Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ierland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ierland

    30 jaar na datum en na 32-2 jaar Scandinavische landen later krijg ik weer eens zin om naar Ierland te gaan. Ik zoek mensen die even bezeten zijn van het land als ik zelf van Zweden, Noorwegen en IJsland. Helaas is mijn Reismarktkompaan en Ierland-bezetene Ronny De Brabandere enkele jaren geleden vrij plots overleden. De nieuwe Ierland-mensen bij Wegwijzer menen het zeer goed maar komen niet tot aan zijn enkels (geen verwijt, zeker niet), zijn er hier nog prettig gestoorde mensen zoals ik die ik eens zou mogen vragen naar persoonlijke indrukken en ervaringen ? Liefst van ietwat langer geleden én recent want ik ben een beetje bang voor wat er in Ierland is veranderd.
    Ik denk dat ik ga focusseren op de Westkant, de Noordkant en zeker de Noordwestkant (Donegal). Het risico van het weer neem ik er graag bij. Ik ben van plan om er een maand voor uit te trekken en een auto mee te nemen.

    Paul

  • #2
    Re: Ierland

    Ik ben zelf ondertussen een 5-tal jaar geleden in Ierland geweest: de noordwestkust afgefietst (van Donegal de kust gevolgd tot in Belfast). Ierland zelf is veel rustiger en eenzamer (natuur!) dan Noord Ierland, maar als je toch in het noorden bent is de Giant's Causeway ook de moeite (zeker als je een wandelpad volgt langs de kust). De Glens of Antrim zijn ook mooi, maar veel meer verkeer.
    En het weer: je hebt daar op 1 dag alles. Je ziet de buien meestal aankomen, maar je ziet ook het einde van de bui. Voor mij maakt dit het land juist mooier. Geef mij maar een continu veranderende wolkenhemel ipv een stralend blauwe (saaie) lucht. Het (zuid) westen zou ik ook graag nog een keer bezoeken, dat schijnt ook heel mooi te zijn.
    Ik ben maar een eenvoudig beginnertje, die de basisprincipes nog aan het leren is...

    Comment

    Working...
    X