Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77 of A99

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A77 of A99

    Hallo,

    Ik zit met een dilemma ?
    Ik werk momenteel al enkele jaren met de Sony A550 maar wens over te stappen naar de nieuwere A77 of A99?
    Voornamelijk ben ik bezig met Macro (85%), rest is gebouwen, landschap en urbex.
    Blijf ik bij een crop toestel of ga ik voor een ff
    Is de meerprijs (van A99) het waard?? beter noise resultaten, snelheid, AF etc.
    Heeft er iemand van jullie deze beide al tegen elkaar getoetst?

    Wie kan me raad geven a.u.b. Alvast bedankt,
    ps ik blijf wel bij Sony gezien ik een arsenaal aan lenzen heb
    groetjes Pascal
    Sony A77MK2 en enkele lensjes . . . Alvast bedankt voor het kijken :)
    mijn nieuwe website :http://pascaljonckers.weebly.com/

  • #2
    Re: Sony A77 of A99

    Je wilt dus eigenlijk weten of je moet kiezen tussen APS-C (A77) en FF (A99) ?
    De vraag die al zoveel keer gesteld is

    Zoals gewoonlijk: FF heeft betere ISO prestaties wat handig kan zijn voor je macro werk (eventueel ook voor urbex als je soms zonder statief wilt fotograferen).
    T'is allemaal wat een kwestie van geld ...

    Vergeet wel niet dat niet al jouw sony lenzen FF zijn, en je dus toch wat glas gaat moeten wegdoen, en duurder glas gaat moeten aanschaffen boven de meerprijs van de A99.
    Voor macro heb je naast het ISO voordeel ook het nadeel van FF tov crop. Namelijk minder vergroting.
    Nikon shooter - Samyang fan

    Comment


    • #3
      Re: Sony A77 of A99

      Een heel moeilijke situatie waar ik mezelf ook in bevind.

      Ik ben voornamelijk bezig met model en portret werk maar mijn grootste en persoonlijke vrijetijdsbesteding is extreme macro en macro fotografie..
      Volgens mij zijn er een aantal zaken die je voor ogen moet houden:

      DX:
      - eerst en vooral veel goedkoper (meer dan 1000 euro verschil momenteel)