Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

spiegeltje, spiegelte 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • spiegeltje, spiegelte 2



    update


    update 2


    Deze foto is amper een paar minuten na de andere getrokken maar de kleuren zien er al helemaal anders uit.
    Bij de vorige foto zat de zon pal op het water, bij deze verschool de zon zich net achter een wolk.
    Last edited by lin.vdb; 10 december 2012, 03:26.
    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

  • #2
    Re: spiegeltje, spiegelte 2

    Knap hoor , mooie blauwe tinten in combinatie met het wit
    zou vanonder stukje afhalen

    Comment


    • #3
      Re: spiegeltje, spiegelte 2

      Oorspronkelijk geplaatst door yveske Bekijk bericht
      zou vanonder stukje afhalen
      Ik heb er 2 andere met een stukje minder vanonder. Het hoeft niet allemaal dezelfde uitsnede te zijn, toch ? Bij deze was het nu echt mijn bedoeling om de weerspiegeling van de hele wolkenpartij de vangen en daarvoor moest ik mijn camera gevaarlijk dicht bij het wateroppervlak houden en van lens wisselen. Een stukje meer zou zelfs nog schoner geweest zijn denk ik om de spiegeling helemaal symmetrisch te krijgen. Tegen alle regeltjes in mag bij een spiegeling de horizon zelfs pal in het midden liggen . Bij nader inzien zou'k misschien beter een stukje van de bovenkant afdoen.
      Wat denken anderen daar van ?
      "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

      Comment


      • #4
        Re: spiegeltje, spiegelte 2

        Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
        ...... Bij nader inzien zou'k misschien beter een stukje van de bovenkant afdoen.
        Wat denken anderen daar van ?
        doen.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: spiegeltje, spiegelte 2

          Heel mooie reflectie. Ik vind vooral de veschillende blauwtinten sterk.

          Ik vraag me wel af wat die spiegelijk "maakt", vooral om dat rechts een "zijkant" te zien is.
          Is dit een zwembad, of een ondergelopen terras ?
          www.damafoto.be
          Facebook Damafoto

          Comment


          • #6
            Re: spiegeltje, spiegelte 2

            Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
            Ik vraag me wel af wat die spiegelijk "maakt", vooral om dat rechts een "zijkant" te zien is.
            Is dit een zwembad, of een ondergelopen terras ?
            Danny, 't is een zwembad en ik stond erin, op gevaar af dat mijn camera het sop in ging. Ik wou die 'zijkant' wel vermijden maar ik wou ook dat de wolk nog ruimte overhield om ergens naartoe te vliegen. 't Is niet mooi als ik er de zijkant zou afcroppen.

            Over het croppen : onlangs las ik in het nieuw iPadtijdschrift "Photography Week" het volgende :
            "How the rule applies
            ● Rules are there to be broken, as the saying goes. When shooting reflections, for example, there are several ways of composing the shot in terms of how to divide the picture. You could opt to place the horizon on one of the thirds,
            so that the reflection occupies either 1/3 or 2/3 of the frame, but very often it is better to break this convention and divide the picture equally.
            Why it works
            ● Positioning the horizon in the very centre of the image really helps to emphasise the symmetry of the image, and focuses attention on the colour and detail rather than the composition."


            En Bouk : Bij deze heb ik dus een update geplaatst met de horizon pal in 't midden
            "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

            Comment


            • #7
              Re: spiegeltje, spiegelte 2

              Heel mooie spiegel, goed gezien, mss die afbuigende rechtse kant wegschoppen?
              groeten, Kristof
              Canon EOS 5D mkII

              Comment


              • #8
                Re: spiegeltje, spiegelte 2

                Oorspronkelijk geplaatst door Stoffograaf Bekijk bericht
                mss die afbuigende rechtse kant wegschoppen?
                Heb ik geprobeerd maar kreeg het niet naar mijn zin, dat klonen wil bij mij niet zo goed lukken zonder dat het opvalt als er nuanceverschillen zijn
                "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                Comment


                • #9
                  Re: spiegeltje, spiegelte 2

                  Ook een mooie, de lucht met die mooie witte wolken vind ik erg knap hier.
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

                  Comment


                  • #10
                    Re: spiegeltje, spiegelte 2

                    ja tis even zoeken en proberen he, maar het lukt wel
                    KLIK
                    groeten, Kristof
                    Canon EOS 5D mkII

                    Comment


                    • #11
                      Re: spiegeltje, spiegelte 2

                      Oorspronkelijk geplaatst door Stoffograaf Bekijk bericht
                      ja tis even zoeken en proberen he, maar het lukt wel
                      KLIK
                      Allez, bon, ik ben overtuigd dat het beter is .... dus heb er mij nog eens achter gezet. Amai, dat ziet er wel gemakkelijker uit dan het is, vooral op dat hoge resolutiebeeld van een D800....daar ziet ge elk minuscuul tintverschil op. Op het eerste zicht is er precies geen groot tintverschil in die hoek maar uitvergroot op de resolutie van de D800 is het gigantisch. Ik denk dat het makkelijker klonen is op lage resolutie, héhé
                      "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                      Comment

                      Working...
                      X