Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Powershot A80

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Powershot A80

    Hoi,

    Ik heb gezien dat er voor de canon powershot A80 zowel een extra tele als een breedhoek lens bestaat, alsook een macro lens. Is dit iets?? levert dit nog kwalitatieve beelden op? heeft er iemand ervaring mee? wat is dan (uitgedrukt in 35mm termen) het bereik van de lens, want nu is ie 35mm - 108mm dacht ik.
    Kan je dan als je die lens (en adaptor dacht ik) er op zet, nog de zoom gebruiken, of heb je gewoon 1 bereik voor zowel tele als breedhoek (bv 28mm en that's it) of kan je dan zoomen tussen 28mm en 35mm (met de breedhoek wel te verstaan).
    Veel vraagjes kweetet maar ben aan het twijfelen of ik zoiets zou aanschaffen (dan vooral de breedhoek om gebouwen te fotograferen). Voor de rest ben ik nog een leek eigenlijk, maar dat is wel al duidelijk zeker )

    duckt!
    Nikon D7100 + 18-135 f3.5-5.6 + Sigma 70-300 APO DG Macro 4.0-5.6

  • #2
    volgens mij gaat je met een breedhoek wel wat vertekening van lijnen krijgen en dan ga je toch fotoshop werk krijgen denk ik voor dat recht te trekken.
    als het nu voor landschappen was daar valt dat minder op maar als je gebouwen fotografeerd???
    Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
    Hier op dit forum.

    Comment


    • #3
      dus niet echt de moeite om te kopen dan? misschien is die 3x optische zoom wel oke hoor, ik eb op mijn compacte camera van vroeger ook maar een bereik gehad van 35 - 105mm dus meer ben ik toch niet gewoon. Het is ook maar om op reis bv een mooi gebouw te fotograferen zonder dat ik er een kilometer moet van af staan
      Nikon D7100 + 18-135 f3.5-5.6 + Sigma 70-300 APO DG Macro 4.0-5.6

      Comment


      • #4
        Je kunt natuurlijk wel gewoon blijven zoomen. De vergrotingsfactor wordt over het gehele bereik meegerekend! Dus zowel de breedhoek als de telekant. Het blijft bijgevolg ook een 3X zoom lens....
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Cool, misschien dan toch de moeite om later bij te kopen.
          In ieder geval, in het weekend staat alvast mijn A80 te pronken op de tafel

          duckt!
          Nikon D7100 + 18-135 f3.5-5.6 + Sigma 70-300 APO DG Macro 4.0-5.6

          Comment


          • #6
            Die A 80 is een super toestel !!!!! en goed van prijs tegenwoordig 360 euro
            Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

            Comment


            • #7
              heb zelf de A70 en heb deze week de tele gekocht + kit (Prinz) van 3 macro lenzen.... alleen heb ik ze nog niet kunnen proberen... moet de converter nog hebben... was blijkbaar nergens in voorraad.. maar ik laat wel wat weten op het moment dat ik resultaat heb.. A70 en A80 schelen niet zo bijzonder veel dus misschien helpt het je wel..

              mvg,

              Comment


              • #8
                a80 kost nu in veel winkels 320 euro nl winkels

                in duitsland is ie nog goedkoper
                FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
                Canon EOS600d

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Snarfie
                  ik laat wel wat weten op het moment dat ik resultaat heb.. A70 en A80 schelen niet zo bijzonder veel dus misschien helpt het je wel..

                  mvg,

                  intresseert me ook wel
                  = = = = = = = = = = = =
                  CANON PowerShot SX 130

                  Comment


                  • #10
                    Ha de A70 heb je nu in de makro voor 265 euro als je daar intresse voor hebt
                    Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                    Comment


                    • #11
                      Cool, laat zeker iets weten als je ze uitgeprobeerd hebt!!!
                      Waar heb je die kit gekocht, want ik ken voorlopig enkel de 'originele' accessoires van canon. Zijn er dan nog andere merken die compatibele (en liefst iets goedkopere) lenzen maken voor op de powershot A80 (of A70 want ik denk dat die hezelfde zijn).

                      thanks!
                      Nikon D7100 + 18-135 f3.5-5.6 + Sigma 70-300 APO DG Macro 4.0-5.6

                      Comment


                      • #12
                        Ikzelf heb een A70 en ben daar zeer tevreden over. Ik beschik ook over de telelens (2,4X versie) de adapter en een polarisatiefilter. Meestal gebruik ik enkel de polarisatiefilter maar af en toe is de telelens ook wel handig.
                        foto's vind je hier: http://www.deketele.net/gallery/view...lbumName=Stage
                        A70 + telelens

                        Comment


                        • #13
                          Loodgieterke, bedankt voor de tip, mijne maat was al lang van plan om er een te kopen!

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Snarfie
                            heb zelf de A70 en heb deze week de tele gekocht + kit (Prinz) van 3 macro lenzen.... alleen heb ik ze nog niet kunnen proberen... moet de converter nog hebben... was blijkbaar nergens in voorraad.. maar ik laat wel wat weten op het moment dat ik resultaat heb.. A70 en A80 schelen niet zo bijzonder veel dus misschien helpt het je wel..

                            mvg,

                            Hey Snarfie, ik heb de A60, dat is dezelfde aansluiting als ik mij niet vergis, ik ben ook wel zeer geinteresseerd in al die lenzen die je gekocht hebt, dacht eigenlijk dat ge alleen canon kon vinden. Wil je eventueel kwijt wat dat gekost heeft en waar? En welke 3 verschillende macrolenzen zijn dat dan, want van canon is er maar 1 dacht ik, en die teleconvertor, hoeveel maal vergroot die?

                            Verder dacht ik dat je bvb bij tele wel alleen de telestand van de camera kon gebruiken, dus geen zoom meer, enkel 3x2.4 voor de canonlens (=iets van een 260 mm in kleinbeeld)

                            Ben benieuwd naar de resultaten!

                            Koen

                            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                            Comment


                            • #15
                              hallo allemaal

                              Ik laat zeker wat weten als ik die converter heb... allez dan laat ik de voorbeelden / verschil zien.
                              Lenzen heb ik gekocht bij Grobet (eiermarkt > antwerpen)

                              De tele die ik heb is de originele van canon...
                              de macro kit is van Prinz, daar zitten idd 3 lenzen in 52mm... en de nr's 1, 2 & 4 >>> wat dit exact te betekenen heeft weet ik niet.. er zit wel ietwat verschil in de lens qua uitzicht al.. wat je er ook mee kan doen is dat je ze allemaal in/ op elkaar draait.. zal er dit weekend wat foto's van maken zodat je die al gezien hebt.

                              Voor de rest... idd canon a70 staat in de folder bij makro.. kom gerust langs... ik werk daar.. (alleen niet op die afdeling)

                              grtz

                              Comment

                              Working...
                              X