Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geel en blauw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • geel en blauw

    bij één van mijn vorige foto's had ik toevallig gezien dat er in de achtergrond
    de zelfde zachte kleuren geel en blauw in voor kwam
    door de tak een beetje verplaatsen en door veel te proberen kwam ik tot dit resultaat




  • #2
    Re: geel en blauw

    Lekker scherp!
    Running is a way of living..

    Comment


    • #3
      Re: geel en blauw

      retescherp, echt knap gedaan!!!!
      wat een mooie bg!
      mvg Wilfried

      7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

      Comment


      • #4
        Re: geel en blauw

        mooie scherpe foto
        Pentax K30 ; 18-135mm f/3.5-5.6 WR
        Teachers open the door... You enter by yourself

        Comment


        • #5
          Re: geel en blauw

          goh , wat mooi...zo scherp....
          ben jaloers.......
          groetjes aline

          Comment


          • #6
            Re: geel en blauw

            zeer mooi gespot en weergegeven ! bg=
            vriendelijke groeten, Sien

            Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

            Comment


            • #7
              Re: geel en blauw


              Hoe zorg je eigenlijk nu voor dat soort achtergronden?

              Comment


              • #8
                Re: geel en blauw

                Oorspronkelijk geplaatst door lientje08 Bekijk bericht

                Hoe zorg je eigenlijk nu voor dat soort achtergronden?
                Groot diafragma, langere brandpuntafstand, achtergrond ver van het onderwerp...
                Mooi hoor !!
                facebook
                Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                Comment


                • #9
                  Re: geel en blauw

                  Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                  Groot diafragma, langere brandpuntafstand, achtergrond ver van het onderwerp...
                  Mooi hoor !!
                  Maar wat is een groot diafragma, is dat alles onder f2.8 ? Of een nog lager getal, mijn lens haalt zelfs de 2.8 niet.

                  Comment


                  • #10
                    Re: geel en blauw

                    zoals jill.tje uitlegt, telelens en de achtergrond die ik hier heb ligt op een 15 tal meter
                    een beetje meer uitleg bij de achtergrond
                    het blauwe is een venster, het meer roze een muur, het gele is een dwergcypres in vorm gesnoeid en het bruine is verdorde echinacea die blijft staan om putters en vinken te plezieren
                    verder iedereen hartelijk bedankt om de reakties

                    Comment


                    • #11
                      Re: geel en blauw

                      weet je al dat dit een mooie scherpe foto is met een mooie BG?
                      ik probeer...
                      mijn Fijsboecq en mijn flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: geel en blauw

                        en tis weer een mooie.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: geel en blauw

                          Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                          weet je al dat dit een mooie scherpe foto is met een mooie BG?
                          dank je, k'heb dat hier nog ergens gelezen
                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          en tis weer een mooie.
                          grt,bouk.
                          thanks bouk

                          Comment


                          • #14
                            Re: geel en blauw

                            Oorspronkelijk geplaatst door lientje08 Bekijk bericht
                            Maar wat is een groot diafragma, is dat alles onder f2.8 ? Of een nog lager getal, mijn lens haalt zelfs de 2.8 niet.
                            Inderdaad, hoe opener, hoe kleiner je getal, Hoeft daarom niet perse onder de 2.8 te zijn, als je naar minder gaat, f2 of f1.8 bv, moet je dan ook weer opletten dat je scherptepunt exact ligt waar je het wilt, want je hebt een hele kleine scherptediepte, soms maar een paar mm's. Vooral dan toch bij f1.8 of f1.4. Je hoeft dus niet zo ver open te gaan he.
                            Op een volopen diafragma is je lens meestal ook niet op zijn best qua scherpte. (Dat zijn allemaal dingen die ik nu weet door hier te lezen hoor, -en zelf al te ondervinden natuurlijk- dus als ik nog mis ben, corrigeer me he mensen.) Welk diafragma je gebruikt is allemaal een beetje afhankelijk he, als ik mijn poezen probeer te fotograferen buiten, gebruik ik persoonlijk mijn telelens, dat ik verder kan gaan in mm's, bv 180 mm en is mijn f-getal f5 of f5.6, sommige lenzen hebben een vast diafragma over het hele zoombereik, anderen dan weer niet.
                            Je kan bv een lens hebben 55-200 f2.8 (Ik zeg maar iets) of een 55-200 f3.5-5.6
                            De eerste wil zeggen dat je over je hele zoombereik (dus van 55 tot 200mm) je toch op je volopen diafragma 2.8 kan fotograferen.
                            De tweede wil zeggen dat je f3.5 kan gebruiken op 55mm en naarmate je zoomt tot 200mm je diafragma maar 5.6 als grootste opening meer haalt.
                            Je moet dat eens testen als je zo'n lens hebt, kijk eens hoe je diafragma veranderd naarmate je zoomt.
                            Maar inderdaad hoe verder je achtergrondsvoorwerp, bv bomen, hoe minder scherptediepte of DOF je krijgt. (Ook op f4 en meer dus)
                            Probeer dat misschien eens uit op iets bv een paaltje of zo in de natuur? Dan kan je dat goed zien door je zoeker he.

                            Zo, dat was eens mijn poging om een uitleg te geven hahahaha.
                            Schiet me nie af he mensen.
                            facebook
                            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                            Comment


                            • #15
                              Re: geel en blauw

                              Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                              Inderdaad, hoe opener, hoe kleiner je getal, Hoeft daarom niet perse onder de 2.8 te zijn, als je naar minder gaat, f2 of f1.8 bv, moet je dan ook weer opletten dat je scherptepunt exact ligt waar je het wilt, want je hebt een hele kleine scherptediepte, soms maar een paar mm's. Vooral dan toch bij f1.8 of f1.4. Je hoeft dus niet zo ver open te gaan he.
                              Op een volopen diafragma is je lens meestal ook niet op zijn best qua scherpte. (Dat zijn allemaal dingen die ik nu weet door hier te lezen hoor, -en zelf al te ondervinden natuurlijk- dus als ik nog mis ben, corrigeer me he mensen.) Welk diafragma je gebruikt is allemaal een beetje afhankelijk he, als ik mijn poezen probeer te fotograferen buiten, gebruik ik persoonlijk mijn telelens, dat ik verder kan gaan in mm's, bv 180 mm en is mijn f-getal f5 of f5.6, sommige lenzen hebben een vast diafragma over het hele zoombereik, anderen dan weer niet.
                              Je kan bv een lens hebben 55-200 f2.8 (Ik zeg maar iets) of een 55-200 f3.5-5.6
                              De eerste wil zeggen dat je over je hele zoombereik (dus van 55 tot 200mm) je toch op je volopen diafragma 2.8 kan fotograferen.
                              De tweede wil zeggen dat je f3.5 kan gebruiken op 55mm en naarmate je zoomt tot 200mm je diafragma maar 5.6 als grootste opening meer haalt.
                              Je moet dat eens testen als je zo'n lens hebt, kijk eens hoe je diafragma veranderd naarmate je zoomt.
                              Maar inderdaad hoe verder je achtergrondsvoorwerp, bv bomen, hoe minder scherptediepte of DOF je krijgt. (Ook op f4 en meer dus)
                              Probeer dat misschien eens uit op iets bv een paaltje of zo in de natuur? Dan kan je dat goed zien door je zoeker he.

                              Zo, dat was eens mijn poging om een uitleg te geven hahahaha.
                              Schiet me nie af he mensen.
                              niemand gaat je hier afschieten jill.tje
                              ben tevreden dat er iemand een poging gedaan heeft om een deftige uitleg te geven
                              zo moet ik het niet doen

                              Comment

                              Working...
                              X