Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onmogelijke situatie fotograferen (blacklight-party)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Onmogelijke situatie fotograferen (blacklight-party)

    Hallo,

    Ik zit een beetje met een groot dillema...
    Ik ben dus gevraagd een blacklight-party te fotograferen, aangezien dit altijd zeer donker is, dacht ik dat ik kon flitsen en bouncen via het plafond of via muren en dan in post de lichte delen met split toning blauw maken en nog wat andere karakteristieken toevoegen. Wat blijkt nu: Plafond is 14 meter hoog , de zaal is enorm (makkelijk 500 man, er zullen ook zoveel mensen aanwezig zijn) en de muren zullen beplakt worden met zwarte doeken . Veel nut zal flitsen dus niet zijn, tenzij ik iedereen gewoon facebookstyle platflits.
    Heb de zaal nog niet gezien met de blacklights aan, maar ik denk dat dat gene vette zal zijn. (ik gok dat ik niet zal toekomen met f/2, iso 6400 en 1/30 wat zowat mijn limieten zijn met mijn 35mm f/2)
    Misschien kan ik 1/10 of 1/4 gebruiken, camera draaien en bevriezen met flitser, maar zoiets werkt niet altijd (denk dat dit geen goed effect zal hebben bij enkel blacklights).
    Er komt ook een band en zo, dus dan zal er waarschijnlijk wat andere belichting zijn vermoed ik, dus bovenstaande techniek zal dan wel interessant zijn.

    Hebben jullie nog enkele ideeën/oplossingen?

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Onmogelijke situatie fotograferen (blacklight-party)

    Beweging accepteren en op statief fotograferen ? Kan misschien wat dynamiek créeren in het beeld ?
    Anders wireless radio triggers en wat mensen verspreiden met flashes + triggers ?
    Nikon shooter - Samyang fan

    Comment


    • #3
      Re: Onmogelijke situatie fotograferen (blacklight-party)

      Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
      Beweging accepteren en op statief fotograferen ? Kan misschien wat dynamiek créeren in het beeld ?
      Anders wireless radio triggers en wat mensen verspreiden met flashes + triggers ?
      Ik denk dat op statief wel kan werken voor 1 of 2 foto's, maar om zo een hele avond te doen ?? En veel mensen houden er niet van dat foto's bewogen zijn, al is dat misschien creatief (ik spaar meestal de beste "express bewogen foto" en meestal is de reactie dan: oei, die is een beetje bewogen, die vorige was mooier; terwijl ik die dan zelf het best vond )
      Zowieso ging ik al bij de ingang een flash setup maken omdat het daar wel slechts 3m hoog is en omdat ze (3 mensen die 40 worden) vroegen om alle vrienden te fotograferen bij de ingang, zodat ze zeker een foto hebben van iedereen. (Iemand misschien nog een idee voor een creatieve achtergrond?)
      Ik heb jammergenoeg geen 2/3 assistenten(dat voldoende kennen van fotografie) om flitsers vast te houden in de zaal.

      Nog enkelen met tips? Mensen die regelmatig party's doen?

      Comment


      • #4
        Re: Onmogelijke situatie fotograferen (blacklight-party)

        vermits je de echte blacklight sfeer alleen met statief kan, zou ik voor de rest gewoon recht toe recht aan flitsen (flits op camera) van de feesters met lange sluitertijd om de omgeving mee te pakken... gewone party fotografie dus...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Onmogelijke situatie fotograferen (blacklight-party)

          Flitsen is geen optie. Dan is al de sfeer er uit.
          Zie het verschil hier.
          Niet geflitst

          Geflitst
          2 x Nikon Z6 met wat glas
          www.janvanginkel.be

          Comment


          • #6
            Re: Onmogelijke situatie fotograferen (blacklight-party)

            Topic verplaatst naar geschikter forum . . .
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Onmogelijke situatie fotograferen (blacklight-party)

              Oorspronkelijk geplaatst door Nimbus Bekijk bericht
              Flitsen is geen optie. Dan is al de sfeer er uit.
              klopt wat jouw foto's betreft, maar typische party foto's zien er anders uit... dat zijn kortbij portret foto's waardoor alleen het onderwerp geflitst wordt (omgkeerde kwadraats wet) en waar de sfeer door de sluitertijd bepaalt wordt... op jouw geflitste foto wordt de hele omgeving mee geflitst, vermits ze ver van de flits staan...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Onmogelijke situatie fotograferen (blacklight-party)

                klopt wat jouw foto's betreft, maar typische party foto's zien er anders uit
                Klopt wel...Daarom dat ik hier eens echte party foto posten. één met flits en één zonder. Hier kon ik zelf met mijn D700 niet zonder flits werken...
                Dit is het filmpje er van, dan zie je hoe donker het daar is
                http://www.youtube.com/watch?v=y-Cxs...ature=youtu.be (geluid op zetten ook)
                Foto met flits

                Foto zonder flits

                ik denk dat je zulke foto's zal nemen.
                En dat statief laat je maar thuis. Gewoon uit de vaste hand uw foto's nemen en werken op de limieten van uw toestel.
                Dit was een schoot met meer dan 400 foto's. Er waren er betere maar die kan ik niet posten. Omdat ik hier geen toestemming heb van zij die op de foto staan.
                Last edited by Nimbus; 7 december 2012, 21:57.
                2 x Nikon Z6 met wat glas
                www.janvanginkel.be

                Comment


                • #9
                  Re: Onmogelijke situatie fotograferen (blacklight-party)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nimbus Bekijk bericht
                  Klopt wel...Daarom dat ik hier eens echte party foto posten. één met flits en één zonder.
                  dit zijn geen goede party pics... sluitertijd van 1/60... ik vemoed dat je de foto's op A stand neemt... dit lukt niet... je moet om fatsoenlijk te kunnen werken met een flits op M werken. Dan kan je je sluitertijd prima sturen. Dat wordt op jouw foto's niet gedaan.
                  ik ben zelf zelden op parties aanwezig, daarom vind ik niet direct een voorbeeldje van mezelf, doch hier zie je een vrij goede pic met behoud van sfeer: click
                  Last edited by d_oracle; 7 december 2012, 13:35.
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Onmogelijke situatie fotograferen (blacklight-party)

                    uhu :-)
                    Nimbus kan gewoon niet goed flitsen en geef daardoor slecht advies door naar andere beginners...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Onmogelijke situatie fotograferen (blacklight-party)

                      Nimbus kan gewoon niet goed flitsen en geef daardoor slecht advies door naar andere beginners
                      Tja..wat moet ik hier nu op zeggen...ben gewoon van meestal huwelijken te fotograferen en dat doe ik dus meestal zonder flits.
                      maar waar zitten de fotografen die het beter kunnen ....post dan eens wat wel goed is (met flits ) Misschien kan ik ook wat bijleren dan.
                      Last edited by Nimbus; 7 december 2012, 21:47.
                      2 x Nikon Z6 met wat glas
                      www.janvanginkel.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Onmogelijke situatie fotograferen (blacklight-party)

                        hello, mijn neef geeft binnen een dikke maand zijn chrisostomos-fuif met het school en hij vroeg me of ik daar wat foto's kon komen nemen. Uiteraard heb ik toegezegd maar wilde wel wat tips omtrent partyfotografie hebben... Het gaat daar vrij donker zijn met veel lichteffecten vermoed ik. Komt een hele resem DJs optreden.

                        Comment

                        Working...
                        X