eens rechts kijken welke preset daar actief is:


    en dan op < None > zetten.
    Last edited by LesC; 9 december 2012, 11:52.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Help! Lightroom 4 foute belichting.

      bij History staat enkel :Import met vermelding van datum en tijd.
      En bij de ontwikkelingsvoorinstellingen bij importeren staat "geen"

      alvast bedankt maar het probleem zal ergens anders zitten.

      Comment


      • #4
        Re: Help! Lightroom 4 foute belichting.

        Ik herinner me een soortgelijke topic. Heeft het hier mee te maken:


        Want zoals jij je probleem beschreef, is er ook al een topic geweest:
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Help! Lightroom 4 foute belichting.

          Als de Exposure schuifregelaar in de ontwikkelmodule nog altijd op nul staat, dan kan ik enkel aan het volgende denken: fotografeer je in Raw? Dan denk ik dat het gewoon is dat je eerst de ingebakken JPG preview ziet, en dan pas de Raw. En zo'n JPG ziet er aanvankelijk altijd beter uit dan een Raw. Heb je op je camera iets als D-Lighting of iets dergelijks (iets wat de schaduwen automatisch opheldert) actief? Dat is enkel van toepassing op de JPG's.
          Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
          Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
          GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

          Comment


          • #6
            Re: Help! Lightroom 4 foute belichting.

            Ik fotografeer enkel in RAW en heb een gekeken naar die active d-lighting,die stond op Hoog,per toeval moet ik die aangezet hebben want normaal staat die altijd af,ik ga eens testen of dit idd het probleem was.

            Comment


            • #7
              Re: Help! Lightroom 4 foute belichting.

              Ik heb een testje gedaan en het blijkt ok te zijn nu.
              Bedankt Lesc en Morethanwords voor de hulp !

              Comment

              Working...
              X